Christian, jeg er ikke god til/bryder mig ikke om at diskutere seriøse ting online, så jeg må være svag og melde mig ud af diskussionen af den simple grund jeg ikke synes nettet er et godt sted til det (for mig). Lige afsluttende: et af de indlæg du ignorerede/overså henviste til dit sprogbrug forholdsvis tidligt. En kort kommentar til protestantudtalelsen også: jeg er godt nok døbt og konfirmeret, men det var mere pga hensyn til bedsteforældre og lidt spøjs tradition, så jeg vil absolut ikke sige jeg er født protestant og synes jeg med tiden kender flere og flere der ikke er døbt. Jeg vil helst ikke sættes i en religiøs bås, for jeg er generelt uenig.
Beklager jeg ikke kan svare mere uddybende på dine kommentarer.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Christian, jeg er ikke god til/bryder mig ikke om at diskutere seriøse ting online, så jeg må være svag og melde mig ud af diskussionen af den simple grund jeg ikke synes nettet er et godt sted til det (for mig). Lige afsluttende: et af de indlæg du ignorerede/overså henviste til dit sprogbrug forholdsvis tidligt. Beklager jeg ikke kan svare mere uddybende på dine kommentarer.
Ja og hvad mener du med det?
''Du har dog et enkelt uforklaret og godt eksempel i det du skriver: hvis alt nu var var på dansk kunne det være danskerne ville være bedre grammatisk.''
Jeg var ikke helt sikker på hvad du mente med det, så jeg valgte at fokusere på de andre argumenter der var på bordet, men det er selvfølgelig rigtigt at vi ville være bedre grammatisk hvis alt var på dansk, men hvad fik dig til at tro at jeg ikke syntes det?
lagoni (191) skrev:
En kort kommentar til protestantudtalelsen også: jeg er godt nok døbt og konfirmeret, men det var mere pga hensyn til bedsteforældre og lidt spøjs tradition, så jeg vil absolut ikke sige jeg er født protestant og synes jeg med tiden kender flere og flere der ikke er døbt. Jeg vil helst ikke sættes i en religiøs bås, for jeg er generelt uenig.
Så er det måske fordi du ikke kender så mange mennesker, for ifølge den her side er det højst 30% af den danske befolkning der er atiester
Jeg forstår selvfølgelig godt at du ikke bryder dig om at diskutere så seriøse ting over en skærm.
Så er det måske fordi du ikke kender så mange mennesker, for ifølge den her side er det højst 30% af den danske befolkning der er atiester
Hold op hvor er du dårlig til at læse dine egne kilder. Der står intet om 30% ateister i Danmark, tværtimod siger den istedet 80%. Citeret fra den wiki side du henviste til:
In Europe, the estimated percentage of atheists, agnostics and other nonbelievers in a personal god ranges as low as single digits in Poland, Romania, Cyprus, and some other countries,[10] and up to 85% in Sweden (where 17% identify themselves as atheists), 80% in Denmark, 72% in Norway, and 60% in Finland.[9]
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Sociologist Phil Zuckerman analyzed previous research on atheists and morality, and concluded that the more atheists and agnostics there are in a society, the more moral it is. Such findings included the following:
* In the U.S. states with the highest percentages of atheists, the murder rate is lower than average. In the most religious U.S. states, the murder rate is higher than average. * Only 0.2% of U.S. prisoners are atheists. * Atheists are more tolerant towards women's and homosexuals' rights. * Atheism and secularism correlate with high levels of education, and low levels of racial prejudice. * Atheists physically abuse their children less often than others, and more often encourage them to think independently. * In Sweden, the most secular country in the world according to Zuckerman, the charitable aid given is the highest as a proportion of GDP.
Så vi burde bare stoppe med alt der hedder religion.
Jeg har gjort mit for det - jeg er ikke medlem af nogle religion.
Ingen i DK er født protestanter (kristne) - det er først noget vi bliver når vi bliver døbt... eller, i bund og grund er vi det vel når vi selv vælger det...de fleste bliver vel døbt fordi ens forældre vælger det - udover dem der selv vælger at blive døbt når de bliver ældre. Så ingen bliver født ind i kristendommen....
#191 lagoni 14 år siden
Beklager jeg ikke kan svare mere uddybende på dine kommentarer.
#192 Highland Park 14 år siden
#193 Batsy 14 år siden
#194 The Flash 14 år siden
Ja og hvad mener du med det?
''Du har dog et enkelt uforklaret og godt eksempel i det du skriver: hvis alt nu var var på dansk kunne det være danskerne ville være bedre grammatisk.''
Jeg var ikke helt sikker på hvad du mente med det, så jeg valgte at fokusere på de andre argumenter der var på bordet, men det er selvfølgelig rigtigt at vi ville være bedre grammatisk hvis alt var på dansk, men hvad fik dig til at tro at jeg ikke syntes det?
Jeg forstår selvfølgelig godt at du ikke bryder dig om at diskutere så seriøse ting over en skærm.
#195 Highland Park 14 år siden
Suk...
#196 Kruse 14 år siden
Hold op hvor er du dårlig til at læse dine egne kilder. Der står intet om 30% ateister i Danmark, tværtimod siger den istedet 80%. Citeret fra den wiki side du henviste til:
#197 tiany 14 år siden
Så vi burde bare stoppe med alt der hedder religion.
Jeg har gjort mit for det - jeg er ikke medlem af nogle religion.
#198 filmz-ab 14 år siden
#199 Lady Arwen 14 år siden
haha godt gået Highland Park - godt fundet! :D
#200 wimmie 14 år siden
Så ingen bliver født ind i kristendommen....
LOL! Ok, jeg er overbevist om at denne debat er en joke ;)