Gravatar

#61 filmz-gimleno1 19 år siden

I dit tilfælde MÅ du have humor for overhovedet at kunne tale om intelligens, men den fangede du vist ikke rigtigt...og ja, det er vist mig der er nødt til at være den modne her, du er jo ikke gammel nok...men helt ærligt, Nakalay - prøv at gå tilbage i vores diverse diskussioner, HVER eneste gang er det DIG der er begyndt med dine små tåbelige "smart"heder, og det kan du ikke rigtigt benægte.. Og ang. din pagt er den vist mest til din egen fordel, men klart nok, vil ikke have dit krakelerede ego på min samvittighed allerede FØR du fylder 15
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#62 Michael Andersen 19 år siden

At I evt. indgår en fredspagt er vist også til vor andres fordel ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#63 filmz-gimleno1 19 år siden

#62 Tjah, jeg gør jo faktisk ikke andet end at respondere til barnagtighederne, men det ser jo ud til at jeg har ramt plet i drengens ego, så fred med det.
Gravatar

#64 El vez 19 år siden

Yes yes.

"Who's the more foolish: The fool, or the fool who follows him?"

Glædelig jul :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#65 filmz-gimleno1 19 år siden

#64 Tjah, intelligens målet jo heldigvis ikke på at citere folk, men på at forstå citaterne... Og du, El Vez, er jo klasse eksemplet på folk der vender den anden kind til.....

riiiiiiiiight...
Gravatar

#66 HeavyClaus 19 år siden

Jeg vil også suplere:

Diskuter aldrig med et fjols. Først trækker de dig ned på deres niveau også tæver de dig i erfaring.

:)
Gravatar

#67 filmz-Kadann 19 år siden

#65 -

Og du gør jo dit bedste for at holde freden, kan jeg se. ;)

Jeg synes nu bare at folk burde holde lidt fred, nu da det er jul og alt det der.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#68 filmz-gimleno1 19 år siden

#67 Du har ret, Kadann, og netop derfor spæder du til...meget fornuftigt..
Gravatar

#69 jessup 19 år siden

hej Gimleno 1- det man siger er man selv! der fik jeg vist lukket for dit barnlige sludder.
Hvis du skulle finde på at respondere så skal du vide at jeg under ingen omstændigheder vil tjecke hvad din respons er. Så et svar vil kun "fluffe" dit eget ego.
Tør øjnene og god jul.
This is just until June
Gravatar

#70 evermind 19 år siden

Så er jeg tilbage efter jul fra familien. Rart at se, at I holder liv i tråden i mit fravær og en glædelig jul til alle. :)

For at besvare gimleno1's spørgsmål til mig for efterhånden en del poster tilbage ( - jeg ser, der løb lidt vand i åen siden), tænkte jeg ikke på det som et udslag af janteloven. Egentlig tror jeg - og det er så bare et gæt! - at Vestas er faldet over SUH's lave rating inde på imdb og har konstateret, at filmen rent faktisk ikke var så langt fra at opnå en placering på Bottom 100. "Det kunne da være meget skægt, om vi lige kunne vifte lidt med flaget her," har han måske tænkt.

Igen er det bare min personlige opfattelse, og det kan da godt være, at min formulering "bagvendt stolthed" ikke beskrev det særlig godt, men jeg opfanger altså ikke nogle særlige jantelovsvibrationer i den forbindelse. Allerede i sin indledende post, gør Vestas opmærksom på, at vi også har noget at være stolte af: "Husk også at stemme på "Dogville" og "Festen", der p.t. ligger på pladserne 120 og 168 på listen over de 250 bedste film nogensinde." Der er kommet mange gode film ud af DK, og det er da skønt. Der er så også kommet en masse mindre gode. Og hvis vi kunne få en af disse på Bottom 100 set i forhold til, hvor få mennesker, der sikkert har set den på internationalt plan, synes jeg egentlig, det er meget skægt. Jeg har faktisk ikke engang set "Stjerner Uden Hjerner" og derfor heller ikke rated den, men hvis jeg havde, og jeg fandt den så ringe, ville jeg da klart have deltaget i projektet, om jeg så må sige. Som bekendt foreslog jeg da også "Slim, Slam, Slum" som en kandidat til næste "projekt" af slagsen.

Hvis jeg synes, at en dansk film er dårlig, kan jeg ikke se, hvad janteloven har med det at gøre. Det er en helt reel holdning, ligesom jeg synes, der findes gode danske film. At jeg eksempelvis er den vilde fan af hverken Bier eller von Trier har ikke noget at gøre med deres nationalitet, lige så lidt som at jeg synes, at van Damme su**** æselno**** fordi han er belgier. Til gengæld synes jeg, det er plat, at vi roser os selv i nærmest uendelige baner, hver gang DK har præsteret noget så banalt som en romantisk komedie. Vi må acceptere, at nogle gange laver vi noget skidt, andre gange noget jævnt og atter andre gange heldigvis noget godt. Når vi laver noget rigtig godt, er det fedt at se det på internationale lister over bedste film. Når vi laver noget rigtig skidt, ender det selvsagt ikke dér, men det kunne da være sjovt at se, om det ikke kunne gøre sig bemærket i den anden ende af skalaen. Genkendelsens glæde, måske. DK er en lille nation, og vi synes, det er rart at dukke op på kortet engang imellem. Jeg synes også, det var skægt, da jeg hørte, at "Reptilicus" havde vundet en pris for dårligste film på en eller anden festival... lige pludselig kender folk på den anden side af kloden en film, som måske ellers helt var gået i glemmebogen på den konto, at den aldrig var særligt god til at begynde med.

Hvad er det, man siger? "Dårlig omtale er bedre end ingen omtale!"

Puha, så mange var ordene. Jeg håber, jeg gjorde mig forståelig. Og i modsat fald håber jeg, at den diskussion, der evt. måtte følge kan foregå på et ordentligt plan. Jeg ved i hvert fald ikke af, at jeg skulle have udtrykt mig personligt stødende i noget af ovennævnte...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: