#20 - Jeg mener at have hørt Tobin Bell (der spiller Jigsaw) sige noget lignende i interviews angående en af dens efterfølgere...fatter det ikke, synes de næste 2 var absolut meningsløse og har (næsten) kun hørt, det samme skulle være tilfældet for de sidste par stykker.
The only way to beat a troll is to not play their game.
#21 De bliver stødt dårligere med hvert nyt kapitel. Jeg har dog ikke set 6'eren endnu, men de fleste siger at den er et skridt i den rigtige retning. Then again, det sagde de også om 5'eren, og det var ikke tilfældet. 4'eren og 5'eren er mere eller mindre bare film, der igennem en masse flashbacks, lapper plothuller fra de tidligere film. Sådan lidt "kan du huske da det her skete? Jamen det kunne jo lade sig gøre, fordi Jigsaw havde endnu endnu en hjælper, der stod omme bagved, og styrrede hele maskineriet!" Jeg tror at manuskriptforfatterne bare hænger ud på imdb hele dagen, og opsnuser brugernes kritik, for dernæst at finde på sære måder at løse denne kritik og lappe filmenes plothuller på.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Saw kan jeg godt acceptere som film. Ganske fin underholdning, som de ene gang jeg har set den, egentlig virkede ganske effektivt. Det tog heller ikke overhånd med alle henrettelserne. De andre film er dog direkte afskyelige/modbydelige. Det går ud på en ting at slå folk ihjel på mere eller mindre fantasifulde måder og få det til at se sjovt ud. Og det gider jeg sgu ikke at bruge tid på.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#23: Jeg gider hvert fald ikke at se "Are You Scared?", selv om den fulgte med Midget Entertainments "Dark"-boks, da jeg er bange for at dø af kedsomhed. Den skulle, så vidt jeg har forstået, være en tam, tyndbenet "Saw"-kopi.
Hvis nogen har noget at indvende så gør det venligst nu eller forbliv tavs i al evighed. :)
Lægger mærke til, at "uundværlig" går igen som kriterium... men hvad havde en top150 været uden et par popcornsfilm, man sagtens kunne have undværet :-P Af og til er det det, jeg har mest brug for, så de må bestemt komme med.
Jeg kan godt lide "popcorns-film", men jeg skelner mellem VIRKELIG GODE popcorns-film og "okay popcorns-film".
I mine øjne hører film som 'The Phantom', 'Rocketeer' og 'King Kong' (2005) med til førstnævnte kategori og kommer nok med på min Top 300, mens film som 'The Predator' hører med til den sidste og kun bliver genset, hvis de bliver sendt på TV en kedelig søndag eftermiddag.
Saw er godt lavet PÅ EN MÅDE og det er selve historien, det er det eneste jeg ser i de film hvis den ikke var der kunne i godt droppe undskyldingerne til mig om at i synes Saw er noget BÆ.
Hvordan jeg startede med at se Saw: det begyndte da jeg var inde og se Scary movie 4 i bio, jeg synes at det med dukkerne og toiletrummet virkede meget interresant, så jeg fandt ud af hvilken film det var taget fra og jeg kom frem til saw, så jeg begyndte straks at købe saw I & II, 5 måneder senere udkom Saw III på dvd cirka 6 måneder senere udkom Saw IV i bio så den skulle jeg se, også selvfølgelig have den på dvd da den udkom, så kom Saw V, som jeg også var inde og se desværre ikke pengene værd ikke pågrund af filmen, og nu venter jeg bare på at Saw VI udkommer til februar:)
Saw 4/6 blev overrasket over hvordan man kunne lave sådan en spændings film ved bare at se 2 personer ude i et forladt toilet. Saw II 4/6 en værdig efterfølger synes jeg hvor man lærer Jigsaw at kende Saw III 2/6 den mest skuffende af alle der mest går op i splat end, plottet. Saw IV 6/6 den helt klart bedste der for de andre film til at hænge sammen på alle muglige måder Saw V 3/6 en ret kedelig omgang, når man synes at Saw IV var en af de bedre Saw film, mindede mest om en krimi uden indhold, men med rigtig gode flashback der for de andre film til at give mere mening Are you scared 2/6 er en ret dårlig efterligning af Saw, men den har sin egen goe stil, jeg synes godt der kunne komme en 2ere da den lægger lidt op til det
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#16 Ligesom en hveps, der flyver utallige gange ind i ruden, men ikke lærer af det, har du åbenbart også været dum nok til at sætte alle 6 Saw-film på :)
Are you scared 2/6 er en ret dårlig efterligning af Saw, men den har sin egen goe stil, jeg synes godt der kunne komme en 2ere da den lægger lidt op til det
Hvordan kan den have "sin egen goe stil", hvis den er en "dårlig efterligning af Saw"?
#21 Riqon 14 år siden
#22 Lord Beef Jerky 14 år siden
#23 filmz-jonasgr 14 år siden
'Cause I'm evil"
#24 Lord Beef Jerky 14 år siden
#25 Highland Park 14 år siden
Hvis nogen har noget at indvende så gør det venligst nu eller forbliv tavs i al evighed. :)
#26 BN 14 år siden
Jeg kan godt lide "popcorns-film", men jeg skelner mellem VIRKELIG GODE popcorns-film og "okay popcorns-film".
I mine øjne hører film som 'The Phantom', 'Rocketeer' og 'King Kong' (2005) med til førstnævnte kategori og kommer nok med på min Top 300, mens film som 'The Predator' hører med til den sidste og kun bliver genset, hvis de bliver sendt på TV en kedelig søndag eftermiddag.
#27 MOVIE1000 14 år siden
Hvordan jeg startede med at se Saw: det begyndte da jeg var inde og se Scary movie 4 i bio, jeg synes at det med dukkerne og toiletrummet virkede meget interresant, så jeg fandt ud af hvilken film det var taget fra og jeg kom frem til saw, så jeg begyndte straks at købe saw I & II, 5 måneder senere udkom Saw III på dvd cirka 6 måneder senere udkom Saw IV i bio så den skulle jeg se, også selvfølgelig have den på dvd da den udkom, så kom Saw V, som jeg også var inde og se desværre ikke pengene værd ikke pågrund af filmen, og nu venter jeg bare på at Saw VI udkommer til februar:)
Saw 4/6 blev overrasket over hvordan man kunne lave sådan en spændings film ved bare at se 2 personer ude i et forladt toilet.
Saw II 4/6 en værdig efterfølger synes jeg hvor man lærer Jigsaw at kende
Saw III 2/6 den mest skuffende af alle der mest går op i splat end, plottet.
Saw IV 6/6
den helt klart bedste der for de andre film til at hænge sammen på alle muglige måder
Saw V 3/6
en ret kedelig omgang, når man synes at Saw IV var en af de bedre Saw film, mindede mest om en krimi uden indhold, men med rigtig gode flashback der for de andre film til at give mere mening
Are you scared 2/6
er en ret dårlig efterligning af Saw, men den har sin egen goe stil, jeg synes godt der kunne komme en 2ere da den lægger lidt op til det
#28 filmzkim 14 år siden
Ligesom en hveps, der flyver utallige gange ind i ruden, men ikke lærer af det, har du åbenbart også været dum nok til at sætte alle 6 Saw-film på :)
#29 Highland Park 14 år siden
Hvordan kan den have "sin egen goe stil", hvis den er en "dårlig efterligning af Saw"?
#30 MOVIE1000 14 år siden