Den skal selvfølgelig ses, og det i 48 HFR. Det kan godt være Roskilde kun har én biograf, men de har altid været med helt fremme. Det bliver dog ikke en hel bekymringsfri tur. Jeg bliver let søsyg, og som det er blevet nævnt, er folk fået det fårligt under filmn. Tror dog mere det har noget at gøre, med måden scenerne er blevet klippet. Jeg husker det som, at de første mange 3D film i den nye bølge, hvade hurtig klipning og lign. Selv Bay blev nød til at sætte ned for tempoet i Transformers 3. Håber virkelig det bare er børnsygdomme, for et skarpere bilelde lyder lovende. Er faktisk mere bekymret for at filmen er for fjollet. Det var det eneste jge havde at sætte påp trilogien, men det ser ikke ud til at det har ændret sig, nærmere tvært imod.
jessup (127) skrev:
Now, it seems, the exhibitors are so scared of missing the next blockbuster that the filmmakers can dictate terms. It’s remarkable that these men can do something neither Griffith nor DeMille nor Disney nor any other powerful Hollywood filmmaker of the classic years dared do.
Sjovt ciatet, og det indehlder nok en grad af sandhed, men det er jo at sætte tingene firkantet op, og nogen steder direkte uinformeret; Disney gjorde jo netop dette med Fantasound, i forsøget på at forbedre lydkvalitetten.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?" "To do whatever you tell me drill sergeant!" "God dammit, Gump! You a god damn genius.
Jojo,men det var jo heller ikke videre udbredt ( når jeg læser lidt hurtigt på wiki) og var ikke installeret i oprindelige biografer - det blev vist som et del af et roadshow. Sakset fra wiki:
Fantasound never expanded beyond the initial roadshow engagements in New York, Los Angeles (where the automatic Mark X system was used), Boston, Philadelphia, Chicago, Detroit, San Francisco, Baltimore, Washington, Minneapolis, Buffalo, Pittsburgh and Cleveland. Eight of the roadshow engagements used the Mark IX systems. Garity and RCA's Watson Jones later gave these reasons: The amount of equipment required and the time necessary to make the installation. Because of the time element attractive theaters were not available to us, as the first-class houses in the various communities had established policies and the installation of the equipment would generally require darkening the house for a few days. The advent of wartime conditions precluded the possibility of developing mobile units that would have lessened installation time and costs. The variation in the regulations throughout the country, both as to operating personnel and local ordinances, materially affected the operating and installation costs. Space factors of the projection room in particular were problems of major importance.
Man kan vist ikke hævde at Disneys eksempel er helt sammenlignelig.
Nu fik jeg også tjekket op på det, og du har ret. Selvom fantasound var det der ggik hen og blev moderen sorround sound, så er disney indblanding nok lidt begrænset. Jeg var lidt fejlinformeret. Har lige set noget ekstramateriale om netop Fantasia-filmen, hvor de fård det til at lyde som om, disney var forkæmper for forbedret lyd og lignendee. Jeg var nok lidt naiv.
"Guuump! Whats your sole purpose in this army?" "To do whatever you tell me drill sergeant!" "God dammit, Gump! You a god damn genius.
Skal man have nyt udstyr i hjemmet for at se den med 48?
Indtil videre er der vist intet nyt om hvordan det overhovedet skulle kunne lade sig gøre - nyt udstyr eller ej. Jeg er i tvivl om hvorvidt BD formatet understøtter det i hvert fald.
En hurtig computer kunne sikkert gøre det, men i så fald skal de jo lige udgive filmen på den måde.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det er ikke umuligt at nogle tv kan opgraderes til at understøtte det via software, men det er nok langtfra alle.
Playstation 3 kan sikkert opgraderes til at understøtte det også, der er jo kommet en del forbedringer til BD-afspilning undervejs, herunder bitstream af lyd og 3D, men andre afspillere kan nok ikke.
Men det store spørgsmål er jo om det i det hele taget kommer til hjemmemarkedet, måske er det format der bliver i biograferne.
#141 enfilmnørd 11 år siden
Sjovt ciatet, og det indehlder nok en grad af sandhed, men det er jo at sætte tingene firkantet op, og nogen steder direkte uinformeret; Disney gjorde jo netop dette med Fantasound, i forsøget på at forbedre lydkvalitetten.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#142 jessup 11 år siden
Fantasound never expanded beyond the initial roadshow engagements in New York, Los Angeles (where the automatic Mark X system was used), Boston, Philadelphia, Chicago, Detroit, San Francisco, Baltimore, Washington, Minneapolis, Buffalo, Pittsburgh and Cleveland. Eight of the roadshow engagements used the Mark IX systems. Garity and RCA's Watson Jones later gave these reasons:
The amount of equipment required and the time necessary to make the installation.
Because of the time element attractive theaters were not available to us, as the first-class houses in the various communities had established policies and the installation of the equipment would generally require darkening the house for a few days.
The advent of wartime conditions precluded the possibility of developing mobile units that would have lessened installation time and costs.
The variation in the regulations throughout the country, both as to operating personnel and local ordinances, materially affected the operating and installation costs.
Space factors of the projection room in particular were problems of major importance.
#143 kiwwy 11 år siden
#144 enfilmnørd 11 år siden
Nu fik jeg også tjekket op på det, og du har ret. Selvom fantasound var det der ggik hen og blev moderen sorround sound, så er disney indblanding nok lidt begrænset. Jeg var lidt fejlinformeret. Har lige set noget ekstramateriale om netop Fantasia-filmen, hvor de fård det til at lyde som om, disney var forkæmper for forbedret lyd og lignendee. Jeg var nok lidt naiv.
"To do whatever you tell me drill sergeant!"
"God dammit, Gump! You a god damn genius.
#145 MOVIE1000 11 år siden
Skal man have nyt udstyr i hjemmet for at se den med 48?
#146 gi-jones 11 år siden
En hurtig computer kunne sikkert gøre det, men i så fald skal de jo lige udgive filmen på den måde.
#147 Slettet Bruger [3083186144] 11 år siden
Playstation 3 kan sikkert opgraderes til at understøtte det også, der er jo kommet en del forbedringer til BD-afspilning undervejs, herunder bitstream af lyd og 3D, men andre afspillere kan nok ikke.
Men det store spørgsmål er jo om det i det hele taget kommer til hjemmemarkedet, måske er det format der bliver i biograferne.
#148 gi-jones 11 år siden
#149 Outbound Sith 11 år siden
Fox Mulder
#150 misuma 11 år siden