Gravatar

#1 davenport 19 år siden

Jeg synes man kan være godt tilfreds med domsafsigelsen i æresdrabssagen i dag.
Men hvad er idéen i at fængsle nogen, og siden udvise dem? Findes der ikke en slags udleveringsaftale, så det ikke bebyrder de danske skatteydere?

Men en god afslutning på en afskyelig handling!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Er der nogen som har sikret sig rettighederne før Hallmark :o)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#3 davenport 19 år siden

Ja, Lasse Spang Olsen ;)
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Jeg troede ikke han var til "Based on a true story" :) ... men han kan jo altid smide et par ekstra effekter ind og ændre lidt hist og her og til "Based on true events", smide Kim Bodnia & Co med for ½ pris, så han den hurtigt lavet :)

Men spøg til side ... Med hensyn til straffen - Det kommer an på hvorlangt de er i deres forløb på at blive godkendt. Men jeg er også glad for at retten for en gang skyld statuere et eksempel på at "crime doesn't pay", for jeg syntes godt nok der har været et par eksempler på at nogen er sluppet for let.

Gravatar

#5 davenport 19 år siden

Ja, retssystemet svigter nogle gange, især i pædofilisager, hvor strafudmålingen er ALT for lav.
Jeg håber denne dom får andre med samme idéer til at tænke sig om, og kun udføre deres ækle handlinger hjemme i "middelalderen", hvor den slags åbentbart er accepteret. (Det hører altså ikke 2006 til)

Hvordan kan man iøvrigt dræbe sin egen søster??? SIN SØSTER?
(Min egen søster sidder bacardi-stiv på Roskilde lige nu og det skulle hun kun have en røvfuld for...((Hun skal se Tool, jeg skal ikke!!))
Gravatar

#6 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Drab er nu engang drab, uanset om det er æresdrab eller koldblodigt mord, men det er jo her kulturer støder sammen når folk flytter sig fra land til land.

Jeg har på forskelligvis beskæftiget mig med lov og ret, de sidste mange år er dog stadig meget tilfreds med vores retssystem selvom det er nogen gange jeg tager mig til hoved over afgørelser jeg ser eller oplever i de sager, jeg selv er med i på den ene side.

Gravatar

#7 filmz-JuuL 19 år siden

Straffene er fine nok, drab accepteres ikke, om så det er æresdrab, eller ja, koldblodigt mord. Store straffe skal der til!

MEN jeg synes det er sindssygt forkert, at f.eks. manden der kørte taxaen for familien fik 8 års fængsel, mens slibrige, ulækre, gamle stoddere der ikke kan holde fingrene fra 10-årige piger slipper med 2 års fængsel... 2 år!!!? Sat op mod 8 år til en mand der kører for familien... Kan I se hvad jeg mener?
Gravatar

#8 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 7 Jeg er helt enig, for det er jo noget som skader barnet/børnene for livstid !

Gravatar

#9 filmz-Bruce 19 år siden

#7 og #8

Nemlig! At ødelægge et barns liv på den måde skal koste rigtig dyrt. 10-16 år i min bog (når nu det er grænsen) og gerne ekstra adspredelser i form af medfangers inspirerende opfordring til leg.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 gi-jones 19 år siden

Ikke desto mindre så er det straffen for pædofili der er for lav. Straffen der blev tildelt de koldblodige sataner i dag er fortsat ok i min bog. Jeg synes også det er godt at der blev slået så hårdt ned på dem der var meddelagtige.

Og ja, mord er mord, men på en eller anden måde var den her sag bare mere afskygelig, fordi alle fornuftige mennesker har så svært ved at forestille sig hvordan man kan få sig selv til at gøre den slags, og fordi det er så nemt at forestille sig hvor forfærdeligt det må have været for fyren der jo med nød og næppe overlevede. Kan ikke lade være med at sætte mig i hans sted, og det er ikke et sted jeg ville have lyst til at være.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: