Gravatar

#111 The Insider 21 år siden

#108, bedre spørgsmål: Hvorfor fanden var Gravesen på banen i så lang tid? Han kunne jo ikke bruges til en skid! Det samme gælder René Henriksen i langt størstedelen af kampen.
War. War never changes.
Gravatar

#112 bobber 21 år siden

Nå, en status: Både Danmark og Sverige er videre hvilket jo er mægtigt. Men det er nu med lidt blandede følelser at jeg modtager resultatet. Vi fortjente at vinde gruppen! På trods af at landsholdet langt fra spillede op til deres bedste så spillede de stadig langt bedre end svenskerne. Og Italien har bare skuffet fælt. Ærgerligt at vi kun bliver nummer 2, det er stik imod kvaliteten af spillet.

Men det hele bliver dog opvejet af at "spaghettierne" er ude. De var simpelthen ikke gode nok, og det var jo også lige ved at gå helt galt for dem mod Bulgarien. At se dem juble over 2-1 målet, hvorefter det går op for dem at de alligevel ikke er videre, var herligt at se. Og det sidste minut i Dk-Sve kampen hvor Italien og deres konspirationsteorier bliver mobbet med åbenlyst fedtspil foran svenskernes målfelt er billeder jeg kan se igen og igen. Det var genialt!!

Det bliver svært mod Tjekkiet, men hvis drengene spiller op til deres bedste så er der bestemt en mulighed. Det er lang tid siden at Danmarks landshold har været så godt og velorganiseret. Fra nu af kan alt ske, som de siger, og Danmark har faktisk et hold der kan gå hele vejen. Hvis man vil være europamester skal man jo også kunne slå alle de øvrige.

#108: Det kan godt være at Sand ikke scorede, men det arbejde han laver for holdet er altså værd at huske på. Han lagde jo eksempelvis op til det første mål, glem ikke det.

#111: Gravesen havde ikke sin bedste kamp, men hvad hvis han ikke var på banen. Da det gjaldt gik han ind og tog ansvar, og hvis han var blevet taget ud er jeg bange for at det hele var faldet fra hinanden.
René Henriksen, synes jeg, gjorde det egentlig ikke særlig dårligt. Han var hvor han skulle være på de rigtige tidspunkter. Han er ofte blevet kritiseret uden at det har været berettiget, men med ham og - selvfølgelig - Martin Laursen har vi et solidt centralt forsvar.

Det blev en nordisk sejr! Og vi kan se frem til den næste kamp med gode forhåbninger, samtidig med at vi skal huske at 2-2 ikke nytter noget i den næste kampe. De skal bare score flere mål end Tjekkiet, hvor svært kan det være?

Det blev vist et lidt langt indlæg.
-
Don't Panic
Gravatar

#113 ks 21 år siden

Hvordan kan man sætte spørgsmålstegn ved Gravesen? Naturligvis skal han være på banen, han er vores motor inde på midten, ikke bare løbe mæssigt, men også spilmæssigt da han klart er vores centrale spilfordeler, og selvom han ikke havde sin bedste dag igår så spillede han stadig en vigtig rolle for holdet og var bestemt en af årsagerne til at vores angrebspil overhovedet fungerede.

Ebbe Sand er jeg derimod enig med, den mand er håbløs!
Gravatar

#114 filmz-vassago 21 år siden

#112: Helt enig. Selvom at jeg selv sad og bandede vildt over Graversen (skete kun når jeg ikke gik amok over Rudbæk evindelige vrøvl). Men som Graversen selv siger så skal der rettes op på en del. Hvis det ikke sker bliver vi slagtet af Tjekkiet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#115 filmz-Pollux 21 år siden

Hvad er det da for noget vrøvl med at Ebbe Sand skal af holdet... Godt nok har han ikke scoret, men selv om man er blind for hans kæmpe arbejdsindsats (ikke mindst når modstanderen har bolden) så hænger hans manglede scoringer også sammen med måden man bruger ham på.. Læg mærke til at han næsten altid får bolden med ryggen mod målet og en modstander i røven og så er det sq svært at score.. Alligevel formår han at holde på bolden og skille sig fornuftigt af med, præcis som han gør ved 1-0 målene både mod Italien og Bulgarien som faktisk er hans fortjeneste. Ebbe Sand er ikke en angriber som får bolden og afdribler 3 mand og så knalder den ind eller løber fra forsvaret på en dyb stikning.. Det er Jon Dahls job.. Sand ligger inde foran som han skal når vi går over fløjene og han er en sikker spilstation der kan fordele boldene videre og selv løbe med når vi er i angreb og Jon Dahl løber i dybden.
Gravatar

#116 ks 21 år siden

#115, du kan ikke ændre min mening. Jeg synes Ebbe Sand er en dårlig fodboldspiller, han er - for en angriber - langtfra så giftig foran mål som han burde være, og egentlig så synes jeg han er temmelig kluntet, det kan da godt være han kan stå med ryggen mod målet og modtage bolden og prikke den bagud, men det er jeg sikker på vi kan finde andre som også kan, samtidig med at de kan lidt mere end bare det.
Gravatar

#117 filmz-Pollux 21 år siden

Jamen så vil jeg da gerne høre hvem du vil se i angrebet i stedet for Sand..
Indrømmet: Han skulle måske have scoret 1 eller 2 mål på nuværende tidspunkt, men jeg mener at han imod Italien var direkte uheldig. Mod Sverige er der ingen undskyldning. Han skulle have afsluttet bedre da Gravesen spiller ham fri i feltet. Jeg mener bare ikke at vi på nuværende tidspunkt har noget alternativ der tilnærmelsesvis er på Sands niveau. Ja Peter Madsen har haft en "ok" sæson for et ok hold i Tyskland, men ellers er der jo ingen til den plads. Og det plejer ikke at gå skide godt når Jon ligger alene på toppen.
Mht til Gravesen så virkede det igår som om at regnen kom bag på ham og at han havde glemt at skrue knopperne på støvlerne. Det blev en del bedre i 2. halveg, hvor han fik lavet nogle af de gode sideskift der er så vigtige for vores måde at spille på. Men generelt ikke godt nok..
Gravatar

#118 filmz-vassago 21 år siden

Måske en Esbjerg angriber kunne overtage :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#119 ks 21 år siden

Nu har jeg ikke kigget på alternativer, men jeg er sikker på Peter Madsen kunne godt det bedre hvis han fik chancen over en række kampe. Normalt får han jo kun lige knap 20minutter på banen, som indskiftnings spiller.
Gravatar

#120 filmz-Pollux 21 år siden

#118: Så skulle det da være Jes Thorup.. ;)

#119: Jeg har svært ved at se Peter Madsen gå ind og spille en spidsangriber bedre end Ebbe Sand, når han ikke engang kan få lov til at spille den plads i Bochum, hvor de smider ham ud på venstre fløj.. Desuden mener jeg at en angriber af Peter Madsens type, der bare knalder til alt der rører sig og i øvrigt aldrig har scoret rigtig mange mål vil ødelægge det danske angreb mere end det vil gavne.. Jon Dahl vil slet ikke komme til sin ret med sådan en makker..

Skriv ny kommentar: