Hey gutter! Jeg er netop begyndt på min 3.årsopgave i dag, og emnet er Pulp Fiction. Bare for at udnytte alle muligheder, så kunne det være fedt/hjælpsomt hvis i havde noget at sige om denne film. Alt vil være belejligt. - Meninger - Teorier - Perspektiveringer - Evt. jeres egne gamle opgaver/essays om Pulp Fiction - etc.
Hey, hvis der er nogen af jer der har skrevet opgaver om film som del af noget undervisning: speak out and let yourself be heard!
Jeg skal aflevere torsdag d. 18/12, hvorefter jeg skal ind og se RoTK.
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
Der må være mange filmmagasiner der har behandlet Pulp Fiction. Der er et filmmagasin (hvis navn undviger mig nu) der denne måned omhandler Kill Bill og Tarentinos univers. Der står også en del godt om Pulp Fiction såvidt jeg husker. Smut på det lokale bibliotek og se om du kan finde det. Stort billede af Uma Thurman på forsiden.
Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Kan du nå at se en 10-20 franske new wave film, en god stak Shaw brother martial art film, lidt Scorsese samt en god stak spaghetti westerns og lidt andet godt, så er du i hvert fald fint på vej med Tarantinos inspirationskilder.
Du kunne også nævne de 271 gange hvor ordet fuck forekommer, det må da fylde lidt.
Men eftersom filmen er så kult som den er, samt kritisk anerkendt, må der da være 1 mia. fansider (mindst) på da net hvor du kan få lidt ideer.
Det er måske en god idé at få fat i Paul Vads anmeldelse af Pulp Fiction fra Weekendavisen. Anmeldelsen er genoptrykt i bogen "Film og fin de siècle, essays om 90'ernes film" af Peter Christensen og Bo Tao Michaëlis. Der var en del debat herhjemme, da Pulp Fiction kom frem. Specielt i forbindelse med essayet "Mod barbariet" af Ulrik Horst Pedersen, der udgjorde en front mod Tarantinos æstetiske vold. Paul Vad gik til modangreb og leverede et ret godt forsvar for Pulp Fictions kvaliteter, bl.a. ved at sammenligne volden i Pulp Fiction med H.C. Andersens eventyr.
Hvis du leder efter noget fagstof til at underbygge en teori, så kan du med fordel få fat på Torben Grodals "Filmoplevelse". Den når rundt om alle de basale ting og er forholdsvist letlæselig - også for folk, der ikke har læst filmteori før. Det er kunne nok være nyttigt at vide en smule om fortælleteorier, fordi et af de mest markante kendetegn ved filmen jo er, at den er struktureret på en måde, der afviger fra normen.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
#1 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
- Meninger
- Teorier
- Perspektiveringer
- Evt. jeres egne gamle opgaver/essays om Pulp Fiction
- etc.
Hey, hvis der er nogen af jer der har skrevet opgaver om film som del af noget undervisning: speak out and let yourself be heard!
Jeg skal aflevere torsdag d. 18/12, hvorefter jeg skal ind og se RoTK.
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#2 Morbid 22 år siden
Mening: Fedeste film de sidste 35 år (Siden 2001: A Space Odyssey)
/me føler han har været til stor hjælp
#3 Kalle Ferm 22 år siden
Jakob
#4 skittlez 22 år siden
Du kunne også nævne de 271 gange hvor ordet fuck forekommer, det må da fylde lidt.
Men eftersom filmen er så kult som den er, samt kritisk anerkendt, må der da være 1 mia. fansider (mindst) på da net hvor du kan få lidt ideer.
Men held og lykke herfra!
#5 Martindan 22 år siden
Hmmm... jeg skrev om Pulp Fiction i 1 års opgaven og fik 10....
Hvad vil du vide??
#6 Martindan 22 år siden
#7 MadMartigan 22 år siden
The most comprehensive Pulp Fiction page on the internet
[url=oddjob:s/pulp.shtml]THREE STORIES... ABOUT ONE STORY...[/url]
Håber det kan hjælpe...
#8 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#9 filmz-Le Samouraï 22 år siden
Hvis du leder efter noget fagstof til at underbygge en teori, så kan du med fordel få fat på Torben Grodals "Filmoplevelse". Den når rundt om alle de basale ting og er forholdsvist letlæselig - også for folk, der ikke har læst filmteori før. Det er kunne nok være nyttigt at vide en smule om fortælleteorier, fordi et af de mest markante kendetegn ved filmen jo er, at den er struktureret på en måde, der afviger fra normen.
#10 filmz-Le Samouraï 22 år siden
http://www.16-9.dk/2003-09/side04_poulvad.htm