Hov, jeg vil også være med på Spielberg...selvom jeg mangler at se en hel del af hans film, især de nyere. Jeg er dog heller ikke superbegejstret for ham, selvom der er nogle perler ind i mellem:
Hook, 2/6 War of the World, 2/6 Amistad, 3/6 Temple of Doom, 3/6 Munich, 3/6 Jurassic Park, 3/6 Saving Private Ryan, 3/6 Close Encounters of Third Kind, 4/6 The Last Crusade, 4/6 Jagten På Den Forsvunde Skat, 5/6 Solens Rige, 5/6 Schindler’s Liste, 5/6 E.T. – The Extra Terrestrial, 5/6
#209 Det er noget jeg ikke selv kan sætte en finger på. I visse film har jeg det fint med sentimentalitet, hvor jeg synes det passer mig helt forkert i andre. Jeg tror i sidste ende det handler om, at filmens dybde/budskab/morale skal følges med en passende omgang sentimentalitet... altså f.eks. hvor A Beautiful Mind nærmest er en biografi, synes jeg ikke at sentimentaliteten passer ind, fordi det tager lidt fra troværdigheden, når en instruktør ønsker at manipulere sit publikums følelser i en sådan mærkbar grad. I en helt anden film som Hook, er indholdet af filmen næppe troværdigt i forvejen, og der rører sentimentaliteten mig overhovedet ikke. Det er skidesvært at forklare, for jeg forstår det ikke selv.
#210 Netop som du nævner med Hopkins, er det jo netop muligt at beholde sin karisma samt elementer af sin personlighed i vidt forskellige roller, så man genkender skuespilleren, men stadig have så bred en spændvidde, at man kan mestre disse forskellige roller glimrende. For mig er en god skuespiller lig med bred spændvidde og naturligvis karisma og troværdighed. En anden skuespiller der får høvl af alle, er Jean-Cluade Van Damme. Her er en mand uden spændvidde men med karisma (dog uden troværdighed)... netop pga. mandens karisma, har jeg absolut intet imod at se ham på film. Hans har jeg som sådan heller ikke noget imod at se på da han har troværdigheden, men han mangler i den grad spændvidde og ligeså karisma i mine øjne. Igen bunder det jo i smag, men jeg kan ikke se det store i ham.
Til din sidste kommentar - ikke af hvad jeg ved. Jeg er i et velfungerende parforhold på 6. år, og har umiddelbart ingen problemer med følelseslivet hvad angår hverken kæreste, venner eller familie. Men hvis du har brug for at sætte mennesker i bås, så kald mig da endelig emotionelt reserveret.... I couldn't care less =ol
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Til din sidste kommentar - ikke af hvad jeg ved. Jeg er i et velfungerende parforhold på 6. år, og har umiddelbart ingen problemer med følelseslivet hvad angår hverken kæreste, venner eller familie. Men hvis du har brug for at sætte mennesker i bås, så kald mig da endelig emotionelt reserveret.... I couldn't care less =ol
Hehe, fandt til gengæld din uddybning til #209 lidt oplysende. :)
The only way to beat a troll is to not play their game.
#211: Kan vi ikke snart få nogle argumenter frem for disse uendelige opremsninger af tørre tal? Der er jo gået helt sport i at fyre den slags kedelige lister af.
Lord Beef Jerky (212) skrev:
Det er skidesvært at forklare, for jeg forstår det ikke selv.
Og gudskelov for det. Det er kun godt at have personlige mysterier; alt skal ikke være så ligetil og nemt at forklare. Desuden er alt relativt, og jeg forstår godt, hvad du mener. Faktisk synes jeg, at du gør udmærket rede for det, og mit spørgsmål var til dels også for at fremhæve, at du ikke har problemer med al sentimentalitet. :)
Enig med Lord Beef Jerky ang. "A Beautiful Mind" - det er imho måske den mest overvurderede oscarvinder til dato. Ok, Jennifer Connolly må gerne beholde sin, men jeg synes også at filmen var oversentimental og til tider langtrukken.
Strækker mig til 2½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#211 Skeloboy 14 år siden
Hook, 2/6
War of the World, 2/6
Amistad, 3/6
Temple of Doom, 3/6
Munich, 3/6
Jurassic Park, 3/6
Saving Private Ryan, 3/6
Close Encounters of Third Kind, 4/6
The Last Crusade, 4/6
Jagten På Den Forsvunde Skat, 5/6
Solens Rige, 5/6
Schindler’s Liste, 5/6
E.T. – The Extra Terrestrial, 5/6
#212 Lord Beef Jerky 14 år siden
#210 Netop som du nævner med Hopkins, er det jo netop muligt at beholde sin karisma samt elementer af sin personlighed i vidt forskellige roller, så man genkender skuespilleren, men stadig have så bred en spændvidde, at man kan mestre disse forskellige roller glimrende. For mig er en god skuespiller lig med bred spændvidde og naturligvis karisma og troværdighed. En anden skuespiller der får høvl af alle, er Jean-Cluade Van Damme. Her er en mand uden spændvidde men med karisma (dog uden troværdighed)... netop pga. mandens karisma, har jeg absolut intet imod at se ham på film. Hans har jeg som sådan heller ikke noget imod at se på da han har troværdigheden, men han mangler i den grad spændvidde og ligeså karisma i mine øjne. Igen bunder det jo i smag, men jeg kan ikke se det store i ham.
#213 Riqon 14 år siden
Hehe, fandt til gengæld din uddybning til #209 lidt oplysende. :)
#214 Highland Park 14 år siden
Der er jo gået helt sport i at fyre den slags kedelige lister af.
Og gudskelov for det. Det er kun godt at have personlige mysterier; alt skal ikke være så ligetil og nemt at forklare. Desuden er alt relativt, og jeg forstår godt, hvad du mener. Faktisk synes jeg, at du gør udmærket rede for det, og mit spørgsmål var til dels også for at fremhæve, at du ikke har problemer med al sentimentalitet. :)
#215 Lord Beef Jerky 14 år siden
#214 Ganske betryggende at en filmz-bruger kender mig bedre end jeg selv gør... hehe.
#216 Highland Park 14 år siden
#217 Skeloboy 14 år siden
#218 wimmie 14 år siden
Strækker mig til 2½/6
#219 Skeloboy 14 år siden
Men de to af de mest overvurderede oscarvindere er for mig Shakespeare In Love og Chicago...
#220 wimmie 14 år siden