Gravatar

#1 Skeloboy 14 år siden

Så skal der dæleme lige laves en officiel Roskilde Festival-tråd...ideen er, at man kan diskutere line-up i år, komme med fede anekdoter og evt. bruge det til at aftale et mødested. Er altid sjov at sætte ansigt på forum-folk.

Jeg starter med hovednavnene:
GORILLAZ (UK): Rigtig, rigtig godt booket. Eneste festival i Europa og generelt kun meget få koncerter.

JACK JOHNSON (US): Jeg forstår ikke, hvor han er et hovednavn.

MUSE (UK): Det er så tredje gang de kommer, siden jeg var der i 2003, men de er en sikker vinder og et af de hotteste rocknavne lige nu.

NEPHEW (DK): Lidt det samme som Muse. Og ja, de skal være et hovednavn, fordi det er en dansk festival.

PRINCE (US): Årets overraskelse. En af de allerstørste navne overhovedet. Ikke så aktuel, men han er en legende

THE PRODIGY (UK): Også rigtig dejligt, de kommer, men det lå lidt i kortene

PATTI SMITH AND BAND (US): Kender hende ikke så godt, men det er altid fedt at se nogle af de gamle rockere.

THEM CROOKED VULTURES (US/UK): All-star band, som jeg dog ikke forstår er et hovednavn, fordi de kun har lavet en cd. Men klart fedt de kommer.

Nogle af dem med 2. størst:
ALICE IN CHAINS (US): Præcis ligeså fedt som Faith No More sidste år

CV JØRGENSEN (DK): Rygterne siger han skal åbne Orange, hvilket ville være stort.

KASABIAN (UK): Indierock er stort i år, så selvfølgelig skal Kasabian være med-

MOTÖRHEAD (UK): Her kan man for alvor tale om rocklegender. Lemmey er udedødelig

THE NATIONAL (US): Det er rigtig set at få dem med.

VAN DYKE PARKS (US): En kæmåpestjerne i USA

PAVEMENT (US): Stort 90'er navn

Dem med anden størst er dog meget fra 90'erne og et par er ældre, men de har så gravet de fede frem.

Alle de andre - og her hvor Roskilde er interessant:
NARASIRATO PAN PIPERS (SOL): Panfløjte-musik fra Solomon-øerne. De har aldrig før spillet i Europa.

PENDULUM (AUS): Elektronisk på vej frem

CONVERGE (US): Et af de største og mest brutale math-core band. Det bliver stort.

HEALTH (US): Rigtig fedt eksperimenterende støjrock

JULIAN MARLEY (JAM): God gedigen reagge man kan danse til

NAOMI SHELTON & THE GOSPEL QUEENS (US): Smuk gospel

ORCHESTRE POLY-RYTHMO DE COTONOU (BEN): Superfedt funky afro-beat

Alt i alt synes jeg Roskilde har gjort det rigtig godt i år. Dog vil jeg gerne give folk ret i, at deres store navne er bagudskuende, men i de mindre bands er der rigtig meget spændende nyt. Når man sammenligner Roskilde med festivaler af samme type, så er det dog lidt et svagt år i år. Her tænker jeg mest på Glastonbury, som heller ikke har et imponerende program(U2 og Stewie Wonder er dog temmelig godt klaret, men ellers er det ikke specielt meget vildere end Roskilde). Rock Werchter har dog et godt line-up, men de har så også kun 1/4 af Roskilde Bands. Download Festival og Rock-am-Ring kan ikke sammenlignes med Roskilde skal jeg skynde mig at sige...ej heller Sonisphere og mange andre.

Arcade Fire synes dog at være det band i år, som Roskilde burde få fat på(af de helt realistiske bud), og Rammstein vel nok også.
Gravatar

#2 stoffer 14 år siden

Synes det er et ok line-up. Der er i hvert fald en del jeg glæder mig til. I flæng kan nævnes Patti Smith, Pendulum, Prodigy, Them Crooked Vultures, Den Sorte Skole.

Selvfølgelig kunne jeg godt bruge at RATM også dukkede op, men man kan jo desværre ikke få både i pose og sæk.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#3 Skeloboy 14 år siden

#2 - altså...RATM fatter folk simpelthen ikke, hvorfor de ikke kommer...RATM KOMMER IKKE...fordi de simpelthen ikke er i Europa på det tidspunkt.
Gravatar

#4 stoffer 14 år siden

Men derfor må man da stadig godt ønske at de kom
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#5 Skeloboy 14 år siden

#4 - ja, lød måske også lidt sur der...fordi jeg er træt af alle dem, der brokker sig over de ikke kommer, og mener det er for dårligt af Roskilde...

Men det er helt klart, det kunne være pissefedt, hvis de kom.
Gravatar

#6 stoffer 14 år siden

#5 - Jeg kan godt forstå at du er træt af folk der brokker sig. Det var heller ikke sådan ment. Der er i hvert fald ti bands jeg gerne så komme til Roskilde, men sådan er det vel altid. Alt i alt synes jeg det er et fedt line-up, og Roskilde handler jo også i høj grad om at opdage ny musik, så at der ikke er de store headliners gør mig ikke det store...
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#7 dyg 14 år siden

I næsten alle tidligere år, har der været flere navne, som jeg enormt gerne har villet se, men i år er der praktisk talt intet, der for alvor tiltaler mig og min musiksmag.

Muse vil jeg gerne se, men min begejstring for dem har været dalende i lang tid, da jeg synes de bliver ringere og ringere for hvert nyt album de udgiver.

Programmet ved Glastonbury er derimod super fedt!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#8 stoffer 14 år siden

Muse har, efter min mening, ikke lavet et rigtigt fedt album siden Origin of Symmetry, måske lige med undtagelse af Hullabaloo. Så dem på Roskilde for nogle år siden og de sparker røv live, men det hjælper ikke så meget når de fleste af sangene er kedelige...
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#9 Skeloboy 14 år siden

stoffer (6) skrev:
så at der ikke er de store headliners gør mig ikke det store...

Prince må dog nu siges at være en stor headliner...
Gravatar

#10 stoffer 14 år siden

Det kan man ikke komme uden om, men han falder ikke så meget i min smag. Så for mig gør det ikke det store at han kommer. Men han skal da ses hvis der ikke ligger noget vigtigere samtidig.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!

Skriv ny kommentar: