Gravatar

#91 davenport 19 år siden

Fra mit arbejde. Det er almindelig kendt. Spørg enhver bosnier. Hvis en kvindes mand fx. dør, så overtager hun hans accinitet, og kan pensionere sig meget hurtigere..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#92 filmz-sanjo 19 år siden

Jeg er bosnier, sÅ jeg behøver ikke at spørge nogen. :)
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#93 davenport 19 år siden

Ok, så må du da vide det??
Kan du ikke give mig din version, så? - Det er jo vigtigt for mig (rent fagligt) at vide, om nogle af de regler osv. jeg bruger på arbejde er forkerte.
Det er hvad jeg er oplyst om, og skal forholde mig til.

Vi kan jo diskutere det engang, så skal jeg nok tage en flaske sliwovic med ;D
Gravatar

#94 filmz-sanjo 19 år siden

Du kan tage det alkohol du vil med, hehe. Men det bliver senere i dag, skal sejle nu.
Gravatar

#95 davenport 19 år siden

Ha ha, ok. God tur ;)
Gravatar

#96 filmz-sanjo 19 år siden

Lige kort med hensyn til pensionen. Man skal være på arbejdsmarkedet i mindst 40 år, for at overhovedet at kunne få sig en pension. Så hvis en person starter med at arbejde som 15årig, som du skriver, så kan man tidligst få pension når man bliver 55år. Men hvad er chancen for at man begynde at arbejde som 15årig.

Gravatar

#97 davenport 19 år siden

Som jeg har forstået det (fra min kollega fra integrationen) så var/er det ikke unormalt at gå tidlig ud af skolen for at arbejde. Måske mest udpræget i landområderne, derfor den tidlige indtræden på arbejdsmarkedet.
Det jeg egentligt vil frem til, er at der stadig er en forskel på pensionsalderen på de 2 lande (dk - bos).
Min erfaring er at bosniere gerne vil have pension, og den lidt ældre generation ikke ser sig selv som en del af arbejdsstyrken, selvom pensionsalderen er anderledes her. - Det er jo nok heller ikke let, hvis man anser sig selv som berettiget, men ikke er det pga. at det er anderledes regler der gælder i Danmark.
Danmark har generelt en høj pensionsalder. Den er fx. 40 - 45 i Afganistan, hvilket også viser sig som problematisk.

Men dertil skal tilføjes, at jeg gerne vil rettes, hvis det jeg arbejder udfra er ukorrekt, for jo bedre jeg kan udvikle mig fagligt, dets flere mennesker kan jeg hjælpe. Og det er det mit job går ud på. (At lovgivningen så modarbejder sund fornuft er en anden snak..)
Gravatar

#98 mr gaijin 19 år siden

Denne artikel om konspirationsteorier i den arabiske verden er nu ganske interessant. Ogsaa den sidste kommentar fra Carsten Niebuhr Instituttet. Grunden til at diskussion er noedvendigt er netop for at komme saadanne tankegange til livs.

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=464032

Happiness is not always the best way to be happy.

#99 19 år siden

Jeg så heldigvis lige, at der stod Politiken i linket, inden jeg klikkede. Close one...
Gravatar

#100 gi-jones 19 år siden

#99: Ja, man skal jo passe i hvilken retning man udvider sin horisont.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: