Er "the real world" ikke blot et Matrix i anden orden? Altså et Matrix som ligger ud over det andet Matrix - at Neo pludselig kan se det (de gule lys/kode) skyldes vel at han når til et højere erkendelsesniveau, på samme måde som han pludselig kunne se det hele i 1'eren i den grønne kode.
Det andet niveau Matrix eksisterer fordi menneskene skal tro de har nogle valg; at de kan bryde ud (mener også at det bliver nævnt af Arkitekten i 2'eren, men kan ikke helt huske det...)
Det er vel også den eneste måde man kan forklare at Neo pludselig har superkræfter i "the real world".
hehe jeg sidder bare og under mig over hvorfor der er så mange sorte i filmen siden de har levet under jorden i mindst 6 generationer... altså jeg har intet imod sorte... men det undre mig bare at de i lang tid ingen lys har haft
Jeg mener nu at slutningen skal forståes sådan, at da Smith overtager Neo bliver Neo en del af Smiths kode. Maskinerne har adgang til Neo og dermed også til Smiths kode. Derfor kan Maskinerne nu slette den... Men på den anden side er der også forklaringen med Neo og Smith som hinandens modvægte... Fuck...ved det ikke...
Ok... hvis nu vi forestiller os som flere af os tænkte inden filmen.. at the real world er en matrix i matrixen... så er togmanden et symbol på den mulighed man har for at kopiere et program fra den ene matrix til den anden. Neo ender som et sted derimellem... i "papir kurven" så at sige :D
Men.. hvis det ikke er en matrix i matrixen, Neo bare har disse krafter.. så SUCKER det SÅ vildt... det fucker alt det der var fedt ved de to andre "man kan alt muligt cool, fordi det er et computer program"
Havde i øvrigt også håbet på at det kys fra 2'eren skulle andet end bare lade os se Monica slaske neo foran øjnene på Trin.
The Matrix-trilogien er efter min menig bare en spil mellem Oraklet og Arkitekten. Efter at have set filmen kom jeg til at tænke på slutningen i "Men In Black" - der hvor Jorden kun er en lille, ubetydelig glaskugle som det store uhyre spiller med. Er Neo dit eller dat osv. betyder ingenting. Det "endelige" opgør er bare endnu en kunstig kugle som ender i posen sammen med alle de andre glaskugler - og spillet kan så starte forfra når Arkitekten og Oraklet får lyst til at teste hinanden igen.
Man kan stadig læse næsten hvad som helst ind i trilogien, men efter "Revolutions" "åbenbaring" virker det lidt: Og hvad så?
Drop alt det med "Matrix i en Matrix," det var den første indskydelse man fik efter at have set Reloaded, fordi at det lød meget logisk set i lyset af slutningen på Reloaded. Neo kan "se" alt der er en del af maskine verden, på grund af sin "forbindelse" med The Source, og kan derfor også påvirke maskinerne, læg mærke til at han ikke "ser" maskinerne som data, ligesom han gør inde i matricen. Efter at Neo/Smith vender tilbage/oplsuges af The Source forsvinder alle meneskene, de "dør." Det eneste der er tilbage er Oraklet og Sati(den lille pige), alt andet der har været inde i matricen er væk, oplugt af Smith, og derefter forsvinder da Neo/Smith også forsvinder. Jeg tror at grunden til at Oraklet ikke forsvinder, er at hun har en hvis magt over Smith, og kan derfor løsrive sig fra ham. Pigen kan jeg ikke lige regne ud, hun irretere mig :/ Husk på at når i ser filmen, så er det aldig nogensinde maskinernes intention at udrydde menneskene, de har ingen interresse i en krig mellem mennekse og maskine, men de vil gøre hvad somhelst for at overleve. Så da Neo tilbyder en fredelig sammen eksistens, så acceptere de. Maskinerne har ingen problemmer så længe at nogen vælger at blive i matricen, så de kan få den energi de behøver. Jeg tror at Togmanden er er Merovingians kontakt til resten af maskine verdenen uden for matricen. Da Neo i Reloaded slukker for maskinerne i slutningen, der bliver hans hjerne overbelastet, og han sind søger tilflugt i den mellem verden. De 2 indere er heller ikke programmer fra matricen, men fra den virkelige verden. Det er meningen at deres datter skal slettes, og de sender hende derfor i eksil i matricen.
#21 21 år siden
Det andet niveau Matrix eksisterer fordi menneskene skal tro de har nogle valg; at de kan bryde ud (mener også at det bliver nævnt af Arkitekten i 2'eren, men kan ikke helt huske det...)
Det er vel også den eneste måde man kan forklare at Neo pludselig har superkræfter i "the real world".
#22 El vez 21 år siden
#21 Ja du har fat i noget af det rigtige.
#23 filmz-Gæst 21 år siden
#24 DOMMER 21 år siden
Men på den anden side er der også forklaringen med Neo og Smith som hinandens modvægte...
Fuck...ved det ikke...
#25 Kalle Ferm 21 år siden
Jakob
#26 filmz-Gæst 21 år siden
kunne de så ikke tænkes at der ikke fandtes meget sorte mennesker mere?
#27 Patriarch 21 år siden
Men.. hvis det ikke er en matrix i matrixen, Neo bare har disse krafter.. så SUCKER det SÅ vildt... det fucker alt det der var fedt ved de to andre "man kan alt muligt cool, fordi det er et computer program"
Havde i øvrigt også håbet på at det kys fra 2'eren skulle andet end bare lade os se Monica slaske neo foran øjnene på Trin.
#28 Michael Andersen 21 år siden
It`s just a frickin' game!
The Matrix-trilogien er efter min menig bare en spil mellem Oraklet og Arkitekten. Efter at have set filmen kom jeg til at tænke på slutningen i "Men In Black" - der hvor Jorden kun er en lille, ubetydelig glaskugle som det store uhyre spiller med. Er Neo dit eller dat osv. betyder ingenting. Det "endelige" opgør er bare endnu en kunstig kugle som ender i posen sammen med alle de andre glaskugler - og spillet kan så starte forfra når Arkitekten og Oraklet får lyst til at teste hinanden igen.
Man kan stadig læse næsten hvad som helst ind i trilogien, men efter "Revolutions" "åbenbaring" virker det lidt: Og hvad så?
#29 filmz-tumz 21 år siden
Caine 'Kaydee' Lawson, Menace II Society
#30 CoreDex 21 år siden
Neo kan "se" alt der er en del af maskine verden, på grund af sin "forbindelse" med The Source, og kan derfor også påvirke maskinerne, læg mærke til at han ikke "ser" maskinerne som data, ligesom han gør inde i matricen.
Efter at Neo/Smith vender tilbage/oplsuges af The Source forsvinder alle meneskene, de "dør." Det eneste der er tilbage er Oraklet og Sati(den lille pige), alt andet der har været inde i matricen er væk, oplugt af Smith, og derefter forsvinder da Neo/Smith også forsvinder.
Jeg tror at grunden til at Oraklet ikke forsvinder, er at hun har en hvis magt over Smith, og kan derfor løsrive sig fra ham. Pigen kan jeg ikke lige regne ud, hun irretere mig :/
Husk på at når i ser filmen, så er det aldig nogensinde maskinernes intention at udrydde menneskene, de har ingen interresse i en krig mellem mennekse og maskine, men de vil gøre hvad somhelst for at overleve. Så da Neo tilbyder en fredelig sammen eksistens, så acceptere de. Maskinerne har ingen problemmer så længe at nogen vælger at blive i matricen, så de kan få den energi de behøver.
Jeg tror at Togmanden er er Merovingians kontakt til resten af maskine verdenen uden for matricen. Da Neo i Reloaded slukker for maskinerne i slutningen, der bliver hans hjerne overbelastet, og han sind søger tilflugt i den mellem verden. De 2 indere er heller ikke programmer fra matricen, men fra den virkelige verden. Det er meningen at deres datter skal slettes, og de sender hende derfor i eksil i matricen.