Gravatar

#21 filmz-vassago 22 år siden

#15: Der er altså ret stor forskel, opløsningen er op til 6 gange større end en normal DVD. Det er ikke kun edge-enhancent der stort set er forsvundet, der er masser af detaljer der ikke ses på UE og den første udgivelser, folk i baggrunden osv fremstår meget mere klart. Filmen har langt bedre farver og detaljegraden er som sagt betydelig højre. Så det er ingen overdrivelse. Filmen er som sagt også skabt for at vise hvor heftigt teknologien er blevet.

Det kræver ikke bare et ualmindeligt dyrt TV, for du vil slet ikke kunne se det på et alm TV - kun helt store plasma-modeller og lign. samt dyre computerskærme.

Og jeg ved ikke lige hvad du har testet skiverne på, men på mit anlæg der understøtter begge formater der er der ikke den store forskel. DTS sporet har en højere bitrate, og der er lidt mere rumlyd, og en anelse mere dynamik i kanalerne, men jeg synes på ingen måde at action-scener eller tale er overlegen på DTS sporet.

Der er slet ikke den samme forskel på DD sporet og DTS sporet her som der er på så mange andre DVD'er. Men hvis du måler kvaliteten i bits så er den bedre på DTS-sporet, noget endda, men ikke i overall, der er de meget jævne.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#22 filmz-vassago 22 år siden

#18: der ligger nogle informationer i de bagerste lydspor som bliver taget ud og brugt til et sjette lydspor, du får ikke mere lyd, men det bliver reelt bare placeret i midten bagerst, i stedet for i siderne. Så du får en større rumoplevelse.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#23 McPeter 22 år siden

#21 - må man spørge hvad du ser dine film på siden du kan se det når 'det kræver ikke bare et ualmindeligt dyrt TV, for du vil slet ikke kunne se det på et alm TV - kun helt store plasma-modeller og lign. samt dyre computerskærme'
- bare af interesse! :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#24 The Insider 22 år siden

#19, det gælder vistnok UDELUKKENDE for den amerikanske udgave af DVD'en. Den engelske udgave har i hvertfald ikke den 3. udgave af filmen på.

#21, der er ikke noget der hedder 'højere opløsning' indenfor DVD'er (med mindre vi snakker Anamorphic vs. non-Anamorphic, eller computer-udgaven af filmen, som er næsten umulig at få op at køre, og som mister en masse billedlige detaljer ved at blive vist på et fjernsyn/med en projektor). Opløsningen er konstant (720x480). Kvaliteten kan dog være højere, ja. Farverne er ligeså kolde/varme som på UE'en. Du siger jo også selv, at forskellen kun kan måles på plasma-fjernsyn. Det er jo ikke ligefrem hvermandseje - endnu en god grund til at erhverve sig Ultimate Edition udgaven.

Jeg har selv kun prøvet at sammenligne de to discs på ét enkelt anlæg, hvor jeg ikke mærkede den helt store forksel, men forskellen var der altså. Og i samtlige anmeldelser jeg har læst, bliver DTS sporet fremhævet som værende DD5.1 sporet overlegent.
War. War never changes.
Gravatar

#25 El vez 22 år siden

Nåhmen jeg har ikke noget fancy tv, blot et 32" 50hz, så jeg vil tage mig til takke med min UK R2 Ultimate Ed. med DTS ;)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#26 filmz-Alex De Large 22 år siden

I kan se en sammenligning her...
http://dvd.ign.com/articles/421/421115p1.html
Ved ikke om det kræver Insider...

Og til jer Extreme Edition ejere, smid en mail med adresse til [url=mailto:[email protected]][email protected][/url] og så vil de sende et replacement cover + en papversion af metal coveret. Ret fedt :)
Gravatar

#27 McPeter 22 år siden

'en papversion af metal coveret. Ret fedt'...
Øh - det lyder vel nok fedt! :-P
Har UE i metal-cover, så det nøjes jeg bare med tror jeg... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#28 Corgan 22 år siden

Ok...nu er jeg total forvirret!!

Efter hvad jeg kan læse, er det Ultimate Edition man skal gå efter, hvis man ønsker en masse ekstra material samt en ok kval.

Men hvilken Ultimate Edition skal jeg vælge?

Der er følgende:

Version 1
Version 2
Version 3
Version 4

Btw... så betyder det ikke så meget om der er danske subs eller ej.
Gravatar

#29 filmz-Alex De Large 22 år siden

#27 Du skal vel nok kende rædslerne fra "The Tin Of Death", før du kan tage del i min glæde :)
Gravatar

#30 The Insider 22 år siden

#28, den bedste af dem alle er Version 4, som indeholder 3 udgaver af filmen.
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: