#40 Du skal i hvert fald ikke sælge den, hvis du vil gå videre med sagen. For det første fjerner du sagens genstand / et bevismiddel, for det andet ville der deri ligge en betydelig accept af, at det var dig selv, der havde skadet den.
Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende ikke er nogen klare forbrugerregler i denne situation... men nu ringer jeg til rådet i morgen, så må vi se, hvad de har at sige.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Om forbrugerkøb siger loven, at der de første seks måneder er en formodning for, at konstaterede fejl er oprindelige. Det er op til den erhvervsdrivende at bevise, at fejlen ikke var tilstede ved leveringen, f.eks. fordi den skyldes vold mod varen eller andre uheld.
Hvis dette er fra forbrugerloven, bør du have en god sag.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
#45: Nu tænkes der jo med "ved leveringen" på standen ved levering hos køber, ikke standen ved evt. returnering til sælger.
Der er jo tale om en udvendig, finish-mæssig fejl og ikke en teknisk, og køber har jo også en pligt til at efterse genstanden ved sin oprindelige modtagelse af genstanden, hvorfor det du hentyder til ikke er relevant.
Jeg fik kontakt med Computersalg.dk, der fastholder, at de har fulgt alle retningslinjer. De var dog så storsindede at tilbyde, at de kunne tage den "retur mod et gebyr." Hvis jeg skal sende den retur igen, har jeg brugt 180 kr. bare i porto, så nej tak... Det er også lidt et underligt tilbud, synes jeg - enten kan de vel sælge den igen eller også kan de ikke?
Jeg snakkede også med Forbrugerstyrelsen, der mente, at jeg muligvis havde en sag, især eftersom Computersalg.dk har haft den stående i 2 uger. Så nu prøver jeg den vej - også selvom den gennemsnitlige behandlingstid står til 7 måneder.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#41 filmz-DocDoom 17 år siden
#42 filmz-Crystalstar1200 17 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#43 chandler75 17 år siden
# 42 Det er fint, Per, takker.
Det der undrer mig mest er, at der tilsyneladende ikke er nogen klare forbrugerregler i denne situation... men nu ringer jeg til rådet i morgen, så må vi se, hvad de har at sige.
#44 filmz-vassago 17 år siden
#45 El vez 17 år siden
1. Formodningsreglen
Om forbrugerkøb siger loven, at der de første seks måneder er en formodning for, at konstaterede fejl er oprindelige. Det er op til den erhvervsdrivende at bevise, at fejlen ikke var tilstede ved leveringen, f.eks. fordi den skyldes vold mod varen eller andre uheld.
Hvis dette er fra forbrugerloven, bør du have en god sag.
#46 filmz-DocDoom 17 år siden
Der er jo tale om en udvendig, finish-mæssig fejl og ikke en teknisk, og køber har jo også en pligt til at efterse genstanden ved sin oprindelige modtagelse af genstanden, hvorfor det du hentyder til ikke er relevant.
#47 chandler75 17 år siden
Jeg snakkede også med Forbrugerstyrelsen, der mente, at jeg muligvis havde en sag, især eftersom Computersalg.dk har haft den stående i 2 uger. Så nu prøver jeg den vej - også selvom den gennemsnitlige behandlingstid står til 7 måneder.
#48 filmz-DocDoom 17 år siden
Nu må jeg lige klappe mig selv på skulderen: Hvilken klog mand var det, der sagde det? (#26/33/38)
Hehe :-)
#49 filmz-vassago 17 år siden
#50 filmz-DocDoom 17 år siden