Gravatar

#21 Twister 14 år siden

Rambo First blood
Crenna er god i rollen som Trautman og er med sin udemærket præstation med til at gøre Rambo karakteren mere interessant. Ud over Rambo filmene har jeg kun set Body Heat hvor han også er med i, men der var det så vit jeg husker en meget lille rolle.

Lad os få nogle instruktører på banen.

Lars Von Trier?
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#22 MOVIE1000 14 år siden

Lars Von Trier er en fantastisk instruktør, jeg har set Riget, Idioterne, Direktøren for det hele og Antichrist, den eneste jeg er skuffet over er Direktøren for det hele. Men det er som om at hver eneste film/serie viser han hele tiden nye måder at lave film på, og den som jeg blev mest overrasket over er nok enten Antichrist eller Riget, jeg kan ikke helt bestemme mig, jeg vælger Riget da jeg kun har set Antichrist en gang.

Jack Black
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#23 BN 14 år siden

#22:

King Kong

Fordi han her viste, at han også kunne spille en seriøs rolle, uden at forfalde til pjat og pjank og ironi. Karaktermæssigt føles selve filmen som 4/6 hver gang jeg ser den, og som 3/6 et stykke tid efter.

Francois Truffaut?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#24 stoffer 14 år siden

Af dem jeg kan huske lige nu, må det være Be Kind, Rewind. Synes han spiller meget ensformigt, men er har han i det mindste et rimelig godt manuskript at lege med.

Danny Boyle?
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#25 Twister 14 år siden

Tainspotting. Fantastisk film både ud fra et "Storytelling" synspunkt men også ud fra et rent stilistisk synspunkt. Gennemført film. Karakterende er godt skrevet, cinematografien og lydbrugen er god, godt skuespil, god historie. Det hele fungerer bare.

Wim Wenders?
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#26 BN 14 år siden

Nå, der gik vist kiks i rækkefølgen dér, hva'? ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#27 lyspunkt 14 år siden

Det var enskam den gik i stå. Jeg ville gerne fortsætte,men selv efter at have kigget på IMDB kan jeg ikke erindre nogle film af hverken d' herre Truffaut eller Wenders (er det ikke ham den hvidhårede højreekstremist ?), så jeg er nok ikke den rettte til at kalde den.
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#28 filmz-Bruce 14 år siden

Truffaut hmmm Breathless, men nok fordi jeg mangler for mange af mandens film, Breathless er dog super og jeg elsker Jean Sebergs stil.

Wim Wenders, Paris, Texas, men svært at vælge mellem den og Wings of Desire.

Lee Marvin?
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 dyg 14 år siden

Jeg har en stor svaghed for Hell in the Pacific. Marvin er bare perfekt i rollen som konstant irriteret og sur soldat. Og hadet til Mifunes karakter er helt perfekt.

Toshiro Mifune?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#30 Kruse 14 år siden

#29: Det må nok blive Seven Samurai - En kraftpræstation af dimensioner! Jeg har dog ikke fået set Rashômon endnu.

Sidney Lumet?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: