Gravatar

#31 OxxY 13 år siden

Skeloboy (29) skrev:
Tjo, har kigget lidt på de andre festivaller rundt omkring. Og generelt er det ikke imponerende i år, synes jeg.

Enig, Rock am Ring som jeg selv tit sammenligner med er heller ikke noget at råbe specielt meget hurah for i år. Tror simpelthen af bandsne er blevet dyrere og bedre til promovere sig selv til enkeltkoncerter, så det ikke er helt så nemt at få dem til festivallerne som det pleger. Og når man ser hvad folk er villige til at betale for koncerter med enkelte bands i Horsens og Forum så er det vel heller ikke så underligt at det er sådan det står til.
Gravatar

#32 OxxY 13 år siden

Lord Beef: MEn er Sonisphere ikke også en decideret rockfestival? Problemet med roskilde er jo at de forsøger at tilredsstille både dem af os der ville være vilde med Slayer ,Opeth og Motorhead, sammen med dem der ska se deadmau5 og andet umpti, og alt muligt spøjst hæphop som jeg ikke engang aner hvad er :p Det er lidt nemmere at booke rigtigt når man kan booke inden for mindre genrer.
Gravatar

#33 Lord Beef Jerky 13 år siden

#32 Jo da, men Reading og Glastonbury er Roskilde-lignende festivaler. Sidste år proklamerede Roskilde faktisk (fejlagtigt) også at den var en rock festival igennem deres t-shirts og andet grej. Personligt tænker jeg dog ikke så meget i genrer når jeg hører musik... Deadmau5 er da også fint nok, hvis han ikke lige havde været her for to år siden... der mangler bare generelt nytænkning istedet for rutine hos bookerne. Den eneste headliner der ikke har været på Roskildes program de seneste 3-4 år er PJ Harvey (well, og M.I.A. da hun aflyste sidst, men hvorfor er hun overhovedet en headliner?), og de eneste scoops jeg kan se på programmet er Chris Cunningham og Afrocubism, og dem plejer de sgu at have mange af. Nu er jeg typisk ikke en der lever for headlinerne, men det er virkelig virkelig sløjt i år.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#34 MMB 13 år siden

Skeloboy (27) skrev:
System of a Down kan ikke. Noget med kontrakt, så de er helt væk.
Elbow og White Lies: 2009

Arcade Fire: ikke med KOL, Arctic Monkey og The Strokes

Bob Dylan spiller i Odense under warm-up dagene, men kun for 2200

Beady Eye: du siger præcis det, som jeg ikke helt forstår...Jelling er slet ikke i nærheden af samme tid, så Jelling Festival "fik dem ikke"...det passede måske bare bedre i deres tour?

men ellers er jeg enig i, at Roskilde burde få Paul Simon...

Og husk på, der mangler 30 bands, hvor jeg tror en er hovednavn, og 5-10 er nok subliners...

Som Bøffen har nævnt, så spillede Deadmau5 også i 2009, og det er ikke unormalt, at bands kommer tilbage 2 år efter.

Beady Eye spiller i Danmark en måned tidligere, og selvom det ikke gør en Roskilde koncert umulig, så tror jeg bare ikke de kommer til Danmark 2 gange på et så kort tidsrum.

Bob Dylan spiller som sagt kun for 2200, hvilket stadig gør en Roskilde koncert mulig. Hvis det ikke gør en Roskilde koncert mulig, så burde Roskilde have været bedre til at booke ham...
Gravatar

#35 Skeloboy 13 år siden

Argh, lang tekst væk...resume:

Reading ser ok interessant ud

Glastonburys headlinere er fesne

Arctic Monkeys og The Strokes har ikke spillet siden 2006

Der mangler 30 bands endnu, der er altid overraskelser

Jeg er ret godt tilfreds

Er Roskildes koncept skyld i mangel på virkelig overraskelser? Selvom man selvfølgelig ikke kan tale om problemer med udsolgt...
Gravatar

#36 Lord Beef Jerky 13 år siden

#35 Glastonbury har da ikke offtentliggjort deres program endnu.. eller headliners for den sags skyld. Måske ender de med et lorteprogram, men som regel har de fat i nogle fede ting.

Arctic Monkeys skal Roskilde have... det var på toppen af manges ønskeseddel, men at kombinere denne headliner med The Strokes og Kings Of Leon er i mine øjne at favorisere en enkelt gruppe mennesker for meget. Drop The Strokes og snup Portishead istedet... så havde de fleste kunne finde et eller andet i headlinerne... men stadig... Mastodon og M.I.A. er altså bare ikke headlinermateriale.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#37 Skeloboy 13 år siden

Lord Beef Jerky (36) skrev:
Glastonbury har da ikke offtentliggjort deres program endnu.. eller headliners for den sags skyld

Headliners: U2, Coldplay, Beyonce

Resten: Anna Calvi, BB King, Big Boi, The Chemical Brothers, Crystal Castles, Elbow, Everything Everything, Friendly Fires, Fleet Foxes, Gruff Rhys, Janelle Monae, Mumford & Sons, Primal Scream, Warpaint

Og hovednavnene siger mig ikke en skid, men gad eddermame godt have Crystal Castles til Roskilde...men som jeg ser det, så kan mange af de navne nå at komme endnu.

http://www.glastonburyfestivals.co.uk/line-up-post...
Gravatar

#38 MMB 13 år siden

BB King kunne jo blive legendarisk. Derudover taler U2 jo for sig selv. Coldplay var på Roskilde i 2009 (min bedste Roskilde oplevelse so far), og Beyonce siger mig ikke noget.
Gravatar

#39 MMB 13 år siden

B.B. King
Sort Sol

skal også på min liste over folk, som Roskilde skulle have booket.
Gravatar

#40 Slettet Bruger [1285747130] 13 år siden

James Blake er ikke nævnt, men det er ellers et fantastisk album han har lavet. Lykke Li's musik kan jeg også godt lide.

Desuden skulle M.I.A. være ret vild live.

Har The Arcade Fire egentlig spillet på Roskilde før.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.

Skriv ny kommentar: