Gravatar

#21 Kisbye 11 år siden

Det er jo ret svært da de er alle er gode og jeg tror ikke der er nogen af dem der har en nemmere indgangsvinkel, så man kan vel sagtens se dem i kronologisk rækkefølge.

"The Steamroller and the Violin" som vel er noget af det første han har lavet, vare kun 46 minutter og er vel fin at starte med. Der ser man også noget at tekniske kunden, som han er så berømt for, Hvis du er heldig, ligger den som ekstra materiale på "The Mirror".

Edit: Det er så langt fra hinanden, at det ikke undre mig at folk tror du tager pis på dem. Prøv at se noget med Tarkovsky, så forstår du :)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#22 PredatorX 11 år siden

Lavendel (10) skrev:
jeg kan bedst lide samurai jack, og hotel transylvania.

Jeg må erkende at jeg grinte højt :-) funny trolling that
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#23 SublimeKen 11 år siden

Lavendel (10) skrev:
jeg kan bedst lide samurai jack, og hotel transylvania.

Selvom jeg finder din kommentar meget sjov og fangede mig selv i at grine højt af den, så undre det mig hvordan du fandt frem til Tartakovsky, i stedet for Tarkovsky, for hverken en google søgning eller en imdb søgning misforstår navnet Tarkovsky med Tartakovsky, så har en fornemmelse af at det ingen fejl var, men bare sjov trolling :)
Gravatar

#24 Lavendel 11 år siden

SublimeKen (23) skrev:
Selvom jeg finder din kommentar meget sjov og fangede mig selv i at grine højt af den, så undre det mig hvordan du fandt frem til Tartakovsky, i stedet for Tarkovsky, for hverken en google søgning eller en imdb søgning misforstår navnet Tarkovsky med Tartakovsky, så har en fornemmelse af at det ingen fejl var, men bare sjov trolling :)
jeg googlede ikke navnet, jeg har kun hørt om Tartakovsky, i en tv-serie.
Nogen gange er man ond, andre gange er man god, men ingen dømmer, bortset fra dommeren.
Gravatar

#25 Pécuchet 11 år siden

JannikAnd (18) skrev:
Derudover bør du unde dig selv at læse Sculpting in Time sideløbende.

Nathan Dunnes bog bliver i øvrigt genudgivet om et par måneder.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#26 JannikAnd 11 år siden

Pécuchet (25) skrev:
Nathan Dunnes bog bliver i øvrigt genudgivet om et par måneder.
Det lykkedes mig at finde et eksemplar på universitetets bibliotek i forbindelse med eksamen sidste år. Det er en flot bog, men også en smule hul. Det er lidt den generelle tendens, når der er tale om en samling redigerede essays. For mange gentagelser, for korte tekster.
Gravatar

#27 Pécuchet 11 år siden

#26:

Men findes der overhovedet et omfattende Tarkovskij-kompendium?
Gravatar

#28 Pécuchet 11 år siden

JannikAnd (26) skrev:
[...] i forbindelse med eksamen sidste år.

Hvordan gik det med den og Greenaway-opgaven? Er det noget, man må læse?
Gravatar

#29 JannikAnd 11 år siden

Pécuchet (27) skrev:
#26:

Men findes der overhovedet et omfattende Tarkovskij-kompendium?
Nej, ikke mig bekendt. Jeg vil ikke udelukke, at der findes noget russisk litteratur, men det er ihvertfald ikke oversat til engelsk.

Pécuchet (28) skrev:
Hvordan gik det med den og Greenaway-opgaven? Er det noget, man må læse?
Greenaway er jeg bestemt ikke stolt af, min opmærksomhed var rettet mod mit BA-projekt på daværende tidspunkt. Det hjælper heller ej på min entusiame, når der er tale om bestået/ikke-bestået eksaminer. Tarkovskij-opgaven var bedre. Og ja, du må skam gerne læse det.
Gravatar

#30 RasmusFL 11 år siden

Jeg startede med "Solaris" og det virkede ikke helt. Hans stil distancerede mig og prellede simpelthen en smule af

"Stalker" fungerede lidt bedre, men led under meget 'tung' (har ikke genset filmen siden, så kan ikke be- eller afkræfte denne beteglse) dialog. Jeg var ikke helt solgt til Tarkovskij.

Så blev det 'Offret', som en ven anbefalede med store ord, og selvom jeg lidt havde mistet modet for Tarkovskij fandt jeg stadig hans 'potentiale', trods hidtil uforløst, svært dragende. Filmen solgte mig til 5 stjerner og en lyst til mere.

Dernæst blev det "Spejlet", "Andrei Rublev" og "Nostalghia" i netop denne rækkefølge, og alle film indtager i dag en blads på min personlige 20 yndlingsfilm.

"Spejlet" er hovedværket, men "Nostalghia" må du endelig ikke glemme, skulle stilen bide på. Det er en utrolig film på hver en led og kant.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: