#53 Der er jo intet nyt i, at aktionen ikke startede med kamplædte betjente, men der findes jo også video af kamplædte betjente, der til sidst rykker ind i kirken. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvorfor præsten burde fyres.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Videoen viser et andet hændelsesforløb end det, kirkeaktivisterne og præsten, Per Ramsdal, har præsenteret for offentligheden.
»Irakerne havde samlet sig ved alteret med 50 kampklædte betjente i rundkreds omkring sig. Med våben, knipler, visir og hjelme«, fortalte Per Ramsdal efter aktionen.
Det er en noget "spunnet" version af begivenhederne.
Men ok, det var også mere et udtryk for tilfredshed end et egentlig kald på en fyring. Jeg har ikke indsigt eller overblik over hvornår præster skal fyres. Jeg synes blot at traditionen for ikke at bland religion og politik er sund. Jeg kan forstå at en præst kan føle sig kaldet til at følge samvittighed. Det er fint! Men man går for langt når man er med til at skabe et hysterisk fordrejet billede af hvad der sker. Det er dybt utroværdigt.
Det ottende bud: Du må ikke sige falsk vidnesbyrd imod din næste. Men måske præsten er majonæse og rostbøf læser? Det betyder ihvertfald, at man ikke må lyve for andre mennesker. Eller om? Hvis det kun er lyve OM andre mennesker, så må man godt lyve om andet for andre mennesker?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg er mere overrasket over, at politiet er begyndt at optage video af deres aktioner (har de så en "politi-kameramand?"), og at det har taget over 2 uger at få den "fremkaldt" :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Ja ... og det vil altid være et subjektivt partsindlæg - film eller ej. Hvis en betjent svinger staven over nakken på en arrestant, er jeg ikke sikker på at "filminstruktøren" er vildt obs på at stå klar med kameraet for at få den interessante vinkel med.
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
#51 chandler75 16 år siden
#52 gi-jones 16 år siden
#53 Patriarch 15 år siden
http://politiken.dk/indland/article778226.ece#
Hvis det der står i artklen holder vand, bør præsten bør fyres, og der bør falde nogle undskyldninger...
#54 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#55 frahm-2 15 år siden
Der er jo intet nyt i, at aktionen ikke startede med kamplædte betjente, men der findes jo også video af kamplædte betjente, der til sidst rykker ind i kirken.
Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvorfor præsten burde fyres.
#56 Patriarch 15 år siden
Det er en noget "spunnet" version af begivenhederne.
Men ok, det var også mere et udtryk for tilfredshed end et egentlig kald på en fyring. Jeg har ikke indsigt eller overblik over hvornår præster skal fyres. Jeg synes blot at traditionen for ikke at bland religion og politik er sund. Jeg kan forstå at en præst kan føle sig kaldet til at følge samvittighed. Det er fint! Men man går for langt når man er med til at skabe et hysterisk fordrejet billede af hvad der sker. Det er dybt utroværdigt.
#57 Patriarch 15 år siden
#58 filmz-Bruce 15 år siden
Det ottende bud: Du må ikke sige falsk vidnesbyrd imod din næste. Men måske præsten er majonæse og rostbøf læser? Det betyder ihvertfald, at man ikke må lyve for andre mennesker. Eller om? Hvis det kun er lyve OM andre mennesker, så må man godt lyve om andet for andre mennesker?
#59 chandler75 15 år siden
#60 filmfan 15 år siden