Gravatar

#331 AP 15 år siden

riqon (324) skrev:
Anden Verdenskrig - særligt holocaust - kunne ikke sættes i et meget bedre perspektiv. Filmen er slet og ret smuk og den bedste film, Spielberg nogensinde har lavet.

100% enig :-)
Gravatar

#332 evermind 15 år siden

Min favoritskildring af Anden Verdenskrig fra Spielbergs side er og bliver Raiders of the Lost Ark! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#333 wimmie 15 år siden

Naturligvis - der er da ikke et dejligere syn end nazister der smelter :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#334 evermind 15 år siden

#333 - eller bliver skåret i skiver! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#335 wimmie 15 år siden

Eller bliver sprængt i stykker i en biograf
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#336 Riqon 15 år siden

Antlion (330) skrev:
Så jeg håber på, at der kommer en 6/6 film på én af de to sidste pladser. :)

Tjah, hvad er chancen, hvis du ikke har kunnet give det på de sidste 148 fede film ;)
De sidste to af mine favoritter udmærker sig nok på en mere subjektiv måde, øhm, det vil sige, at jeg undrer mig ikke i særlig høj grad over, hvis de ikke ligger nær så langt oppe på jer andres liste, som jeg havde gjort, hvis Schindler og Godfather ikke gjorde.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#337 MMB 15 år siden

Hvornår poster du dem!? :D

Jeg er spændt...

Btw, synes jeg, at din liste er en af de lister, som ligger tættest på min egen. :)
Gravatar

#338 Riqon 15 år siden

#337 -

Jeg udsætter det lige lidt, da jeg gerne vil skrive nogle ordentlige begrundelser for mit valg, og jeg har ikke så meget tid lige nu ;)
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#339 evermind 15 år siden

#335 Ahh, alt det gode nazi-skæg, man nu engang kan ha' ... :)
Gravatar

#340 filmz-Bruce 15 år siden

Schindler, absolut en prima Spielberg film! Men som ofte før, er der et eller andet ved mandens touch, som gør, at jeg ikke bliver så rørt af hans, denne gang af portrætteringen af Holocaust. Der er mere frygt og utryghed ved scenerne i Pianisten og jeg træder med det samme i Szpilmans sko og mærker selv, hvordan det måtte have føltes. Med Schindler sidder jeg på behørig nok afstand og føler mig (gudskelov burde man sige) som en tilskuer, ikke deltager. Men så absolut en stor film!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: