Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 13 år siden

Øv!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 MMB 13 år siden

Jeg havde egentligt tænkt mig at skrive min mening, men din post dækker det egentlig meget godt...
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 13 år siden

#2 Ja, der er sgu ikke så meget mere at sige. Har været på den festival i 16 år i træk, men i år skipper jeg den... sateme et ringe program =(
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Kochie 13 år siden

Hvem tager på Roskilde Festival med det formål, at de vil se bands, de ellers ville have set?
Gravatar

#5 Skeloboy 13 år siden

Var ved at oprette tråden, men indlægget blev lidt længere end forventet, så Lord Beef Jerky kom først.

Jeg kommer lige med et lidt længere indlæg.

Lineup - headliners
Deres headliners er lidt fesne i år:

Mastodon: forstår ikke hvor headliner, men er ret så tilfreds med det navn. Dog lidt ærgeligt, for det bliver på Orange

Arctic Monkeys har været meget højt på ønskelisten, så det er der vel ikke så meget at sige til.

Iron Maiden er klassisk Roskilde, så det er godkendt.

Kings of Leon er blevet voldsomt populære, så det er også ganske ok.

M.I.A. kender jeg ikke så godt, men er hun ikke lidt en one-hitter?

Og The Strokes er lidt has-been

PJ Harvey bliver super

Lineup - subliners
Lidt underlige subliners, men der er noget rigtig interessant imellem: Afrocubism bliver en fest, men ikke større end de to Kuti-brødre, der spiller sammen for første gang. Og som for i øvrigt er en helt unik koncert skabt af og til Roskilde. Battles og Swans er ret interessant, og Chris Cunninghams DJ/VJ-show er også en ret fed bookning. Og dertil kommer Autopsy, Bad Religion og Rob Zombie

Lineup - all the rest
Har meget hurtigt gennemgået alle bands på plakaten, og der er en del interessant. For en metaller som mig, er det et knaldhamrende godt program. Især Terror bliver megafedt. Men Roskilde kan noget, som ingen andre festivaller kan(eller gør): få bands som Narasirato, en panfløjteband fra Solomon Islands, der aldrig har spillet i Europa før. Der er flere af den type.

1349, Soilwork, Eyehategod, Parkway Drive, Bring Me The Horizon, Terror, Kylesa, Underøath...fee' mædl!

How To Dress Well, Charles Bradley, Jagwa Music og Spids Nøgenhat skal nok blive godt også!

Facebook
Ifølge Facebook er det worst program ever! men sådan er det hvert år. Jeg ved slet ikke, hvad folk forventer, men hvis deres favoritband ikke kommer med, så er det bare et dårligt program. Denne lille tegning siger det meget godt. Facebook vs. Roskilde.

Det er ikke det bedste program, de har haft, men det er absolut heller ikke dårligt. Og Roskilde er så utrolig meget mere end deres headliners. Synes deres subs er ret så interessante, og som altid er der ufatteligt meget med lille skrift, som man bare kan tuller rundt for at høre.

Til Lord Beef Jerky
Så dit indlæg på Roskildes forum, og er ret uenig:

So I'm incredibly sad to admit, that I won't be going to Roskilde this year. I only have 3 must-sees, and it seems like most people from my camp feel the same.
Det er selvfølgelig ærgeligt, du ikke kommer med. Men Roskilde er vel mere end must-sees og musik? De store oplevelser kommer jo netop af de små uventede.

Dammit! 16 years of incredible memories destroyed by a terrible line-up
Og det er jo bare noget pjat...:)...det ændrer vel ikke på dine gode oplevelser?

Desuden mangler der 30 bands mere.

Links:
[url=
[url= Bradley & Menahan Street Band[/url]
[url=
[url= Music[/url]
[url= To Dress Well[/url]

Konklusion: Ikke deres bedste program, men der er rigeligt til at gøre mig glad, og der er masser af små ting, jeg glæder mig til...men jeg har også billet i januar, så et godt program er bare rigtig fedt, et dårligt program - jamen, så bliver det ret fedt alligevel :)
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 13 år siden

#5 Selvfølgelig er Roskilde mere end musik, men med i alt 10 bands der kan hive mig væk fra campen, modsat andre år hvor vi var omkring de 30, så er det altså så tamt, at langt de fleste fra min camp har boycottet festivalen i år. Derfor har jeg bestemt heller ikke lyst. Og nej, den anden sætning var formuleret helt forkert... naturligvis er minderne der stadig, men det er sgu trist hvor mange fede bands Roskilde har gået glip af i år. Jeg ender med at bruge pengene på andre koncerter med de bands der skulle have været på Roskilde. Ja, de mangler stadig 30 navne, og måske sker der mirakler, men sådan som det ser ud nu, er det bestemt det værste og eneste dårlige program Roskilde har lagt de år jeg har været der =(
Gravatar

#7 MMB 13 år siden

Årets headlinere er ikke bare ringe, de er sindssygt ringe.

Arctic Monkeys er fine, men siden deres debutalbum er det desværre gået ned ad bakke. Derudover har jeg også set dem før, og selvom de er gode, er det ikke et band, som jeg har et stort behov for at se. Jeg ender dog nok med at se dem igen i år.

Iron Maiden er årets bedste navn, og det siger desværre ret meget. Jeg er ikke en stor Maiden fan, men synes blot de har et ret solidt bagkatalog.

Kings of Leon er alt for overvurderede, og jeg synes ikke vildt godt om dem. Dog har de nogle gode sange i blandt sig. Dem ender jeg nok også med at se.

Mastodon er meget gode, og selvom det ikke helt er min type musik, så tror jeg også jeg ender med at se dem. Det er dog en falliterklæring af dimensioner at sætte dem på som headlinere. Det er decideret sørgeligt. Alice in Chains og Motörhead, som spillede sidste år, var begge subheadliners, men begge langt større navne.

M.I.A. siger mig ikke det store, selvom jeg selvfølgelig kender hendes mest populære sange. Hun er dog heller ikke nogen headliner, hvis du spørger mig.

PJ Harvey siger mig ikke vildt meget. Hende skal jeg tjekke ud. Dog heller ikke headliner materiale...

The Strokes har jeg aldrig rigtig kunnet identificere mig med. Tror kun det er Someday, som jeg decideret elsker af deres sange.

Af subheadlinere, som jeg skal se, er der Big Boi og Timbuktu. Begge hip-hop, som jeg aldrig nogensinde kunne drømme om at se, hvis det ikke havde været fordi resten af programmet var lort.

De eneste to og L.O.C. ender jeg nok også med at se.
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

Hvis jeg tog afsted, ville jeg se Mastodon (elsker det band, men det er virkelig ikke en headliner), Pulled Apart By Horses, Bad Religion, Chris Cunningham, Iron Maiden, Foals, Kylesa, Afrocubism og måske Tame Impala, PJ Harvey og M.I.A. Ikke just så imponerende.
Gravatar

#9 Skeloboy 13 år siden

#6 - er vel egentlig enig med dig i, at det er deres hidtil dårligste program...men jeg synes absolut ikke, det er ringe. Det er stadig godt. Og du hedder vel ikke tilfældigvis David? :)

#7 - så mangler du lige 70 bands mere...dem med småt...

www.skeloboy.dk/roskilde <<< mit program indtil videre.

Og tjek lige Charles Bradley
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 13 år siden

#9 Jo, det er mig... jeg har grædt mine tårer på facebook =)

Skriv ny kommentar: