Gravatar

#21 filmz-Seth GekOo 22 år siden

Nakalay: Den første er en smule længer da det er Director's Cut, og den anden er der ikke lige så meget ekster matriale på. Så jeg ved hvad mit valg var.

#22 nakalay 22 år siden

Seth Geko: Ifølge dvdcompare.net er de ens. Forskellen på minutterne kan vel bare være pga. "PAL speedup".

Jeg tror kun forskellene er, at der er mere ekstra-materiale på r1, mens der er undertekster på r2.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#23 filmz-Seth GekOo 22 år siden

Det kan godt være, skal ikke kunne sige det.

#24 Skum 22 år siden

Hmm folk sammenligner Pi og Requiem For A Dream? Rimeligt unfair sammenligning da det er to vidt forskellige film... (imo)

Men Requiem For A Dream er klart en af de bedste film jeg har set, købte den ved et tilfælde sammen med Pi fordi den var af samme instruktør... man, what a blast... Alle unge burde se denne film... Filmen skulle ifølge venner der har været i miljøet, ligge meget op af det reelle narkomiljø hvor man konstant drømmer om en bedre fremtid men alt i sidste ende drukner i det forfald som narkoen skaber... (hence the name "Requiem For A Dream" i hvert fald i min fortolkning :P)... meget stærk film.
w00tness...
Gravatar

#25 El vez 22 år siden

De bliver vel sammenlignet fordi de begge er lavet af samme instruktør, Darren Aronofsky.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#26 Skum 22 år siden

IMO kan man ikke altid sammenligne en film fordi de er af den samme instruktør, det ville vel også være urimeligt at sammenligne Bad Taste og Lord Of The Rings?
w00tness...
Gravatar

#27 Hasselguff 22 år siden

Fordi der er så stor spredning på én mands arbejde er det netop interessant at sammenligne Bad Taste med LOTR. Det samme gælder for PI og RFAD.
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#28 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

# 27 Det er jeg enig i !

Jeg syntes begge film er kanon gode, men hver på deres måde. Jeg kender flere, der ikke kan lide at se sitcomen "Waynes Brothers" efter de har set RFAD.

Men se også på en instuktør som Ridley Scott, han har da også begået sig i mange genre, selvom de ikke alle er lige gode, er de da altid værd at se.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#29 Skum 22 år siden

#27 Enig, men der er sammenligningen jo også på et helt andet plan, end at sige "Requiem er federe end Pi" eller vice versa... Eventuelle karaktertegn som instruktører efterlader i film vil man nok for det meste godt kunne sammenligne, men ikke selve indholdet... Derfor bør man i hvert tilfælde skrive HVORFOR en film skulle være federe end den anden... Hader overfladiske kommentarer om film som "Bah lad være med at se
w00tness...
Gravatar

#30 Skum 22 år siden

(indsæt filmnavn her), fordi den er ringe." Om en film er god eller er må være op til dem der ser dem, derfor hvis man synes en film er god eller ej, så beskriv filmen, så vedkommende selv kan danne et indtryk af om det er noget vedkommende gider se. Netop fordi Pi og Requiem er så vidt forskellige kan man ikke sammenligne dem, andet end i de filmiske karaktertræk som Darren Aronofsky efterlader...
w00tness...

Skriv ny kommentar: