Gravatar

#1 filmz-WSTE_M 22 år siden

Hej!
Jeg har gloet lidt hist og pist og fundet ud af at der er en udgivelse af Terminator 2 som har hele tre uddaver af filmen på sig.
Den går under navnet ultimate edition.

klart nok. Men nu forholder det sig sådan at der er flere udgivelser af den version. jeg har fundet to disk (engelske) udgivelser i både metal og plastik, og så en dansk uddivelse, der er en tre disk udgivelse.

http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=10828

Er der nogen der kan fortælle mig hvad for en det er jeg leder efter ?
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#2 El vez 22 år siden

Efter indtil videre 2 fejlkøb af T2, kan jeg fortælle dig at denne udgave er den absolut bedste.

-Den indeholder begge udgaver af filmen.
-Der er nymixet dts-ES / dd-EX lydspor på.
-Der er en røvfuld ekstramateriale.

Hvis du er ligeglad med den originale version af filmen og den 6. surroundkanal vil jeg anbefale denne udgave, og hvis du bor i kbh kan det være du kan komme forbi og købe den af mig ;)

Hvis du har flere spørgsmål om dvd-udgivelser kan du stille dem i denne tråd.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 filmz-WSTE_M 22 år siden

to versioner ?

hva med den tredie som er beskrevet her ?

http://www.dvdtalk.com/eggs/read.php?titleID=46
http://www.terminatorfiles.com/reload.htm?collecta...

Er det noget ?
May the blessing of the Bomb Allmighty and the fellowship of the Holy Fallout,
descend on us all this day, and for evermore.
Gravatar

#4 filmz-vassago 22 år siden

Hvad med Extreme Edition? Den må da være at foretrække hvis man kun er interesseret i filmen, og ikke ekstra materialet...
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 The Insider 22 år siden

Ultimate Edition (den som El vez har linket til) er den ultimative udgave af filmen på DVD. Tre udgaver af filmen, bedre lyd end nogen som helst anden udgave af filmen på DVD, og tonsvis af fremragende ekstramateriale.
War. War never changes.
Gravatar

#6 McPeter 22 år siden

Hvad er den sidste version af filmen?! Er der ikke kun den almindelige og den forlængede?!
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#7 filmz-vassago 22 år siden

#5: Det vil jeg overhovedet ikke give dig ret i. "Ultimate Edition" har kun fordel af ekstra materialet og muligvis DTS lydsporet, men INTET jeg endnu har set kommer i nærheden af billedkvaliteten af "Extreme Edition".

Det kunne selvfølgelig have været ret fedt hvis der havde været et ekstra lydspor med, men jeg der er ikke den store forskel, og slet ikke hvis man har et et lille kombi-anlæg, eller et lille surround anlæg.

Vil man absolut have masser af ekstra materiale, så bør man købe "Ultimate Edition", men også "Extreme Edition", og den koster også kun 150kr. - hvilket så løber i en 2-300kr. for begge versioner hos Axel Music.

Er man kun til filmen, og gider man ikke at tygge flere timer ekstra materiale, så er "Extreme Edition" ubetinget den fedeste af dem.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#8 El vez 22 år siden

#5 / #7 Så man kan måske konkludere, at hvis man går op i billedkvalitet er "Extreme Edition R1" vejen frem, men hvis man går mere op i lydkvalitet, især hvis man har et anlæg der kan spille 6.1, bør man gå efter "Ultimate Edition R1"
Gravatar

#9 The Insider 22 år siden

#7, ja, hvis man er fuldstændig ligeglad med, hvordan filmen blev til, kan man gå efter den "Extreme Edition" udgaven. Men du siger jo selv, at man ikke vil kunne mærke den store forskel på DTS sporet på UE og DD5.1 sporet på EE, hvis man ikke har et vildt hjemmesystem, og det samme gælder billedkvaliteten. Altså er de to DVD'er - på den tekniske front - ret velmatchet. Til gengæld tilbyder UE udgaven utrolig mange fede features, som EE ikke har. EE udgavens eneste virkelig fortrin, er kommentarsporet.
Nu var det oprindelige spørgsmål jo heller ikke, hvilken udgave af T2 på DVD der var tommest...

Og hardcore fans bør naturligvis eje begge udgaver. Det gør undertegnede.

#8, casual fan: T2 Extreme
fan: T2 Ultimate
hardcore fan: Begge
War. War never changes.
Gravatar

#10 El vez 22 år siden

Tilføjelse:
Fan med 6.1 anlæg: T2 Extreme (R1)

:p

Skriv ny kommentar: