Gravatar

#21 The Insider 18 år siden

Uha, der er mange... :-) Men jeg var fuldstændig lammet, da jeg som 12-årig så "Star Trek: Generations". Javist, det er ingen fantastisk film, men da Kaptajn Kirk, der havde været min barndomshelst hele livet igennem, og som havde været andres helt i adskillige årtier, døde, var jeg fuldstændig færdig. Nu rører det mig nu ikke så meget længere, men Spocks død i Star Trek II er nu stadigvæk ret stærk, synes jeg :-)

Banegårdsscenen i The Elephant Man, afskedsscenen i Schindler's List og så kan jeg stadigvæk ikke undlade at snøfte under The Truman Show, til slut :-) Enkelte børnefilm kan også stadigvæk gøre stærkt indtryk på mig. Jeg så Lion King for nylig med et par kammerater, og var forbavset over at vi alle sad og snøftede lidt efter Mufassas død.

Andre eksempler er Field of Dreams (en af mine alletiders favoritfilm fra 80'erne), United 93, Bloody Sunday, Godfather III (ja, oprigtige tårer under trappescenen), The Shawshank Redemption (of course) og Touching The Void. Til sidst, men ikke mindst, var jeg et menneskeligt vrag, da jeg genså E.T. for et års tid siden for første gang i mange år. Det havde jeg ikke regnet med...
War. War never changes.
Gravatar

#22 elwood 18 år siden

#21 Lion King yep, der er jeg også med, også meget fordi Disney formåede at skabe en rigtig "god" Skurk.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 Kisbye 18 år siden

Jeg blev også meget rørt over Schindler's List, det har nok også meget at gøre med musikken i slutningen der ved gravstenen.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#24 filmz-maxhh 18 år siden

Så en film med Mark Hammon, hvor han er alene-far med fire eller fem drenge, der bliver taget fra ham af staten, pga en nævenyttig socialrådgiver, der misforstår situationen. Man følger derefter hans kamp for at samle sin familie igen, og de lidelser børnene kommer igennem... Aner ikke hvad den hedder, men damn, der løb et par tårer undervej...

Har desuden et afsnit af Fresh Prince, hvor Will møder sin far, og blver afvist mod slutningen... den scene, hvor han først er sur, og derefter bryder sammen... knækker mig hver gang... snøft...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#25 filmz-Angel Eyes 18 år siden

...og er det bare mig, eller er Boromirs dødsscene i FotR en klassisk tåreperser?
Der bliver nævnt mange gode titler herinde :)
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#26 Bates 18 år siden

Requiem For A Dream.
Livet Er Smukt.

Sidste afsnit af Carnivale *vræææææææææl*
Gravatar

#27 elwood 18 år siden

#24 After the Promise
Gravatar

#28 chandler75 18 år siden

Nok ikke lige tårer men klump i halsen:

- Sidste afsnit af "M*A*S*H" hvor Hawkeye tager afsked med B.J. Hunnicut.

- Sidste scene i "When Harry Met Sally" da Sally siger til Harry: "I hate you, Harry" og derefter, næsten så man ikke kan høre det: "I love you."

- "Good Will Hunting" da Will fortæller Skylar i telefonen at han ikke elsker hende og da hun konfronterer ham.

- "The Abyss" da Ed Harris ligger i dybet og skriver til sin ekskone, at han vidste, det var en 'one-way trip' og hun trygler ham om at forsøge at komme tilbage. Også da han skal genoplive hende.

- "Forrest Gump" hvor (er vist blevet nævnt flere gange i forummet) Jenny fortæller ham at hans søn er 'smart' og scenen ved graven.

Og så bare grin af de sidste to...

"Deep Impact" da den kvindelige reporter står alene med sin far og venter på flodbølgen, og også scenen hvor den unge pige skal tage afsked med sine forældre, der giver hende lillebroren i hånden.

"Titanic" - Jack i isen. Gets to me every time.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#29 elwood 18 år siden

#28 M.A.S.H hvo'en ku jeg glemme det afsnit, er det ikke stadig det afsnit flest så over hele verden.

mange gode bud herinde må jeg sige.
Gravatar

#30 chandler75 18 år siden

Jo, 50,15 millioner amerikanere fulgte med.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_most-watched_...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: