Gravatar

#311 MMB 14 år siden

Både Forrest Gump og Matrix er fantastiske! :)
Kom så med den næste!
Gravatar

#312 MOVIE1000 14 år siden

Forrest gump 6/6 ;)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#313 Skeloboy 14 år siden

Er lidt enig med #310...men dog både på Forrest Gump og The Matrix:)

Begge er vel egentlig gode film, og er mere til Forrest end til Matrix. Faktisk er der utrolig mange ting, der irriterer mig ved The Matrix...ingen tvivl om, at den er banebrydende rent teknisk, men for dælen, historien er mega træls...især på grund af to ting: oraklet og
måden Neo bliver reddet på...hvad sker der for den lille kærlighedserklæring-helten-overlever-ting...
Gravatar

#314 Riqon 14 år siden

#313 -

Det går jo fint i spænd med filmens religiøse aspekter, at
Trinity (Treenigheden, måske et symbol på Helligånden) erklærer sin kærlighed til Neo (the One), og at han derved genopstår som lidt af et overmenneske. Flere aspekter fra klassisk kristendom i dette træk i historien, men derudover er Neo's rolle som "den udvalgte" jo præget af mystik (indtil slutningen af Reloaded). Det samme må siges om Oraklet, som jeg dog syntes krydrede fortællingen en hel del.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#315 Riqon 14 år siden

Hehe, kan se det er lidt meget at forlange af folk, at de både skal kunne lide The Matrix og Forrest Gump :)
Gravatar

#316 BN 14 år siden

riqon (315) skrev:
Hehe, kan se det er lidt meget at forlange af folk, at de både skal kunne lide The Matrix og Forrest Gump :)

Hmm, riqon ... om en halv time er der gået hele to dage uden at vi har set en ny film på din Top 10. Vi venter spændt. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#317 Riqon 14 år siden

4. The Godfather (Francis Ford Coppola, 1972)

Jeg har ingen speciel forkærlighed for 'gangsterfilm' eller våben, men det, der måske også gør The Godfather så populær, er nok også, at det slet ikke er dét, den drejer sig om. Den drejer sig om familieværdier og en siciliansk anden generations indvandrers svære forsøg på at finde sin egen identitet. Jeg tror aldrig, jeg har fundet større tilfredsstillelse i en slutning som i denne, hvor historien måske nok er lettere tragisk, men ikke desto mindre en fuldendt fortælling. Rigeligt er blevet sagt om filmen til at jeg ikke føler et behov for at sige meget mere.
Gravatar

#318 Riqon 14 år siden

God weekend, folks :P
Gravatar

#319 BN 14 år siden

The Godfather? Tjah, det er jo ikke overraskende, eftersom det er en film, som af mange regnes for en af filmhistoriens ypperste værker. I mine øjne er det bestemt også et 6 stjerners mesterværk. (Jeg har dog ét enkelt forbehold overfor den, men mere om dét senere.)

Også en god weekend til dig, riqon. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#320 Locke 14 år siden

Nice one :-)

Den er på min top 3. Svæver imellem Godfather I, Godfather II eller LA Confidential for min all time favorite
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down?
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?

Skriv ny kommentar: