Gravatar

#451 Lord Beef Jerky 15 år siden

I så fald - hop og rend!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#452 filmz-Bruce 15 år siden

#447 Jeg har lige set et klip på Youtube og jeg står også over!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#453 Lord Beef Jerky 15 år siden

#452 Alle Bollywood film, ligesom alle Hollywood film og genre film er nemlig ens. Godt spottet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#454 chronaden 15 år siden

Heller aldrig hørt om ham, og har ingen planer at springe på teh bolly-vogn, ever :P
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#455 filmz-Bruce 15 år siden

#453 Jeg har blot ikke tålmodighed til at kaste mig over en genre, som ved første øjekast ikke interesserer mig. Bare rolig, jeg skal skam nok blive opmærksom på, hvis en indisk Bollywood film skulle gøre sig bemærket. Så bliver den nemlig helt automatisk mærket via "mit system" af overvågede filmanmeldere, som anmelder den. Men når jeg ikke ser Bollywood film poppe op dér, well så har jeg ikke den store lyst til at springe ud i det og vælge en ud af årets 1000 Bollywood af slagsen og håbe den siger mig noget. Det er der simpelthen alt for mange andre film i køen til, at jeg har tid til og risikoen for skuffelse, vurderer jeg værende ganske høj.

Det jeg hidtil er stødt på i trailers, har ikke fanget min interesse.
Gravatar

#456 Lord Beef Jerky 15 år siden

Bollywood er dog ikke en genre, selvom de fleste Bollywood film bestemt er storladne musicals i samme stil og dur som dem man så i Hollywood tilbage i the good old days. Det forekommer mig blot sært, at folk på den ene side kan hylde film som Gone With The Wind, og stort set ikke interessere sig for film, som opnår den samme følelse og filmmagi af årsager som for mig ikke giver mening.

Men nuvel - jeg troede sgu bare der som det mindste var et par stykker, der havde set blot et par Bollywood film, men jeg prøver med noget nemmere så:

Corey Feldman?
Gravatar

#457 wimmie 15 år siden

Stand by me - der leverer han en pragtpræstation som den noget "ødelagte" Teddy - på én gang en bølle men samtidig bare et barn med et hårdt liv.

Michael Bay?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#458 chronaden 15 år siden

Bliver et (kedeligt) svar på "Transformers", 1'eren var dog trods alt et ok action brag.. Men Hr. Bay rangerer ikke særligt højt på min liste af nævneværdige directors, ISÆR fordi han lavede Armageddon... :P

Johnny Depp?

[b]PS. Og denne skal tages af én som har set ca alle hans film og er villig til at komme med et seriøst og begrundet bud på hvorfor lige den film/rolle? :]
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#459 filmz-Bruce 15 år siden

#456 Jeg påstår heller ikke, at Bollywood er en genre, nævnte kun Bollywood film, som du nævnte "alle Bollywood film".

Jeg ved ikke lige, hvordan du kommer til den analogi mellem Gone With the Wind og Bollywoodfilm, blot fordi du måske er stødt på en Bollywood film, som du mener er på samme niveau.

Jeg har jo netop ikke afskrevet muligheden for, at der vil være Bollywood film, som kunne være interessante at se. Men som min interesse for film vækkes af, at film bliver "flagged" via jungletrommerne og her mener jeg det net af anmeldere, som jeg gennem tiden har tiltro til, så har jeg ikke i sinde at lave en aktiv efterforskning efter Bollywood film, som måske ville interessere mig. Jeg efterforsker rigeligt og hvis Bollywood film ikke "kommer op der", så har de måske nok ikke de kvalitets parametre jeg går efter. Jeg er helt sikker på, at en kvalitets Bollywood film, nok skal blive bemærket af f.eks. Ebert eller andre, ligesom jeg støder på ligeså mange andre film fra andre lande, som normalt ligger udenfor periferien.

I mine øjne har Bollywood STADIG et kulørt synge og danse image krydret med et overromantisk islæt, så det er svært at gennemskue, hvad der ellers kommer på markedet, som prøver nye veje. Men jeg har stadig tiltro til, at jungletrommerne nok skal give lyd, hvis det er tilfældet.
Gravatar

#460 wimmie 15 år siden

Her må jeg sige Edward Scissorhands. Ikke bare én af mine yndlingsfilm i eventyrgenren men Johnny Depp leverer en helt igennem fantastisk underspillet præstation som Edward. Han er så forsigtig og uskyldig og Depps mimin passer bare 100% - hele stemningen i filmen er geniel og Depps præstation bidrager fornemt hertil.
Jeg har altid godt kunnet lide Johnny Depp men i de seneste par år synes jeg måske han er blevet en anelse overgearet.

Viggo Mortensen?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: