Gravatar

#101 jessup 15 år siden

tænk, jeg har helt glemt Malcolm citatet - jeg må lige finde filmen frem.
This is just until June
Gravatar

#102 Skeloboy 15 år siden

#101 - nå ja, det er jo heller ikke en særlig stor pointe i filmen ;)
Gravatar

#103 jessup 15 år siden

Det var faktisk Malcom citatet jeg huskede og ikke Martin luther king - for filmen viser jo netop at vold kan være det eneste "rigtige" "fornuftige" en nødvendig ventil - hvordan jeg lige har forvekslet dette oppe i hovedet (ikke særlig Kingsk:) ved jeg ikke.

Den slags budskaber(i skrift) kan han skrive i artikler eller essays. Lad filmen tale for sig selv.

This is just until June
Gravatar

#104 jessup 15 år siden

Med hensyn til karakterer vil jeg nok give Gøgereden 6/6 og f.eks. sweet smell.. 5-6/6 men den sidste er stadig højere placeret på en snarlig liste fordi jeg er "færdig" med Gøgereden og ikke Sweet smell... jeg ser stadig nye ting og min opfattelse ændres lidt hver gang ved gensyn.
This is just until June
Gravatar

#105 Antlion 15 år siden

Skeloboy (91) skrev:
27 - The Passion Of The Joan Of Arc

Endnu én til 6/6 i min bog. Ved nærmere eftertanke, så er det faktisk én af mine absolutte yndlingsfilm. :)

Skeloboy (91) skrev:
Den udgave jeg har set, er med soundtrack af Richard Einhorn, skrevet i 1994. Det passer helt og aldeles perfekt til, og jeg kunne ikke forestille mig at se filmen uden.

Filmen fungerer overraskende godt uden Einhorns musik, som ligeledes fungerer overraskende godt uden filmen.

Fusionen af disse er og bliver dog fænomenal!
Gravatar

#106 MMB 15 år siden

Hvornår ser vi en topliste fra dig? :)
Gravatar

#107 Skeloboy 15 år siden

Før de sidste 15, så vil ejg sige følgende:

Som I nok kan se, så er toppen af listen domineret af væsentlig mere “normale” film end bunden. Som jeg plejer at sige, så er mine topfavoritter de amerikanske Hollywoodfilm, men de mest interessante film skal man finde andre steder.

Ville have været på en top200-250:
Touch of Evil, 5/6
8½, 5/6
Citizen Kane, 5/6

Film jeg vil give 4/6
The Third Man
Taxi Driver(ligger langt tilbage, så kunne nok blive en 5/6 ved gensyn)
Some Like It Hot
The Rules of the Game
The Searchers

Overvurderede film:
Rumrejsen 2001
The Apartment
How Green Was My Valley
Grapes of Wrath
Yojimbo

Følgende har jeg ikke set:
La Dolce Vita
Cykeltyven
Shadow of Doubt

Følgende ejer ikke
(men de ville nok have været på listen):
Pulp Fiction
Terminator 1
Terminator 2

Musicals behøver jeg vil ikke begrunde fraværet for..:)

Hvis der er andre totale mangler, skriv da gerne gerne, så kan jeg kommenterer på det efter sidste update, som kommer i morgen...:)
Gravatar

#108 jessup 15 år siden

Af de lister jeg har set herinde er din og Bruce den jeg bedst kan idenditifisere mig med og jeg har da også set langt de fleste film på begge lister.

I #1 stod der at det kun var de dvder du ejede du havde på listen jeg synes du skulle købe Nashville og Chinatown hvis du ikke har dem.

og Letter from an unknown woman og et par Losey film og
This is just until June
Gravatar

#109 Skeloboy 15 år siden

#108 - Chinatown var også tæt på at komme med på listen. Nashville skriver jeg lige på min meget lange ønskeseddel:)
Gravatar

#110 MOVIE1000 15 år siden

#108 passede min liste da ikke til din filmsmag :(
:(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: