#632 - ham er jeg lige i gang med at se op på...har kun set Birth of a Nations og Broken Blossoms. Men Intolerance, Orphans of the Storm og Way Down East ligger ved min side lige nu.
Jeg tillader mig dog at svare på baggrund af to film:
Broken Blossoms - en lille grum historie, hvor der er nogle temmelig barske scener i. Lillian Gish er perfekt som den lille kuede pige, og Griffith er ikke bange af sig.
Fucking Åmål - et helt igennem rørende og vedkommende drama som virkelig rammer plet hvad teenageliv i en lille forstad angår. Skuespillet er desuden helt i top. Har dog kun set 2 andre af hans film (Tilsammans og Mammut) som begge er ritig gode film :)
Claire Danes?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Hvilke film kan du anbefale af ham? Jeg har set "Fucking Åmål" for mange år siden og for nyligt "Lilja 4-ever". Sidstnævnte var ganske solid, men
den markante fokus på Gud og Himmeriget eskalerede til det kvalmende. Pga. slutscenen sad jeg tilbage med en positiv stemning som var aldeles malplaceret: Den eneste (egentlige) flugt fra virkelighedens håbløshed fandt Lilja og Volodya i limen, men alligevel får vi en resolution til sidst, hvor de lever lykkeligt og spiller basket i Himmeriget. Selvmordets udvej får en positiv konsekvens, selvom denne er absurd.
#635 - nu er det jo begrænset, hvad han har lavet.
Men Et Hul I Mit Hjerte er rimelig vild. Sindssyg dekadent og grænseoverskridende.
Container er en eksperimental film med en konstant stream-of-consciousness dialog, og S/H-billeder, der ikke er sammenhængende. Den er ganske fin, men 70 minutter er ca. 40 minutter for lang tid i den stil.
Tilsammans er den svageste. Finder den ganske kedelig.
Jeg synes så Tilsammans er en ganske fin film. Mammoth er bestemt heller ikke så dårlig, som folk har gjort den til... en smule prædikende til tider, men dens eksistentielle spørgsmål er ganske interessante.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Hun er blevet set en del i serier som "Heroes", og hun gjorde det også fint i "Identity". Men det har nu skuffet mig, at hun ikke er på samme niveau, som hun vist i tidligere film som "Girl, Interrupted" og endda "The Faculty". Så jeg holder på, hendes bedste præstation må være i "Girl, Interrupted".
#631 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#632 Antlion 14 år siden
#633 Skeloboy 14 år siden
Jeg tillader mig dog at svare på baggrund af to film:
Broken Blossoms - en lille grum historie, hvor der er nogle temmelig barske scener i. Lillian Gish er perfekt som den lille kuede pige, og Griffith er ikke bange af sig.
Lukas Moodyson?
#634 wimmie 14 år siden
Claire Danes?
#635 Antlion 14 år siden
Hvilke film kan du anbefale af ham? Jeg har set "Fucking Åmål" for mange år siden og for nyligt "Lilja 4-ever". Sidstnævnte var ganske solid, men
#636 Skeloboy 14 år siden
Men Et Hul I Mit Hjerte er rimelig vild. Sindssyg dekadent og grænseoverskridende.
Container er en eksperimental film med en konstant stream-of-consciousness dialog, og S/H-billeder, der ikke er sammenhængende. Den er ganske fin, men 70 minutter er ca. 40 minutter for lang tid i den stil.
Tilsammans er den svageste. Finder den ganske kedelig.
#637 Lord Beef Jerky 14 år siden
#638 Herrguth 14 år siden
Dog synes jeg hun gør det allerbedst i Brokedown Palace, som den spontane Alice der må se nogle barske konsekvenser i øjnene.
Så prøver jeg endnu engang en lidt mere ukendt skuespillerinde, som de fleste nok har set i biroller:
Clea Duvall
#639 filmz-Claudius 14 år siden
Hun er blevet set en del i serier som "Heroes", og hun gjorde det også fint i "Identity". Men det har nu skuffet mig, at hun ikke er på samme niveau, som hun vist i tidligere film som "Girl, Interrupted" og endda "The Faculty". Så jeg holder på, hendes bedste præstation må være i "Girl, Interrupted".
Robert Carlyle?
#640 Kruse 14 år siden
Marc Warren?(Både TV-serier og film må selvfølgelig nævnes.)