Gravatar

#11 MMB 14 år siden

Headliner:

Gorillaz - Fantastisk booking, der selvfølgelig er en headliner. Jeg synes fint om dem, men omvendt er det ikke dem, der gør, at jeg køber billetten. Jeg ser dem dog alligevel.

Jack Johnson - Han er for mig indbegrebet af en sub-headliner og bør derfor ikke være med stort. Jeg synes han har lavet enkelte gode sange, og hvis der ikke er bedre på programmet, så ser jeg ham.

Muse - Efter et band, jeg nævner om lidt, er det det band, som jeg ser mest frem til. Fremragende musik.

Nephew - Bør ikke være headliner, selvom de er danske. Det er keeeeeeeedeligt. Dog står de på min måske liste, hvis der ikke er andet at lave.

Prince - Skide god booking, dog ikke rigtig min smag. Jeg ser ham, hvis der ikke er bedre.

The Prodigy - Siger mig intet, så ved mindre det er noget, jeg kan lide, så springer jeg dem over.

Patti Smith and Band - Siger mig ikke så meget - kender kun et par sange. Ser kun, hvis der ikke er bedre.

Them Crooked Vultures - Så kommer årets højdepunkt for mig. Jeg er i forvejen kæmpe Queens of the Stone Age fan, som jeg så på Roskilde i '07, og jeg er også rigtig begejstret for TCV's nye album, der lever op til mine forventninger. Det er et drømme line-up, og det bliver en vild koncert.
___________________________________________________________

Sub-headliner

Alice In Chains - Helt bestemt også et af de bedste navne i år. Skal ses.

Bad Lieutenant - Siger mig ikke meget. Skal kun ses, hvis musikken falder i min smag.

C.V. Jørgensen - Dansk legende, der skal ses ved mindre, der er bedre.

Dizzy Mizz Lizzy - Selvom jeg allerede har set dem én gang i år, skal de ses igen, da de var rigtig gode live. Dog skippes de, hvis der er andet interessant.

Kasabian - Her er årets scoop for mig i år! Jeg er begyndt at høre deres musik, og jeg begynder virkelig at elske det! Pisse fedt musik, der skal ses live.

Kashmir - Jeg er forholdsvis glad for Kashmir, og derfor skal de ses.

Killswitch Engage - Lyder faktisk rimelig godt, så jeg tror muligvis, jeg skal se dem.

Kings of Convenience - Siger mig intet.

LCD Soundsystem - Umiddelbart ikke min smag, men måske.

Motörhead - Et af højdepunkterne på festivallen. Skal ses.

The National - Skal tjekkes ud.

NOFX - Umiddelbart ikke, virker for kedeligt.

Van Dyke Parks - Skal tjekkes ud.

Pavement - Endnu et scoop i år, skal ses.

Robyn - Tror jeg ikke. Ikke min stil.

Sick of it All - Skal tjekkes ud.

Tinariwen - Skal tjekkes ud. Det ser meget specielt ud. :P

Vampire Weekend - Skal bestemt tjekkes ud.

___________________________________________________

Andet:

The Rumour Said Fire - Skal også ses, da det er skide god musik.

Jeg mangler at tjekke en hel masse ud, ellers er der ingen muster dernede endnu. Dog virker The Floor Is Made of Lava, Damian Marley, Efterklang, Wooden Shjips, When Saints Go Machine og Nile interessante.

Jeg undrer mig meget over, at Paramore kun står med små bogstaver. O_o

Programmet alt i alt: 4/10

Rock Werchter, Glastonbury, Rock Am Ring og Download Festival er alle bedre end Roskilde i år, hvis det står til mig og min smag.
Gravatar

#12 filmz-jonasgr 14 år siden

#11 Ja egentlig lidt sjovt med Paramore, da de efterhånden har udviklet sig til at være et stort band. Ærgerligt for dem at Mew ikke kommer, da det er en af deres store drømme at komme til at spille med dem (eller på samme festival). Der var da også rimelig mange til deres koncerter i DK.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#13 stoffer 14 år siden

#11 - Det er desværre ikke Damien Marley, men Julian Marley der kommer.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#14 MMB 14 år siden

#13

Det var selvfølgelig også det, jeg mente. ellers havde det været med større bogstaver. :)
Gravatar

#15 Skeloboy 14 år siden

Foeller (11) skrev:
Programmet alt i alt: 4/10

Synes det er en lav karakter du giver ift dine udtalelser

Foeller (11) skrev:
Rock Werchter, Glastonbury, Rock Am Ring og Download Festival er alle bedre end Roskilde i år, hvis det står til mig og min smag.

Som jeg også skrev, så kan Rock Am Ring(som for i øvrigt altid har et bedre program end Roskilde) og Download Festival ikke helt sammenlignes med Roskilde. Det er decideret rock og metal(+ meget lidt andet). Glastonbury har et fesent program i år, og er også blevet kritiseret for det. Rock Werchter har dog et ganske habilt program, men kun 1/4 del af bands ift. Roskilde(hvor Glastonbury så har 4 gange så mange).

Men ok, jeg har været tilfreds med programmet fra 1. offentliggørelse:)
Gravatar

#16 dyg 14 år siden

Og alligevel har Glastonbury, hvor fesent det end er, utallige navne, som jeg ville elske at opleve, hvor Roskilde har et enkelt :-)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#17 MMB 14 år siden

Skeloboy (15) skrev:
Synes det er en lav karakter du giver ift dine udtalelser


Det er det måske også. Jeg kan gå med til 5/10. :P

Skeloboy (15) skrev:
Som jeg også skrev, så kan Rock Am Ring(som for i øvrigt altid har et bedre program end Roskilde) og Download Festival ikke helt sammenlignes med Roskilde.


Det læste jeg skam også, men nu er der ikke noget bedre end at provokere. :P
Gravatar

#18 davenport 14 år siden

Fuck der er mange bands på Gastonbury... O.o
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#19 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg er på vej i seng, og skriver lige om hovednavne og subheadliners imorgen eller i overmorgen... men jeg er MEGET tilfreds med programmet i år, da jeg synes der er en del guldkorn rundt omkring. Der mangler en metal headliner (Metallica virker oplagt i år), og så har vi endda et godt all-round crowd-pleaser program med Gorillaz og Prince i spidsen. Dog synes jeg, som den eneste åbenbart, at Jack Johnson hører hjemme blandt headlinerne... ikke alene er han blandt toppen af singer/songwriterne, han har aldrig været i Danmark og er ligeså en headliner på samtlige andre festivaler. Jeg tror også han vil fylde Orange scene fint, selvom jeg håber på en Arena-optræden med ham.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#20 Lord Beef Jerky 14 år siden

Here we go... hovednavne:

Gorillaz - nærmest eksklusivt show med et band der leverer interessante live-optrædener. Er ikke helt pjattet med deres seneste to skiver, men er bestemt et band, jeg ikke skal gå glip af.
Jack Johnson - en fantastisk booking, da manden aldrig har været i Danmark, og passer musikalsk glimrende til Roskildes program. Ville være en glimrende afslutning på festivalen - helst i bragende solskin.
Muse - efterhånden et band der besøger Roskilde hvert andet år. De bliver stadig stødt mere populære med hver udgivelse, og jeg håber de får en aftenspot i år modsat sidste gang. Skal ses.
Nephew - headliner? Really? Musikalske analfabeter med ekstrem mangel på originalitet, men der skal vel også være noget for alle radio-elskerne. Jeg bliver langt væk.
Prince - hold kæft for et scoop! Han siger ikke mig det helt store, men med kun få koncerter om året (og endnu færre i Europa naturligvis), er dette navnet der sætter Roskildes program foran alle andre europæiske festivaler efter min mening. Skal ses.
The Prodigy - et band der bestemt havde storhedstid sidst de besøgte Roskilde, men der er ingen tvivl om, at de vil starte en fest, og netop derfor ser jeg dem. Alle råbte på dem sidste år, så det er da rart at Roskilde booker dem istedet for f.eks. Massive Attack.
Patti Smith And Band - en evig relevant legende, der i den grad er overset i Danmark. Nærmest skaberen af feministisk rock n' roll, og hun leverede bestemt varen sidst hun var på Roskilde.
Them Crooked Vultures - kun en headliner pga. medlemmerne, og jeg har givet deres album mange chancer efterhånden. Det er nosseløst rock, og den mere bluesede anden halvdel fungerer langt bedre end den rockede og kedelige første halvdel. Jeg ser dem nok ikke.

Subs:

Alice In Chains - fantastisk comeback plade, og en fin booking for os "oldinge". Den nye forsanger fungerer skidegodt, og jeg håber de kan levere varen live... anmeldelserne siger i hvert fald de kan.
Bad Lieutenant - don't know them... tjekker det ud senere hen.
C.V. Jørgensen - fin booking der passer Roskildes stemning glimrende. Jeg ser det nok ikke personligt (der er meget lidt dansk musik jeg er interesseret i på Roskilde), men jeg kender mange der er glade.
Dizzy Mizz Lizzy - hvad med dem her som headlinere fremfor Nephew? Jeg har set dem 10-20 gange før i tiden, så jeg behøver ikke at se dem igen... er dog bestemt en essentiel booking for Roskilde nu når de er "gendannede".
Kasabian - glimrende booking her inden et muligt kæmpe gennembrud, men de siger mig absolut intet. Forsangeren er dyb elendig, og de live-optrædener jeg har set i fjernsynet virker pinlige. Endnu en must-avoid.
Killswitch Engage - måske booket 3-4 år for sent (ligesom tilfældet var med Korn i sin tid), og bandets emotendenser virker grinagtige på mig. Jeg bliver væk.
Kings Of Convenience - ok booking selvom bandet efterhånden virker mere og mere irrelevant og udbrændt. Musikken siger mig ikke noget specielt, men jeg synes ikke det er direkte dårligt.
LCD Soundsystem - endnu en chance for en stor fest. Med nyt album ude og en overfyldt koncert sidste gang på Roskilde, er dette en god booking, og muligvis finder jeg vej til dem.
Motörhead - jeg troede bestemt de ville være dette års metal-headliner (som vi stadig ikke har en af), og jeg skal da bestemt se de gamle heavy-metallere forhåbentlig stadig iført læder. Fin booking - men ikke direkte imponerende.
The National - deres nye lyder kedeligt, så jeg håber der bliver spillet meget af det gamle. Igen en chance for, at de får et kæmpe gennembrud snart, så dette er en glimrende booking. Stor chance for at jeg ser dem i hvert fald.
NOFX - jeg har længe håbet på Bad Religion på Roskilde, men vi fik disse gutter istedet i år. De har aldrig sagt mig noget, men det er da bestemt en god booking, jeg er sikker på, at mange mennesker er glade i ægget.
Van Dyke Parks - jeg kender kun hans filmmusik og selvfølgelig Smile, og da han er lidt af en legende, er det da et fint scoop at kunne præsentere ham i år. Jeg ved dog ikke om jeg får tid til ham.
Pavement - fed booking. Har hørt deres plader meget førhen, selvom det nu er lang tid siden. Jeg håber jeg kan finde tid til dem.
Robyn - igen? Hun har aldrig sagt mig noget, selvom jeg ikke finder hendes musik direkte dårlig. Synes dog hun er lidt af en regular efterhånden.
Sick Of It All - haha, sjov booking... det er sateme lang tid siden, at deres storhedstid forsvandt, men de fortsætter ihærdigt, og jeg tror der kommer en fin mosh-pit til denne koncert... det vil jeg sgu ikke gå glip af.
Tinariwen - don't know... tjekker det ud senere hen.
Vampire Weekend - fantastisk booking... de er bestemt up and coming, og har allerede en bred fanskare. Jeg brød mig ikke meget om det første album, men det andet spilles ofte herhjemme, og igen er det et band, jeg tror vil skabe en stor fest... must see!

Andre jeg skal se: Beach House (SKAL ses!), Brother Ali, Converge (SKAL ses!), Dirty Projectors, Florence + The Machine, Local Natives og Shantel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: