Jeg har sgu let til latter, og de følgende film er altid safe bets, når det gælder godt om at komme i godt humør:
Kingpin Dumb & Dumber Clerks Mallrats Dogma Jay and Silent Bob Strike Back There's Something About Mary Ace Ventura - Pet Detective The Mask Back To The Future Fargo The Big Lebowski Better Off Dead Weird Science Sure Thing Road Trip Van Wilder Goonies De Skrigende Halse Army of Darkness
Man kunne jo blive ved, men lige for Patriachs skyld vil jeg tilføje en sidste film, nemlig
The Big Lebowski Dumb and Dumber American Pie 1+2 (pga. Stifler) Monty Python and the Holy Grail Life of Brian EDtv Groundhog Day (+ næsten alle andre film med Bill Murray) Bowfinger
#20 Kender det med at være nødt til at se en scene flere gange for overhovedet at forstå hvor sindsygt sjovt det; Slutscenen i Bowfinger, hvor Eddie Murphy og Steve Martin er med i den der skod kung-fu film. Det er for godt den måde de begynder at spille 'Everybody was kung-fu fighting' i det øjeblik de laver high-five.
---------- I am like a wild horse, and you can't tame me..
#22 - ja jeg ved ikke om Fargo ligefrem er en klassisk komedie, men Buscemi/Stormare/Macy gør den ihvertfald ikke kedeligere.
The Big Lebowski må ligge som min absolutte favorit i denne genre, jeg har set den film mindst 20 gange, og den bliver kun sjovere. Det skægge er at første gang jeg så den gik det ikke op for mig hvor sjov den var - jeg så den som en stenet krimi og fattede nada. Efter en af mine venner senere satte den på gik det op for mig hvor fantastisk den er. *spoilers* Det er en klassisk Coen film om en simpel mand der roder sig ud i noget rigtig snavs, og undervejs gennem flere subplots og twists alligevel får rodet sig ud af det igen, dog med én bowlingpartner mindre. Som The Dude siger: "I could be sitting at home with just pee stains on my rug", men så havde vi ikke fået sådan en fantastisk oplevelse.
Der er ikke en eneste scene eller replik jeg ikke kan grine ad i den film, og det kombineret med den flotte, lettere syrede, instruktion og de uovertrufne skuespilpræstationer, gør The Big Lebowski til mit #1 choice. Så kan den vidst ikke roses mere :)
The Dude abides!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Dr. Strangelove Monty Python, Quest For The Holy Grail The Big Lebowski Something about Mary
og så kommer den:
FINAL DESTINATION 2 !!1
er du sindsyg hvor er de "mord" bare sjove. Scenen med ham lottovinderen, der kradser af i hans køkken, må være det sjoveste der nogensinde er fanget på film.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
desuden tror jeg at kill bill får samme slags morbid humor på en lidt cool måde :)
men af nuværende film må min favorit nok også være lebowski, jeg har set den en del gange før men fik ikke købt den før for nogen dage siden - tpmusik havde den til 25kr på dvd :)
#21 Patriarch 22 år siden
#22 22 år siden
Kingpin
Dumb & Dumber
Clerks
Mallrats
Dogma
Jay and Silent Bob Strike Back
There's Something About Mary
Ace Ventura - Pet Detective
The Mask
Back To The Future
Fargo
The Big Lebowski
Better Off Dead
Weird Science
Sure Thing
Road Trip
Van Wilder
Goonies
De Skrigende Halse
Army of Darkness
Man kunne jo blive ved, men lige for Patriachs skyld vil jeg tilføje en sidste film, nemlig
A Fish Called Wanda :)
#23 filmz-Daniel_Logan 22 år siden
The Big Lebowski
Dumb and Dumber
American Pie 1+2 (pga. Stifler)
Monty Python and the Holy Grail
Life of Brian
EDtv
Groundhog Day (+ næsten alle andre film med Bill Murray)
Bowfinger
#20 Kender det med at være nødt til at se en scene flere gange for overhovedet at forstå hvor sindsygt sjovt det; Slutscenen i Bowfinger, hvor Eddie Murphy og Steve Martin er med i den der skod kung-fu film. Det er for godt den måde de begynder at spille 'Everybody was kung-fu fighting' i det øjeblik de laver high-five.
I am like a wild horse, and you can't tame me..
#24 El vez 22 år siden
The Big Lebowski må ligge som min absolutte favorit i denne genre, jeg har set den film mindst 20 gange, og den bliver kun sjovere. Det skægge er at første gang jeg så den gik det ikke op for mig hvor sjov den var - jeg så den som en stenet krimi og fattede nada. Efter en af mine venner senere satte den på gik det op for mig hvor fantastisk den er. *spoilers* Det er en klassisk Coen film om en simpel mand der roder sig ud i noget rigtig snavs, og undervejs gennem flere subplots og twists alligevel får rodet sig ud af det igen, dog med én bowlingpartner mindre. Som The Dude siger: "I could be sitting at home with just pee stains on my rug", men så havde vi ikke fået sådan en fantastisk oplevelse.
Der er ikke en eneste scene eller replik jeg ikke kan grine ad i den film, og det kombineret med den flotte, lettere syrede, instruktion og de uovertrufne skuespilpræstationer, gør The Big Lebowski til mit #1 choice. Så kan den vidst ikke roses mere :)
The Dude abides!
#25 22 år siden
Jim carrey's greatest..
Ace Ventura, Cable guy, Me myself n irene, the mask,
og han seneste, bruce the almighty... osv :)
#26 Morbid 22 år siden
Dr. Strangelove
Monty Python, Quest For The Holy Grail
The Big Lebowski
Something about Mary
og så kommer den:
FINAL DESTINATION 2 !!1
er du sindsyg hvor er de "mord" bare sjove. Scenen med ham lottovinderen, der kradser af i hans køkken, må være det sjoveste der nogensinde er fanget på film.
#27 chandler75 22 år siden
#28 filmz-Retep 22 år siden
desuden tror jeg at kill bill får samme slags morbid humor på en lidt cool måde :)
men af nuværende film må min favorit nok også være lebowski, jeg har set den en del gange før men fik ikke købt den før for nogen dage siden - tpmusik havde den til 25kr på dvd :)
#29 chandler75 22 år siden
#30 Skobbolop 22 år siden
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"