"Les quatre cents coups" er klart Truffauts bedste. Stadig en af de bedste film om at blive voksen. Strandscenen til sidst er helt suveræn.
Helt enig m.h.t. din vurdering af både strandscenen ([url= til Youtube[/url]) og filmen som helhed. Den film gjorde stor indtryk på mig, da jeg første gang så den som 14-årig.
Jeg vil nok fremhæve en række krigsfilm der var med i de lørdagsforestillinger jeg så som dreng: Sea Wolves, Flugten fra Athena og Navarones Kanoner, I alle var han en fremragende ærke-engelsk officer. Om et var stor skuespillerkunst er jeg lidt i tvivl om, men indtryk gjorde han.
Bill Murray ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
#31 Skeloboy 14 år siden
#30 - 12 Angry Men! en lang perlerække af film, har han lavet, men 12 Angry Men er en opvisning i karakterskrivning.
Steven Soderbergh?
#32 filmz-Bruce 14 år siden
Fail-Safe. En overset perle af en anti-krigsfilm, pga. Kubricks Dr. Strangelove.
Mike Nichols.
#Edit Sorry, for sent, jeg trækker mig!
#33 BN 14 år siden
Hehe. Ja, det tror jeg også, du gør. Breathless er nemlig instrueret af Godard, ikke Truffaut. ;-)
#34 wimmie 14 år siden
Generelt er jeg stor fan af det meste han har lavet, men Traffic brillierer med kraftpræstationer fra alle kanter.
Cameron Diaz ;)
#35 filmz-Bruce 14 år siden
#36 mr gaijin 14 år siden
Cameron Diaz' bedste er stadig "There's Something About Mary". Strithår. Enough said.
Eddie Murphy?
#37 Skeloboy 14 år siden
MIke Nichols - Angels In America: måske(udover Lonesome Dove) verdens miniserie med et helt og aldeles sulbimt cast og historie.
Eddie Murphy - skulle til at sige Beverly Hills Cop, men jeg vil hellere fremhæve hans temmelige fede Donkey fra Shrek. Hylemorsomt.
Audrey Hepburn?
#38 BN 14 år siden
Helt enig m.h.t. din vurdering af både strandscenen ([url= til Youtube[/url]) og filmen som helhed. Den film gjorde stor indtryk på mig, da jeg første gang så den som 14-årig.
#39 BN 14 år siden
Breakfast At Tiffany's
Fordi jeg synes, at hun her viser spændvidden af sit talent.
David Niven?
#40 lyspunkt 14 år siden
Bill Murray ?