Vil nu nok mene de problemer i fremhæver hører blandt banaliteter, medmindre man enten er lidt nørd eller perfektionist.. for en fattig soon-to-be studerende, vælger jeg da klart den billige løsning, som er udemærket. :)
_______________________________________ How much does life weigh?
#42 Hele LOTR varer da vist lidt mere end 4 timer ;o)
Jeg har selv FOTR R2 og TT R1, og jeg har ikke oplevet problemer med nogen af dem - det lyder mere som et kompatibilitets-problem dvd og afspiller imellem.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Det behøver jo ikke at koste mere at købe en version med ordentligt cover. Fx kan region 3-udgaven af ROTK EE købes til ca. 130 kr. (rabat iberegnet) hos cd-wow.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Det undrer mig, at dvdcompare siger, at der ikke er lavet cut i filmen:
Følgende oplysninger hos CDWOW:
Reg. 2 (UK): Finally the extended version of Peter Jackson's Middle Earth epic arrives on DVD in the 4-Disc extended version.?Weighing in at a butt-numbing 240 minutes in length it now includes over 40 minutes of brand spanking new footage.240 min - 40 min ekstra.
Reg. 1: Finally the extended version of Peter Jackson's Middle Earth epic arrives on DVD in the 4-Disc extended version. Weighing in at a butt-numbing 250 minutes in length it now includes over 50 minutes of brand spanking new footage. 250 min - 50 min ekstra
Hvorfor er der 10 min. forskel på de to udgaver? Hvad er det, der er blevet klippet?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
mon ikke det er de 5% som PAL afspiller hurtigere end NTSC? Jo det tror jeg nok det er :) At de så mener at standard versionen har sammespille tid på både PAL og NTSC er en fejl fra deres side.
#46: Det giver ikke så meget mening. Så burde PAL udgaven være længere. PAL kører med færre FPS end NTSC, hvilket skulle være grund til forskellen, selvom jeg dog mener at de laver noget 3:2 pulldown for at kompensere.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#47 Film er optaget med 24fps og NTSC køre med 30fps for at kompensere for dette laver man en 3:2 pulldown for at få det til at passe sammen.
PAL køre med 25fps. Da det næsten er umuligt at mærke forskel på 24fps og 25fps. Dog er man nødt til at remixe lydsporet, da det ellers ville køre i et højere toneleje.
Og det er forskellen mellem PALs 25fps og de oprindelige 24fps der giver den lavere spilletid.
Var lige inde på imdb.com og der står biograf-versionen opgivet til 201min og EE til 251min ved 24fps, disse spilletider bliver henholdsvis 193min og 241min når afspillet ved 25fps.
Min hukommelse er dog ikke helt perfekt, da PAL safspilles 4% hurtigere og ikke 5% som jeg først skrev.
I forklarer de manglende 10 min. på reg. 2 UK (PAL) i forhold til reg. 1 (NTSC), hvor den første er på 240 min og den sidste på 250 min.
Hvordan kan det så være, at de versioner af "The King Returns", der sælges i "alm." reg. 2 i de danske butikker også lyder på 250 min. Her er der da også tale om PAL, men den mangler ikke 10 min i forhold til UK udgaven......
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
#41 filmz-Daedalos 21 år siden
How much does life weigh?
#42 gi-jones 21 år siden
#43 filmz-yoshimura 21 år siden
Jeg har selv FOTR R2 og TT R1, og jeg har ikke oplevet problemer med nogen af dem - det lyder mere som et kompatibilitets-problem dvd og afspiller imellem.
#44 nakalay 21 år siden
#45 Yoda 21 år siden
Følgende oplysninger hos CDWOW:
Reg. 2 (UK): Finally the extended version of Peter Jackson's Middle Earth epic arrives on DVD in the 4-Disc extended version.?Weighing in at a butt-numbing 240 minutes in length it now includes over 40 minutes of brand spanking new footage.240 min - 40 min ekstra.
Reg. 1: Finally the extended version of Peter Jackson's Middle Earth epic arrives on DVD in the 4-Disc extended version. Weighing in at a butt-numbing 250 minutes in length it now includes over 50 minutes of brand spanking new footage. 250 min - 50 min ekstra
Hvorfor er der 10 min. forskel på de to udgaver? Hvad er det, der er blevet klippet?
#46 Scherlund 21 år siden
#47 gi-jones 21 år siden
#48 filmz-herskegut 21 år siden
mener at det præcise altal minuter er 48.
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
#49 Scherlund 21 år siden
PAL køre med 25fps. Da det næsten er umuligt at mærke forskel på 24fps og 25fps. Dog er man nødt til at remixe lydsporet, da det ellers ville køre i et højere toneleje.
Og det er forskellen mellem PALs 25fps og de oprindelige 24fps der giver den lavere spilletid.
Var lige inde på imdb.com og der står biograf-versionen opgivet til 201min og EE til 251min ved 24fps, disse spilletider bliver henholdsvis 193min og 241min når afspillet ved 25fps.
Min hukommelse er dog ikke helt perfekt, da PAL safspilles 4% hurtigere og ikke 5% som jeg først skrev.
#50 Yoda 21 år siden
I forklarer de manglende 10 min. på reg. 2 UK (PAL) i forhold til reg. 1 (NTSC), hvor den første er på 240 min og den sidste på 250 min.
Hvordan kan det så være, at de versioner af "The King Returns", der sælges i "alm." reg. 2 i de danske butikker også lyder på 250 min. Her er der da også tale om PAL, men den mangler ikke 10 min i forhold til UK udgaven......