Gravatar

#461 chronaden 14 år siden

Ahva :D

Skal nok begrænse mit udbud her, men er SLET ikke enig i den der. Han spiller da den rolle som kun johnny depp kan, men ca ingen dialog samt ét ansigtsudtryk :P

Bud jeg ville have accepteret var:
Donnie Brasco
The Libertine
Finding Neverland
Blow
Ed Wood
og endda What's Eating Gilbert Grape
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#462 Lord Beef Jerky 14 år siden

#459 Jeg synes faktisk sammenligningen mellem netop Gone With The Wind og Bollywood er meget passende. Nu har jeg selv kun set ca. 10-15 Bollywood film indtil nu, men alt fra deres lange spilletider til deres indviklede romantiske historier over til netop stemning og filmmagi minder mig personligt meget om Gone With The Wind og lignende storladne Hollywood klassikere som netop Gone With The Wind. En film som f.eks. Devdas vækker mange minder fra den tid, men personligt er jeg mere til film som Om Shanti Om, hvor selvironien er konsekvent, stort set alle genrer berøres og selve handlingen kommer med flere overraskelser undervejs.

Og på trods af de mange kulørte og sangrige film, er der rigeligt af Bollywood film der ikke indeholder nogle af delene. Og jeg tror bestemt jungletrommerne har været i gang længe, for den vestlige verden efterspørger Bollywood film i stødt højere grad år efter år. Bare det faktum, at de for blot et par år siden begyndte at vise Bollywood film i forbindelse med store internationale filmfestivaler, som så i år endte med direkte deltagelse i konkurrencerne, er da et langt skridt, når Bollywood førhen blot er blevet set på med rystende hoveder. Jeg giver det et par år til før vi ser Bollywood-film til tider kører i de danske biografer i al almindelighed.

Og Bollywood-film af høj kvalitet er der skam rigeligt af. Jeg har da set et par stykker der direkte kedede mig, men har du interesse i musicals fra Hollywoods storhedstid, så bør du sgu også unde dig et par oplevelser med Bollywood. Hvis det så bliver FOR kulørt for dig, kan du jo altid sige det efterfølgende. Alle jeg har vist Om Shanti Om til, har dog været positivt overraskede. Hey, og så fås den jo nu i supersprød blu-ray kvalitet, så tag det som en anbefaling. Jeg er sikker på at Ebert ville give den en god anmeldelse.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#463 Lord Beef Jerky 14 år siden

#461 Ingen Fear & Loathing In Las Vegas? Jeg har nu også set langt størstedelen af hans film, og det ville være mit valg. Ed Wood på en andenplads.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#464 wimmie 14 år siden

chronaden (461) skrev:
Ahva :D

Skal nok begrænse mit udbud her, men er SLET ikke enig i den der. Han spiller da den rolle som kun johnny depp kan, men ca ingen dialog samt ét ansigtsudtryk :P

Bud jeg ville have accepteret var:
Donnie Brasco
The Libertine
Finding Neverland
Blow
Ed Wood
og endda What's Eating Gilbert Grape

Hvad med f.eks. Buster Keaton? Ingen dialog men masser af udtryk gennem ét udtryk ;)

Af de film du nævner ville Ed Wood og Finding Neverland komme ind på en tæt 2. og 3. plads - Donnie Brasco og Gilbert Grape er fine præstationer; ingen tvivl herom...til gengæld har jeg hverken set Fear an loathing in Las Vegas, Blow eller The Libertine.
Andre pragtpræstationer inkluderer Benny and Joon, Chocolat, Sleepy Hollow og PotC (den første...derefter begyndte det at blive lidt trivielt og overgearet)

Men...forskellig smag, ikke? Jeg synes bare at han ER Edward Scissorhands - hvem ellers kunne spille sådan en rolle med så uskyldigt og sårbart et udtryk og så lidt dialog?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#465 chronaden 14 år siden

hehe også derfor jeg skrev "som kun johnny depp kan", men jo, forskellig smag - havde bare overhovedet ikke regnet med nogen ville vælge lige netop den film :]
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#466 lyspunkt 14 år siden

wimmie (460) skrev:

Viggo Mortensen?

Han gjorde det jo godt i History of Violence og Eastern Promises og skulle også være god i The Road, men jeg bliver nødt til at tage den lette og fremhæve ham som Aragorn i LOTR som viser ham både fra den actionprægede og fra den bløde side. Han sammenfalder autoritet og ydmyghed på én gang, hvilket ikke afviger meget fra de interviews der har været med ham, om det har drejet sig om film, poisi eller fotoudstillinger.

Kurt Russell ?
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#467 Spanner 14 år siden

Call me Snake!

Escape from New York er ikke ældedes med ynde, men Snake Plissken er stadig én af filmhistoriens bedste badasses nogensinde.

Theresa Russell?
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#468 jessup 14 år siden

Hun har selvfølgelig lavet en del film siden men jeg husker hende bedst fra 80er film som the Black widow og Track 29 - hun besidder en vis intensite men hun er ikke must see skuespiller i min bog.

Martin Scorsese som skuespiller?
This is just until June
Gravatar

#469 Åkepool 14 år siden

wimmie (460) skrev:
Johnny Depp leverer en helt igennem fantastisk underspillet præstation som Edward. Han er så forsigtig og uskyldig og Depps mimin passer bare 100% - hele stemningen i filmen er geniel og Depps præstation bidrager fornemt hertil.

Enig.

wimmie (464) skrev:
Jeg synes bare at han ER Edward Scissorhands - hvem ellers kunne spille sådan en rolle med så uskyldigt og sårbart et udtryk og så lidt dialog?

Og helt enig :)

So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#470 wimmie 14 år siden

Tak - det var bare Hr. Chronaden der skulle være på tværs ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: