Jeg har også være på de tegnefilm du omtaler, men en del af dem blev dog sendt i "The D.J. Kat show", som kørte på Sky Channel, så det er ikke kun Superchannel der har æren. :)
Men jeg kan sagtens følge dig.. jeg sad også opslugt hver eftermiddag og lappede "Transformers", "G.I. Joe" osv. i mig, derfor irriterer det mig også at Cartoon Network er gået over til sync'ede tegnefilm, fordi det vil faktisk hjælpe ungerne, hvis de hørte engelsk på daglig basis.
#30 Husker tydeligt når jeg så Fun Factory på SkyOne da jeg var mindre...herlig ting og så fik man også lært engelsk for der var jo ikke meget sjov i tegnefilm man ikke kunne forstå :)
#30: Du bemærkede så tydeligvis ikke, hvor ringe kvaliteten af underteksterne på "Jurassic Park 3" var. De var typiske dvd-tekster (som TV2 formodentlig er blevet tvunget til at bruge) og var et skoleeksempel på, hvor galt det går, når undertekster produceres af udvekslingsstuderende i USA eller amerikanere, hvis oldeforældre udvandrede til Staterne. Det sproglige niveau var horribelt, og placeringen i forhold til klip/sceneskift var helt i skoven!
At teksterne placeres i selve billedet er også kun til fordel for widescreen-indehavere. For oldnordiske aber som mig, der stadig har et 4:3-tv, er det fint, at den nedre sorte bjælke tjener som holdeplads for teksterne.
Wiggaaaar ajt fo sjissle ma dissle bizlle in de kissle aijt fo shir biatch!
Jeg må indrømme, at jeg ikke gad se JP3 men bare bemærkede de anderledes udseende undertekster. Men når nu alle engang har 16:9-fjernsyn, så er det nok vejen frem...
Vi er heldigvis blevet forskånet for denne uskik i Danmark (stakkels tyskere og franskmænd) - og sådan skal det blive ved med at være. Det er selvfølgelig OK at udsende deciderede børnefilm og tegnefilm med dansk tale - så længe de også udsendes med originalsproget, hvilket heldigvis normalt er tilfældet (og ellers kommer de jo på dvd med det originale lydspor). Alt andet burde forbydes ved lov - det er IMO en krænkelse af filmskabernes ophavsret (Det er det selvfølgelig teknisk set også med børnefilm, men her tjener det et praktisk formål) - så lidt dobbeltmoralsk er jeg altså... :-)
____________________________ Stefan - <a href=http://www.silverscreen.dk target=_blank>Silverscreen.dk</a>
Må være lækkert at se John Wayne i slutningen af en film, komme vraltende tilbage mod heltinden i huset, holdende om sin ene arm og så høre Kjeld "Kaj" Nørgaards stemme.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#31 filmz-Kadann 21 år siden
Jeg har også være på de tegnefilm du omtaler, men en del af dem blev dog sendt i "The D.J. Kat show", som kørte på Sky Channel, så det er ikke kun Superchannel der har æren. :)
Men jeg kan sagtens følge dig.. jeg sad også opslugt hver eftermiddag og lappede "Transformers", "G.I. Joe" osv. i mig, derfor irriterer det mig også at Cartoon Network er gået over til sync'ede tegnefilm, fordi det vil faktisk hjælpe ungerne, hvis de hørte engelsk på daglig basis.
#32 cyberzed 21 år siden
#33 Outbound Sith 21 år siden
Jeg fandt engang en hjemmeside med oplysninger og link til ALLE de der 80'er-tegnefilm. Måske man skulle lede igen...
De sender vist "Care Bears" på TVD lørdag morgen. I en snæver vending kan det sagtens give et skud nostalgi! ;P
Nå, tilbage til emnet...
Fox Mulder
#34 Old Son 21 år siden
At teksterne placeres i selve billedet er også kun til fordel for widescreen-indehavere. For oldnordiske aber som mig, der stadig har et 4:3-tv, er det fint, at den nedre sorte bjælke tjener som holdeplads for teksterne.
#35 Outbound Sith 21 år siden
Fandt i øvrigt et link: http://www.80scartoons.co.uk/
Fox Mulder
#36 filmz-WSTE_M 21 år siden
Og så ikke mere snak om så tåbeligt et emne. :)
descend on us all this day, and for evermore.
#37 filmz-Kadann 21 år siden
Ja, hun var faktisk ret lækker. ;) Jeg har en plan om at få købt Transformers på DVD en af dagene, når jeg finder penge til det. :)
#38 filmz-silverscreen 21 år siden
Stefan - <a href=http://www.silverscreen.dk target=_blank>Silverscreen.dk</a>
#39 filmz-Bruce 21 år siden
#40 inflector 21 år siden