Indsæt selv et lille spillested et sted i Danmark :)
Hehe, nej. Der er altså ret mange bands, der kun kommer til DK pga. Roskilde :)
Lord Beef Jerky (17) skrev:
I må alle love mig at se Pulled Apart By Horses hvis i tager på Roskilde... de skulle være insane energiske live.
Det kan du selv gøre ;)
Du skal jo høre Bradley and Menahan Street Band, Swans, Kuti-brødrene, Iron Maiden(jaja, det har man hørt før, men det er også altid fedt!), Narasirato og andet fedt...;)
Kom lige til at tænke på en ofte ytret sætning:"hvorfor har Roskilde ikke booket dem?"
Et eksempel med Primus(og hvor ville det været fedt): de kommer til Vega i stedet den 10. juni...men spørgsmålet er jo, om Roskilde overhovedet har haft muligheden for det? Der er trods alt en uge imellem.
Og nogen gange er bands slet ikke på tour under Roskilde...f.eks. råber og skriver folk på Daft Punk...meeeen, de er slet ikke på turne
ZUN ZUN EGUI (INT) Bristol-kvartetten Zun Zun Egui er principielt at betragte som et britisk band, men i virkeligheden er her tale om en regnbuefarvet eksplosion af nationaliteter, genrer og musikalske sprog.
Forsanger Kushal Gaya pludrer og kurrer på et ofte uigenkendeligt esperanto. Det øvrige band kalder ligeledes på associationer fra alverdens dele af kloden. Afrikansk guitar, japansk avantgarde og jazzet postrock fra Chicago tørner sammen i et dadaistisk karneval – et lydmareridt for alle der forlanger entydige landegrænser i deres musik. Fans af eksempelvis Frank Zappa, Mike Patton og Talking Heads vil til gengæld nikke anerkendende.
Realistiske bud på bands, som jeg synes Roskilde skulle have booket:
Arcade Fire (de spiller i Europa omkring RF) Paul Simon (spiller i England omkring RF og ville være et stort plaster) Bob Dylan (selvom han har spillet på RF før, så er han et KÆMPE navn, og han spiller desuden i Sverige samtidig med festivallen) Queens of the Stone Age (de rammer også de europæiske festivaller i Roskilde perioden, og selvom TCV spillede sidste år, er de stadig et stort navn) Elbow (spiller også i Europa i perioden) Blink 182 (spiller også i Europa i perioden) Linkin Park (spiller også i Europa i perioden) Beady Eye (Liam fra Oasis' nye band... Jelling fik dem dog) White Lies (spillede godt nok i 2009, men var forholdsvis ukendte på det tidspunkt) Bruno Mars (er et stort navn (om man kan lide det eller ej), og spiller i Europa i perioden) Kaiser Chiefs (Nibe fik dem...) System of a Down (et kæmpe navn, som lige er blevet genforenet. Spiller desuden i Europa i slut juni).
Af disse navne ville især Queens of the Stone Age, Bob Dylan, Paul Simon og System of a Down være navne, som jeg meget gerne ville se. Samtlige nævnte navne er head- eller subheadliner materiale, og de er alle realistiske bud.
System of a Down kan ikke. Noget med kontrakt, så de er helt væk. Elbow og White Lies: 2009
Arcade Fire: ikke med KOL, Arctic Monkey og The Strokes
Bob Dylan spiller i Odense under warm-up dagene, men kun for 2200
Beady Eye: du siger præcis det, som jeg ikke helt forstår...Jelling er slet ikke i nærheden af samme tid, så Jelling Festival "fik dem ikke"...det passede måske bare bedre i deres tour?
men ellers er jeg enig i, at Roskilde burde få Paul Simon...
Og husk på, der mangler 30 bands, hvor jeg tror en er hovednavn, og 5-10 er nok subliners...
#20 Jaja, men Blood Red Shoes er et pisserost navn i udlandet og skide spændende. De har om nogen en stor mulighed for at slå igennem, de mangler sådan set bare det rigtige hit og den rigtige promovering. Fatter ikke hvordan Roskilde ikke har givet dem en chance endnu.
#22 Roskilde har altid mulighed for at tage kontakt til bands, og med mange bands gør de det faktisk før de overhovedet ved om de er på tour. Tilfældet med Primus har der længe været rygter om en reunion tour, her har de sikkert bare ikke været interessante nok for Roskilde til at tage kontakt til. Selvfølgelig er der bands, hvor de helt legitimt er gået forbi Roskildes næse, og blevet booket andetsteds først, sådan er det jo, og råbe efter navne som ikke er på tour i området er også meget fjollet af mange brugere, men Roskilde har jo virkelig mistet mange muligheder i år, og det skal bookinggruppen altså have smæk for. System Of A Down ved jeg (med lidt insiderviden) har været på toppen af ønskeseddelen for Roskilde igennem mange år, så hvordan i alverden de ikke formår at få hevet en kontrakt i land, før en anden festival laver en eksklusiv kontrakt med dem, er simpelthen under al kritik. Hvis Roskilde var en lille festival, er det naturligvis at forvente, men det er altså en af Europas største og mest populære festivaler, og bookinggruppen må sgu snart lære at tage fat... det har været på vej ned af bakke længe, og forhåbentlig er i år bunden af bakken.
Skeloboy (27) skrev:
Elbow og White Lies: 2009
Heh, og hvornår spillede Deadmau5 lige sidst på Roskilde? =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#29 Enig... udvalget er sløjt i år, men Roskilde formår stadig at være i bunden. De britiske festivaler har overhånden i år. Sonisphere har The Big 4 (Metallica, Slayer, Anthrax, Megadeth), Weezer, Bad Religion, Slipknot, Limp Bizkit (skod men ville sateme være morsomt at se), Motorhead, Mastodon, Sum 41, Opeth, Airborne, House Of Pain, Sisters Of Mercy, Paradise Lost, Pulled Apart By Horses og Rolo Tomassi og står som mit favorit line-up i år. Reading ser også rigtig godt ud og Glastonbury kan man kun forestille sig bliver godt. Men igen - det er alle de muligheder Roskilde er gået glip af i år, der gør programmet skidt, og jeg kan ikke se det som andet end, at bookinggruppen simpelthen har været for sløve i optrækket.
Nu var det sgu ikke meningen fortsat at sprede dårlig karma, for jeg ønsker da alle der skal afsted en rigtig god festival, men for helvede... 16 år i træk og så et program jeg føler er så skidt, at jeg ikke gider tage afsted. Det har bare sat mig i pissedårligt humør. Håber virkelig at de kommer med 3-4 fantastiske navne imellem de sidste 30 or so bands.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#21 Skeloboy 13 år siden
Hehe, nej. Der er altså ret mange bands, der kun kommer til DK pga. Roskilde :)
Det kan du selv gøre ;)
Du skal jo høre Bradley and Menahan Street Band, Swans, Kuti-brødrene, Iron Maiden(jaja, det har man hørt før, men det er også altid fedt!), Narasirato og andet fedt...;)
#22 Skeloboy 13 år siden
Et eksempel med Primus(og hvor ville det været fedt): de kommer til Vega i stedet den 10. juni...men spørgsmålet er jo, om Roskilde overhovedet har haft muligheden for det? Der er trods alt en uge imellem.
Og nogen gange er bands slet ikke på tour under Roskilde...f.eks. råber og skriver folk på Daft Punk...meeeen, de er slet ikke på turne
#23 Fellaheen 13 år siden
ZUN ZUN EGUI (INT)
Bristol-kvartetten Zun Zun Egui er principielt at betragte som et britisk band, men i virkeligheden er her tale om en regnbuefarvet eksplosion af nationaliteter, genrer og musikalske sprog.
Forsanger Kushal Gaya pludrer og kurrer på et ofte uigenkendeligt esperanto. Det øvrige band kalder ligeledes på associationer fra alverdens dele af kloden. Afrikansk guitar, japansk avantgarde og jazzet postrock fra Chicago tørner sammen i et dadaistisk karneval – et lydmareridt for alle der forlanger entydige landegrænser i deres musik. Fans af eksempelvis Frank Zappa, Mike Patton og Talking Heads vil til gengæld nikke anerkendende.
#24 MMB 13 år siden
Arcade Fire (de spiller i Europa omkring RF)
Paul Simon (spiller i England omkring RF og ville være et stort plaster)
Bob Dylan (selvom han har spillet på RF før, så er han et KÆMPE navn, og han spiller desuden i Sverige samtidig med festivallen)
Queens of the Stone Age (de rammer også de europæiske festivaller i Roskilde perioden, og selvom TCV spillede sidste år, er de stadig et stort navn)
Elbow (spiller også i Europa i perioden)
Blink 182 (spiller også i Europa i perioden)
Linkin Park (spiller også i Europa i perioden)
Beady Eye (Liam fra Oasis' nye band... Jelling fik dem dog)
White Lies (spillede godt nok i 2009, men var forholdsvis ukendte på det tidspunkt)
Bruno Mars (er et stort navn (om man kan lide det eller ej), og spiller i Europa i perioden)
Kaiser Chiefs (Nibe fik dem...)
System of a Down (et kæmpe navn, som lige er blevet genforenet. Spiller desuden i Europa i slut juni).
Af disse navne ville især Queens of the Stone Age, Bob Dylan, Paul Simon og System of a Down være navne, som jeg meget gerne ville se. Samtlige nævnte navne er head- eller subheadliner materiale, og de er alle realistiske bud.
#25 Fellaheen 13 år siden
#26 MMB 13 år siden
Det beder jeg i hvert fald en stille bøn for. :)
Dog spiller han en intimkoncert i Danmark i warm up perioden, så jeg tvivler desværre på det.
#27 Skeloboy 13 år siden
Elbow og White Lies: 2009
Arcade Fire: ikke med KOL, Arctic Monkey og The Strokes
Bob Dylan spiller i Odense under warm-up dagene, men kun for 2200
Beady Eye: du siger præcis det, som jeg ikke helt forstår...Jelling er slet ikke i nærheden af samme tid, så Jelling Festival "fik dem ikke"...det passede måske bare bedre i deres tour?
men ellers er jeg enig i, at Roskilde burde få Paul Simon...
Og husk på, der mangler 30 bands, hvor jeg tror en er hovednavn, og 5-10 er nok subliners...
#28 Lord Beef Jerky 13 år siden
#22 Roskilde har altid mulighed for at tage kontakt til bands, og med mange bands gør de det faktisk før de overhovedet ved om de er på tour. Tilfældet med Primus har der længe været rygter om en reunion tour, her har de sikkert bare ikke været interessante nok for Roskilde til at tage kontakt til. Selvfølgelig er der bands, hvor de helt legitimt er gået forbi Roskildes næse, og blevet booket andetsteds først, sådan er det jo, og råbe efter navne som ikke er på tour i området er også meget fjollet af mange brugere, men Roskilde har jo virkelig mistet mange muligheder i år, og det skal bookinggruppen altså have smæk for. System Of A Down ved jeg (med lidt insiderviden) har været på toppen af ønskeseddelen for Roskilde igennem mange år, så hvordan i alverden de ikke formår at få hevet en kontrakt i land, før en anden festival laver en eksklusiv kontrakt med dem, er simpelthen under al kritik. Hvis Roskilde var en lille festival, er det naturligvis at forvente, men det er altså en af Europas største og mest populære festivaler, og bookinggruppen må sgu snart lære at tage fat... det har været på vej ned af bakke længe, og forhåbentlig er i år bunden af bakken.
Heh, og hvornår spillede Deadmau5 lige sidst på Roskilde? =)
#29 Skeloboy 13 år siden
Tjo, har kigget lidt på de andre festivaller rundt omkring. Og generelt er det ikke imponerende i år, synes jeg.
hehe...2009 :)
#30 Lord Beef Jerky 13 år siden
Nu var det sgu ikke meningen fortsat at sprede dårlig karma, for jeg ønsker da alle der skal afsted en rigtig god festival, men for helvede... 16 år i træk og så et program jeg føler er så skidt, at jeg ikke gider tage afsted. Det har bare sat mig i pissedårligt humør. Håber virkelig at de kommer med 3-4 fantastiske navne imellem de sidste 30 or so bands.