Gravatar

#111 Michael Andersen 17 år siden

#103 Udtalelser som din "Batman vil kunne underholde helt uforligneligt, men en 7'er det bliver den aldrig" og jonasgrs "Jeg kan ikke i min vildeste forstand forestille mig at The Dark Knight kan andet end at underholde, ganske vist på et højt plan" har intet med tvivl at gøre. Den er jo helt væk. Det er ren fanatisme :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#112 colocho 17 år siden

WHAT WHAT WHAT!?!?!?

Håber det her er en and.
Bale anholdt for overfald på sin mor og søster?...

http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkendte/article1...
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#113 PredatorX 17 år siden

Jeg fatter slet ikke man kan kalde en helt ny film for yndlings film osv... En film skal sgu have nogle år på bagen, før man rigtigt kan vurdere HVOR interessant den er. Ikke at man ikke kan give den en karakter efter første gennemsyn, men at kalde en film for verdens bedste film efter at have set den en enkelt gang er simpelthen for latterligt.

Jeg er sikker på The Dark Knight er en super fed film, som måske virkeligt lever op til sit hype, men den bliver med 100% sikkerhed ikke stående som #1 inde på IMDBs liste. Og lad os lige slå fast at alt hvad den liste giver udtryk for at være er en guide. Intet andet.

a@babo: Hvordan kan du sidde og sige at Zack Snyder ikke fucker Watchmen op fordi han er god til at fortælle sig gennem billeder? Jeg er enig i at han umiddelbart har ramt den visuelle stil, som gør at det bestemt ligner en Watchmen film. Men nailer han historien? Hvis ikke, kan alverdens flotte effekter og fast/slow-motion-knap-brugen altså ikke hjælpe ham. Manus skal sgu være iorden.

Du anklager Bruce for at være for at have dannet sig en mening, og ikke være særlig åben. Men har du ikke selv det? Du har endnu ikke selv set TDK, og alligevel praiser du den til himlens skyer fordi en af dine venner har set den.
Og nej Batman er ikke et medie hvor man kan fortælle ALT. Når alt kommer til alt handler filmen om en mand i udklædning. Jeg er sikker på der er ret så manger emner den grund ide ikke kan komme ind på.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#114 dolphinfriendly 17 år siden

Og nej Batman er ikke et medie hvor man kan fortælle ALT. Når alt kommer til alt handler filmen om en mand i udklædning. Jeg er sikker på der er ret så manger emner den grund ide ikke kan komme ind på.

Du bliver positivt overrasket. Ikke at den fortæller alt, hvilken historie gør det andet end biblen. ;)

Gravatar

#115 filmz-Bruce 17 år siden

... at den ikke kan være et mesterværk på højde med de gamle mestres film, hvilket jeg synes er dybt forstokket og helt igennem konservativt. Særligt når man IKKE har set den.

For det første behøver det ikke at være "de gamle mestres" film. Nolan har bl.a. lavet et mesterværk i min bog, som hedder Memento. For det andet kender du ikke til mine succes kriterier for at jeg betragter en film som et mesterværk.

NEJ, jeg har ikke som udgangspunkt, den store tiltro til, at jeg vil betragte en film i superhelte genren som et mesterværk, i og med universet i sig selv, er ret ligegyldigt for mig. Indtil dato, har en superhelte film skullet underholde mig og det var det. Jeg har ingen forventninger haft til, at en film om en superhelt, ville blive et mesterværk i min bog og det helt enkelt fordi, jeg mener superhelte film til dato har bevæget sig indenfor snævre rammer, primært med fokus på underholdning og at tjene penge.

JA, jeg ved udmærket godt, at filmen har opnået universalt gode anmeldelser. JA, jeg ved godt, at filmen behandler moralske og etiske temaer, på en langt mere spændende og dyster måde end en superhelte film før denne. Og derudover har jeg en rimelig god fornemmelse af, hvad filmen omhandler fra start til slut, men dog uden at kende til twistene i Jokerens plot.

Det ændrer dog ikke på udgangspunktet, at jeg personligt, opfatter superhelteuniverser som bunden af fødekæden på film, hvad angår at have "flyttet noget" på mig som menneske og sige "hold da kæft". Hvis Nolan formår dette med Dark Knight, så skal jeg sgu nok bukke mig i støvet og erkende dette, for jeg har altid lovprist Nolan og endda kaldt ham nutidens Hitchcock.

Men jeg tillader mig altså, uanset om folk kalder mig reaktionær, forstokket og snobbet, at have en mening om, hvad mine egne erfaringer og smag peger henimod, uden iøvrigt at være fastlåst på konklusionen. Hvis folk har ondt i røven af det, jamen så skal jeg glædeligt finde 1000 eksempler på forudindtagede meninger på film fra snart enhver tråd, som omhandler nyheder om nye film, forudindtagede meninger om nyheder om instruktøren af denne nye film og forudindtagede meninger om nyheder om skuespillerne i denne nye film og så skal jeg gerne sætte disse mennesker i bås med forstokkede, konservative, snobbede og ikke åbne mennesker. Disse mennesker kommer med deres meninger, nøjagtig på sammme vis som jeg, udfra egen smag om film, skabt på baggrund af deres eget bagkatalog af erfaringer om og syn af film.

#111 Den er jo helt væk. Det er ren fanatisme :)

Nej det er det ikke. Det er ren og skær forståelse for og respekt for min egen smag og eget erfaringsgrundlag, som derved giver sig udtryk i en subjektiv forudsigelse, om en given films formodede kvalitetspotentiale for undertegnede selv. Nøjagtig som vi ser på dette site i alle tråde, med nyheder om ikke udgivne film, hver eneste dag.

Fanatisme er bl.a. når nogle vedbliver at misfortolke andres bevæggrunde i én retning, ud fra motiver formet af ens egen idealbillede, uvillig til at erkende at andres idealbillede er et andet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#116 Michael Andersen 17 år siden

#115 Hvis du holdte dig til tvivlen, så var det fint, men med flere af dine soleklare udtalelser går du jo videre end bare det. Bruce, jeg respekterer dig, men når du ikke har set filmen, så har jeg ikke den store respekt lige for den holdning :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#117 filmz-Bruce 17 år siden

#116 Jeg har overlevet meget, så det overlever jeg nok også :)

Af alle her på Filmz, har jeg stadig mest tiltro til mig selv om at kunne give den bedste forudsigelse af en given films mesterværks potentiale, i mine egne subjektive øjne. Hvis min tvivl er nærmest ikke eksisterende, jamen så har jeg nok en grund herfor.
Gravatar

#118 dolphinfriendly 17 år siden

Alle har vist mest tiltro til sig selv i sidste ende, så det er vist ret naturligt. :) Igen - når du har set filmen, glæder jeg mig til en diskussion på dét grundlag.

Gravatar

#119 filmz-Bruce 17 år siden

#118 Jamen jeg skal nok være game, når jeg har set den :)
Gravatar

#120 PredatorX 17 år siden

Jamen det håber jeg bestemt også:-D

Når jeg siger som jeg gør er det nu også bare for at sætte det på en spids. Film som Batman, Terminator, Aliens osv ER jo dybest set bare underholdning. Og det behøver man bestemt ikke rynke på næsen af.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: