Gravatar

#321 Åkepool 14 år siden

Godt og sikkert valg, som jeg ikke kan sige noget dårligt om. En klassefilm.

Og god weekend Riqon.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#322 evermind 14 år siden

Bestemt også en af mine favoritter ... Nice choice! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#323 Kruse 14 år siden

Good choice, good choice! Bestemt også en af mine all-time favoritter :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#324 Riqon 14 år siden

3. Schindler's List (Steven Spielberg, 1993)

Jeg ser frem til den dag, hvor Spielberg finder en historie, han virkelig brænder for, sådan som han brændte for denne fortælling om Schindler. En stor del af æren går til klipningen. Det er virkelig sandt, at filmen udretter magi, til dels i en trist scene mellem Liam Neeson og Ben Kingsley, men også blot i filmens første kvarter, hvor der knapt nok bliver udvekslet et ord, men hvor billederne i sig selv formidler en lang historie.

Ligesom The Godfather er denne film også populær og har sneget sig højt op på IMDb, og jeg mistænker personligt den rørende slutning for at være én af grundene.
Det er fantastisk portrætteret af Liam Neeson, hvordan Schindler ser på de mennesker, han har reddet, men alligevel ikke kan lade være med at tænke på, hvor mange flere han kunne have fået med sig. Og mens han angrer selviskheden, der holdt ham tilbage, så samler de taknemlige jøder sig omkring ham og trøster ham.
Anden Verdenskrig - særligt holocaust - kunne ikke sættes i et meget bedre perspektiv. Filmen er slet og ret smuk og den bedste film, Spielberg nogensinde har lavet.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#325 Åkepool 14 år siden

Den har jeg pinligt nok aldrig fået set :(
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#326 BN 14 år siden

Meget, meget enig i din bedømmelse af denne film. Det var Spielberg i en helt ny stil, når man ser bort fra 'Empire of the Sun' fra 1987. Jeg vil ønske, han laver flere film af den realistiske slags fremfor den eventyrlige, for det er her han er mest interessant.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#327 Lord Beef Jerky 14 år siden

The Matrix - 3-4/6
Forrest Gump - 3/6
The Godfather - 6/6
Schindler's List - 5-6/6

Ikke nogen dissideret dårlige film, men Forrest Gump og The Matrix kan jeg simpelthen ikke se det store i.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#328 MMB 14 år siden

The Godfather - 6/6 Godfather er intet mindre end fantastisk og er også på min top 24. :)

Jeg synes Schindler's List er fantastisk, men jeg har det sådan med den film, at jeg aldrig ville have den som min yndlingsfilm og heller ikke som en film, jeg ville se mange gange. Når det er sagt, så er den fantastisk, men jeg føler alligevel ikke, jeg kan give den 6/6.

5,5/6

Gravatar

#329 jessup 14 år siden

Schindlers liste er en imponerende film rent teknisk set (måske Spielberg mest imponerende på det område) og særdeles rørende.
This is just until June
Gravatar

#330 Antlion 14 år siden

Selvom jeg næsten ikke kan finde én dårlig film på din liste, så er der stadig rimelig få, som jeg vil give topkarakter:

5+/6:

"One Flew Over the Cuckoo's Nest"
"The Thing"
"The Godfather"

5/6:

"Alien"
"Amadeus"
"Dead Poets Society"
"El laberinto del fauno"
"Master and Commander: The Far Side of the World"
"Requiem for a Dream"
"The Pianist"
"The Shining"

Så jeg håber på, at der kommer en 6/6 film på én af de to sidste pladser. :)

Skriv ny kommentar: