Gravatar

#11 dyg 16 år siden

Det med stjernerne der langsomt fyldes ud er vel en levn/homage/hyldest fra/til bogart.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12 elwood 16 år siden

Bogart hattene kom dalene ned, gik forholdvist hurtigt.

Og hvis der var top karakter så fik den lige en xtra snurretur rundt om sig selv så vidt jeg husker 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 Highland Park 16 år siden

#12: Det er nemlig rigtigt. Og man hørte et drys stjernestøv...
sekvensen var i det hele taget altid ledsaget af et gran spændt forventning...

Jeg har også lige set programmet og er meget enig med #7 og #9.
Humoren var malplaceret, ligegyldig og signalerede en tidstypisk selv-/ironisk distance til programmets indhold.
Premiereklubben svarer omtrent til, at jeg spørger en tilfældig fremmed på gaden, om vedkommende ikke gider at give mig et referat af den seneste film, han/hun har set samt uddele stjerner. Fuldkommen ligegyldigt.

Jeg kunne heller ikke snuppe Mikkels overfladiske, småpædagogiske hverdagsfilosoferen om brystfyld og alskens åndssvage betragtninger.

Overfladisk, ligegyldigt og usagligt program som på ingen måde maner til eftertanke, udfordrer eller er værd at se. Jeg fik intet ud af det. Så kan studiet fungere nok så fint. Det er til ingen verdens nytte. Spild af tid.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#14 frahm-2 16 år siden

#7 & 9
Noget af det je kunne lide ved programmet var at de ikke tog sig selv så helvedes seriøst, men stadig formåede at tale seriøst om film. Vi havde jo et filmprogram med folk der tog sig selv alt for seriøst; det hed filmland og jeg vil ihvert fald vove påstanden at det var et af de værste filmprogrammer der nogensinde har været på TV (og jeg har den store kabelpakke).
...Hvorfor må der i øvrigt ikke være humor i et filmprogram. Film skal være sjovt at lave og sjovt at tale om. Selv Ole Michelsen var klar over dette. Hans program var fyldt med små morsomme og perfide kommentare. Jeg tror i øvrigt at folkene bag Premiere har lagt et ekstra lag humor på for at distacere sig ekstra meget fra Filmland og jeg synes personligt at det er herligt at vi ikke har fået en ny Søren Høy.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#15 Mr.E 16 år siden

#14 - Jeg giver dig helt ret i at man ikke behøver, eller bør tage sig selv alt for seriøst eller højtidligt. Og der er bestemt plads til humor og små kommentarer i et filmprogram. Det jeg reagerer på er at dette var overplastret med kommentarer og humor, som for mig virkede meget anstrengt. Det virkede mere som om de ville lave et satirisk humoristisk program, og ikke et filmprogram. Og det syntes jeg er et problem. Og når det så ( i mine øjne ) heller ikke fungerer i udførelsen, så står jeg helt af.

I øvrigt tror jeg at Mikkel Much Fals kan blive en rigtig god vært - hvis han beslutter sig for hvad det er han vil. Det jeg så i mandags virkede meget påtaget, og ikke særligt gennemarbejdet.
Gravatar

#16 frahm-2 16 år siden

Jeg vil bestemt give dig ret i at programmet kan blive bedre, men jeg mener nu at de har et rigtig godt udgangspunkt.
Jeg synes som sagt at humoren fungerede meget godt, men det er nok et spørgsmål om smag.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#17 MOVIE1000 16 år siden

Jakob Stegelman er nu og blir den bedste til at forklare og bedømme film
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18 Zabriskie 16 år siden

Jacob Stegelman syntes Van Helsing var god
Le temps détruit tout
Gravatar

#19 enfilmnørd 16 år siden

Det var okay, men de skal oppe sig lidt, hvis jeg skal blive hængende.

Apropo gode anmeldere, så skal i ikke snyde jer selv for tirsdagens anmeldelse af "Mr. Bogart"/ Ole Michelsen:

http://www.dr.dk/odp/player.aspx?uniqueid=306441&a...

Se sidst i programmet (Tirdag den 16.09.08 Kl. 17.00)

NB Kan stadig ikke forstå, man droppede Bogart i sin tid!
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?"
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
Gravatar

#20 filmz-Kadann 16 år siden

#19 -

Man droppede heller ikke Bogart, Ole M. blev bare træt af at se dårlige film og stoppede som anmelder.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

Skriv ny kommentar: