Gravatar

#11 Kruse 11 år siden

#10: Lad nu være med at spamme en seriøs tråd.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 Lavendel 11 år siden

Kruse (11) skrev:
#10: Lad nu være med at spamme en seriøs tråd.
det gjorde jeg heller ikke. okay, araber
Nogen gange er man ond, andre gange er man god, men ingen dømmer, bortset fra dommeren.
Gravatar

#13 Kruse 11 år siden

Jeg troede at du ville forsøge at holde dig i skinnet, efter at du blev taget til nåde igen, men nu skriver du noget fuldstændigt irrelevant for tråden og benægter det endda.
Gravatar

#14 Lavendel 11 år siden

Kruse (13) skrev:
Jeg troede at du ville forsøge at holde dig i skinnet, efter at du blev taget til nåde igen, men nu skriver du noget fuldstændigt irrelevant for tråden og benægter det endda.
Er det ikke Tarkovsky der har instrueret Hotel Transylvania og Samurai Jack ?
Nogen gange er man ond, andre gange er man god, men ingen dømmer, bortset fra dommeren.
Gravatar

#15 Kruse 11 år siden

Lavendel (14) skrev:
Er det ikke Tarkovsky der har instrueret Hotel Transylvania og Samurai Jack ?

Nej, det er Tartakovsky - Okay, jeg kan godt se at du kunne tage fejl. Men hvis du læste tråden lidt nærmere og slog de film op der blev nævnt, så ville du hurtigt have opdaget at det er en helt anden instruktør tråden handler om.
Gravatar

#16 Kisbye 11 år siden

Benway (6) skrev:
Stalker er min favorit af hans film, så den vil jeg også have svært ved ikke at anbefale. :) Udover det er det nok en god ide at indlede med Ivan's childhood, Solaris og The Mirror, da de er lidt nemmere at gå til. Derefter tror jeg ikke rækkefølgen gør så meget forskel. Pragtfuld filmmager.

Jeg ved nu ikke om jeg er enig i at The Mirror er nem at gå til. Det er min yndlingsfilm med Tarkovsky, men den er også meget kryptisk og man skal nok ikke forvente en handling i traditionel forstand.

Jeg det svært at vælge en film der skulle være nemmere at starte med end de andre. Af de nævnte, ville jeg nok ikke vælge The Mirror og Offeret til at starte med, men det er sikkert lige så meget en smagssag. Stalker var selv den første Tarkovsky film jeg så og den skuffede ikke.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#17 SublimeKen 11 år siden

Tak for jeres svar :)

Har ikke modtaget filmene endnu, men jeres positive omtale hyper dem kun endnu mere, så kan næsten ikke vente.

Efter at have læst jeres anbefalinger ser det ud til at rækkefølgen ser således ud, for dem der er nysgerrige ;-)

Ivan's Childhood
Stalker
Solaris
Spejlet
Andrey Rublev
Offeret
Gravatar

#18 JannikAnd 11 år siden

Du skal ikke se Nostalghia? Formoder, du har overset den? Når det så er sagt, så giver det altså mest mening at se dem "kronologisk". Man kan argumentere for, at det er underordnet hos mange instruktører, men det er ikke tilfældet med mesteren. Hans metafysik og helligheder ændrer sig gradvist med årene, hvorfor kronologien er nødvendig. At se Stalker før Andrey Rublyov og ikke mindst Solyaris forekommer mig faktisk en smule meningsløst. Derudover bør du unde dig selv at læse Sculpting in Time sideløbende.
Gravatar

#19 Lavendel 11 år siden

Kruse (15) skrev:
Nej, det er Tartakovsky - Okay, jeg kan godt se at du kunne tage fejl. Men hvis du læste tråden lidt nærmere og slog de film op der blev nævnt, så ville du hurtigt have opdaget at det er en helt anden instruktør tråden handler om.
Ja, men jeg ved intet om Tartakovsky, bortset fra han har instrueret Samurai Jack og Hotel Transylvania, så jeg kunne sagtens tro at han har instrueret de film, for jeg har aldrig hørt om Tarkovsky før, Og så ved jeg ikke hvad Tartakovsky fornavn er, så jeg kunne sagtens tro at han hedder Andrei til fornavn, da det faktisk viste sig at han hedder Genndy.
Gravatar

#20 SublimeKen 11 år siden

Havde også overvejet muligheden for at dem kronologisk, men så fik jeg at vide at Andrey Rublev var ret hård kost og at man ligesom skulle vænne sig til hans stil før man så den, hvilket var grunden til oprettelsen af denne tråd :)

Har ikke overset Nostalghia, det var bare en af de eneste som man ikke kunne få på laserdisken og kan ikke finde andre steder man kan købe hans film :)

Skriv ny kommentar: