Humor er mange ting. Og en vigtig ting. Nogle mener endda, at det er et af nøgle-parametre indenfor kulturanalyse. Det kunne være sjovt lige at tage pulsen på filmz og se hvordan vi ligger på dette punkt. Fyr løs!! :D
Mine er (i vilkårlig rækkefølge):
-The Big Lebowski -Dum Dummere -Life of Brian -Dr. Strangelove -Austin Powers in Goldmember -I Kina Spiser De Hunde -Hot Shots 1
Det var alt hvad jeg lige kunne komme i tanke om. Der er helt sikkert flere...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
De Grønne Slagtere The Big Lebowski O Brother Where Art Thou Airplane Austin Powers, The Spy Who Shagged Me Kingpin Monty Python, Quest For The Holy Grail
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666 "Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
"Top Secret" "Spaceballs" "Airplane"-filmene "Hot Shots"-filmene "Monty Python"-filmene "Coming to America" Farrelly brødrenes film "Groundhog Day" "Caddyshack" Komedier fra folkene fra SNL - Sandler, Macdonald, Ferrell, Farley, Spade osv. "Zoolander" (og jo, den er sjov)
Ahh, jeg kunne blive ved, min defination på humor er ret bred, og jeg kan grine af alt fra "The Simpsons" til "American Ninja" - så det er lidt svært. Men jeg kan bedst li' den sorte ala Monty Python og "Top Secre"t. Men en film som "Tommy Boy" er heller ikke af vejen
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#6: "Clerks"?... selvom faren for at blive flamet er temmelig stor, vover jeg alligevel at skrive dette: Jeg kan simpelthen ikke se det fede i "Clerks"! Ok, nogle af replikkerne er da fede nok, men de bliver ødelagt af det konstant dårlige skuespil. Det er tydeligt (i mine øjne) at skuespillerne skiftevis står og venter på at sige deres replik. Det virker alt i alt som en skolekomedie fra folkeskolen. Jeg havde virkelig set frem til en god film, efter al den ros den har fået her på filmz.dk, men jeg blev virkelig skuffet da jeg så den 1 måned siden (for første og sikkert eneste gang).
Jeg morer mig især over "Clerks", fordi jeg kan genkende en hel del af dialogen omkring f.eks. Star Wars og andre sære ting man diskuterer med vennerne, og især også de situationer og fucked up kunder man støder på, når man står i butik.
Jeg har det på samme måde med "Office Space" .. Der er utroligt mange situationer i den film, som jeg kan genkende fra mit arbejde, og det gør den så ekstra sjov.
#1 coolflash 22 år siden
Mine er (i vilkårlig rækkefølge):
-The Big Lebowski
-Dum Dummere
-Life of Brian
-Dr. Strangelove
-Austin Powers in Goldmember
-I Kina Spiser De Hunde
-Hot Shots 1
Det var alt hvad jeg lige kunne komme i tanke om. Der er helt sikkert flere...
#2 coolflash 22 år siden
#3 Spanner 22 år siden
The Big Lebowski
O Brother Where Art Thou
Airplane
Austin Powers, The Spy Who Shagged Me
Kingpin
Monty Python, Quest For The Holy Grail
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#4 filmz-vassago 22 år siden
"Spaceballs"
"Airplane"-filmene
"Hot Shots"-filmene
"Monty Python"-filmene
"Coming to America"
Farrelly brødrenes film
"Groundhog Day"
"Caddyshack"
Komedier fra folkene fra SNL - Sandler, Macdonald, Ferrell, Farley, Spade osv.
"Zoolander" (og jo, den er sjov)
Ahh, jeg kunne blive ved, min defination på humor er ret bred, og jeg kan grine af alt fra "The Simpsons" til "American Ninja" - så det er lidt svært. Men jeg kan bedst li' den sorte ala Monty Python og "Top Secre"t. Men en film som "Tommy Boy" er heller ikke af vejen
#5 Corgan 22 år siden
Dumb & Dumber
The Big Lebowski
Road Trip
Kingpin
There's Something About Mary
#6 Patriarch 22 år siden
#7 azathoth 22 år siden
#8 filmz-vassago 22 år siden
#9 Corgan 22 år siden
#6: "Clerks"?... selvom faren for at blive flamet er temmelig stor, vover jeg alligevel at skrive dette: Jeg kan simpelthen ikke se det fede i "Clerks"!
Ok, nogle af replikkerne er da fede nok, men de bliver ødelagt af det konstant dårlige skuespil. Det er tydeligt (i mine øjne) at skuespillerne skiftevis står og venter på at sige deres replik. Det virker alt i alt som en skolekomedie fra folkeskolen.
Jeg havde virkelig set frem til en god film, efter al den ros den har fået her på filmz.dk, men jeg blev virkelig skuffet da jeg så den 1 måned siden (for første og sikkert eneste gang).
#10 filmz-Kadann 22 år siden
Jeg morer mig især over "Clerks", fordi jeg kan genkende en hel del af dialogen omkring f.eks. Star Wars og andre sære ting man diskuterer med vennerne, og især også de situationer og fucked up kunder man støder på, når man står i butik.
Jeg har det på samme måde med "Office Space" .. Der er utroligt mange situationer i den film, som jeg kan genkende fra mit arbejde, og det gør den så ekstra sjov.