Gravatar

#41 Skeloboy 13 år siden

Foeller (38) skrev:
Derudover taler U2 jo for sig selv.

Ja, som det mest overvurderede rockband nogensinde. Det er simpelthen så kedeligt og intetsigende...

Og Sort Sol...hvis de ikke kommer, så bliver jeg ret skuffet.
Gravatar

#42 Skeloboy 13 år siden

Whispering Horse (40) skrev:

Desuden skulle M.I.A. være ret vild live.

Har The Arcade Fire egentlig spillet på Roskilde før.

Arcade Fire spillede i 2007

Mht. M.I.A., så er jeg sgu lidt i tvivl:
Fantastisk fedt
[url=

Og tror der er mest af det sidste...
Gravatar

#43 MMB 13 år siden

Skeloboy (41) skrev:
Ja, som det mest overvurderede rockband nogensinde. Det er simpelthen så kedeligt og intetsigende...

...mener du. :) I like it. Og om du kan lide det eller ej, er det en kanon booking.
Gravatar

#44 Skeloboy 13 år siden

#43 - hehe, ja, det ved jeg. Og det er et navn i den størrelsesorden Roskilde mangler.

Men som sagt: 30 bands endnu, hvor af en nok er en headliner. Se bare hvor set Prince kom sidste år...og Faith No More i 09
Gravatar

#45 Slettet Bruger [1285747130] 13 år siden

#42 Ach so. De ville ellers være ret store at få nu hvor de har vundet en grammy. De er i hvert fald meget større end tilbage i 2007.

Angående M.I.A. var det nu også udelukkende hendes live optræden jeg hentydede til, fremfor hendes musik. Jeg synes hun er so-so, selv om jeg sagtens kan se nogle af de ting hun gør så godt.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#46 Wangsgaard 13 år siden

Roskildes program for altid kritik hvert år, lige meget hvem som kommer og spiller! Om et band er godt eller ej er jo subjektivt så det kan være nogen synes at programmet i år er helt perfekt, og andre hvor musikken måske ikke lige falder inden for deres smag. Et musikprogram kan også være for godt som det var i 2006. Der var så mange fede bands (efter min mening) at jeg ikke nåede at se så mange af dem, da man nærmest skulle løbe til hvert band. Jeg har på det seneste ikke været helt med på beatet med nye bands, så der er mange på programmet som jeg ikke kender, men det er også en del af Roskildes charme at lære noget nyt.

De gange jeg har været på Roskilde, har det næsten aldrig været de store hovednavne som jeg har haft de fedeste koncerter med. Jeg vil langt hellere høre bands på arena eller de andre små scener.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#47 Lord Beef Jerky 13 år siden

#37 Wow... der er et eller andet, jeg slet ikke har fået set endnu. Well, U2 på Roskilde er der jo mange, der gerne vil have (festivalen inkl.), så det kan måske være deres trumfkort de andre headliners taget i mente. Coldplay og Beyonce behøver de ikke booke. Af resten kunne jeg godt forestille mig Chemical Brothers ramte Roskilde, de mangler en elektronisk headliner. Derved har vi to headliners mere, der ikke siger mig det store. Programmet indtil nu som helhed på Glastonsbury siger så heller ikke mig det store... men der er stadig indtil videre ligeså mange must-sees for mig, som der er i alt på Roskilde - 3 (BB King, Crystal Castles og Elbow).

#46 Jeps, de får nemlig altid kritik, men jeg føler det har været en del mere berettiget i år og sidste år. Sidste år var jeg heldig, at de bookede meget til min smag, men det var et meget ensporet program med en overflod af obskurt indie. I år har vi headliners der peger i en retning, hip hop der ligeså kun peger i en retning, metal der peger mod teenagere og gamle mænd og igen en god håndfuld obskurt indie... endnu engang meget ensporet fremfor at gå efter den brede appel. Til din sidste paragraf, håber jeg at flere af årets hovednavne spiller på Arena i år... Mastodon på Orange ville f.eks. være katastrofalt, og jeg kan heller ikke forestille mig at M.I.A. kan udfylde scenen hverken med sit show eller publikummæssigt.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#48 Skeloboy 13 år siden

Lord Beef Jerky (47) skrev:
Jeps, de får nemlig altid kritik, men jeg føler det har været en del mere berettiget i år og sidste år

Roskildes hemmelige facebook m/k mener, at der er mindre kritik i år...

Men er egentlig enig i mange af dine punkter: KoL, The Strokes og Arctic Monkeys er måske for meget, men det er rammer meget godt hele indie-rock trenden(som jeg personligt mener burde dø langsomt...hurtigt helst). Mastodon som headliner er meget underligt og metal på Orange, det holder ikke(husk Morbid Angel og Meshuggah). M.I.A. som headliner kan måske forsvares, meeeen det er sgu ikke helt godt.

Jeg er dog uenige i den brede appel...fordi de forskellige genre måske peger i en retning, så er der jo stadig guf for elektro, metal og hip-hopfolket...og især indie, men sådan er tidens trend.

Jeg har for i øvrigt lige sakset det her fra FB:
Sale is so far one of the best we have ever experienced and we believe we will be sold out.
Gravatar

#49 Lord Beef Jerky 13 år siden

#48 Well, salg hænger oftest mest sammen med vejret året før... og sidste år var det fremragende vejr.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#50 Skeloboy 13 år siden

#49 - ja, faktisk siden 2008

Skriv ny kommentar: