Gravatar

#121 ks 21 år siden

Okay, men vi behøver jo hellere ikke være enige. Det virker som om jeg ikke kan overbevise dig, og du kan i hvert fald slet ikke overbevise mig om Ebbe Sand er en god spiller, så lad lade det ligge ved det :)
Gravatar

#122 maniac 21 år siden

Ebbe Sand er da god til at lægge op til de andre. Bare fordi han ikke scorer mål hele tiden gør ham ikke overflødig i angrebet.
Bare se på fx den bedste fodboldspiller vi har haft, Michael Laudrup, han scorede ikke så tit, men ham lagde op til det meste... Ikke at de to spillere dog er på samme niveau
Gravatar

#123 filmz-Dennis 21 år siden

# 120 & 121

Hva med K. perez? Han har spille utroligt godt de gange han er kommet ind. Jeg er enig med jer at Ebbe laver en masse i defensiven, men er det ikke havd vi har Poulsen og Graver til? Vi skal have to offensivt indstillede personer forrest og Ebbe LANGT fra særlig skarp.(med mindre afslutningerne var dårlige med vilje)

Ud over det er Vassago inde på noget af det rigtige. Morten skal til at satse på nogen af de yngre angribere hjemmefra som Tommy Bechman el. jesper bech.

FORZA EFB
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#124 filmz-Pollux 21 år siden

#121: Nej det ser ikke ud som om vi bliver enige, men derfor kan man jo godt debatere lidt.. :)

#122: Nemlig ja...

#123: Perez er i mine øjne ikke en frontangriber som Peter Madsen eller Ebbe Sand (og til dels Jon Dahl). Jeg synes at Morten Olsen gør det rigtige i af bruge ham som wing. Ud over det er han en god spiller, der suplerer truppen godt, men jeg synes ikke at han er god nok til at være fast mand på bekostning af vores andre offensive spillere.
Ang vores defensiv så er det der gør den så god at alle mand deltager i den.. Vi har ikke så gode spillere at vi kan løbe an på at de bagerste 5-6 mand kan lukke af alene, og derfor er det vigtigt at alle mand deltager og lægger pres helt oppe så modstanderne ikke får ro.
Jeg er for så vidt enig i at vi skal til at se på nogle af de unge angribere, men ingen af dem er altså Wayne Rooney eller Ronaldo og der er himmelvid forskel på at score i superligaen og på landsholdet.. Lad nu lige Jesper Bech få lidt mere end en halv sæson til at vise noget og lad os se hvad Bechman kan i Tyskland.. De er trods alt kun omkring de 22..
Gravatar

#125 chandler75 21 år siden

Hvordan kan det også være at DK stort set altid spiller en glimrende første halvleg og så "glemmer at spille fodbold" (som Morten Olsen udtrykte det) i anden halvleg? Det er efterhånden blevet en dårlig vane...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#126 The Insider 21 år siden

#113, jeg synes, det er passende at sætte spørgsmålstegn ved en spiller, når hans afleveringer ikke fungerer, når han ikke udnytter sine chancer, når han igen og igen afleverer bolden til modstanderen og når han er alt for langsom til at føre spillet videre.

#114, ja, ham Rudbæk er jo en skændsel! Jeg kan slet ikke komme mig over ham...
War. War never changes.
Gravatar

#127 filmz-Dennis 21 år siden

- men Ebbe spiller stort set heller ikke "rigtig" frontangriber og derfor kan Perez godt udfylde hans plads.

- jeg er ikke enig at vores defensiv fungere optimalt. Rene Henriksen havde store porblemer med Zlatan og Lauersen måtte hjælpe flere gange. Mod tjekkiet skal der holdes styr på følgende meget offensive spillere, Koller, Baros, Nedved, Poborsky og Smicer.
Gravatar

#128 filmz-Dennis 21 år siden

- forøvrigt er Rooney kun 18 el 19 så alderen har ingen betydning. Vi ved ikke om Bech og Bechman kan slå til fordi Olsen aldrig prøver det af og jeg syntes det er vigtigt at få en Joker med, som kan komme ind til sidst og løse et låst spilsystem op, som Bøgelund gjorde igår
Gravatar

#129 filmz-Pollux 21 år siden

#127:
- På sin vis har du ret og jeg skal jo heller ikke fuldstændig kunne afvise at han kan, men jeg tror ikke at han er så god til at holde på bolden med 1-2 mand i ryggen som Sand er.. Jeg ser mere Perez som en der skærer ind i banen og udfordrer..

- Jeg mener absolut heller ikke at den fungerer optimalt, men det er gået bedre end i testkampene og et EM er ikke stedet at bygge et nyt forsvar op. Hvis midtbanen og angrebet gav modstanderne mere tid ville vi nok se flere afleveringer i dybden omkring Henriksen og så ville det da gå helt galt.. Men du har ret i at Laursen har spillet kanon og reddet "den gamle" flere gange. Hvor det under VM var omvendt.. Men jeg satser og håber på at Henriksen stopper efter EM så vi kan få Krøldrup ind.

#128: Nu siger jeg jo netop at Bech og Bechman IKKE er en Rooney.. Det findes ikke mange af hans slags der som 18 årig kan være topscorer til EM og jeg synes ikke at det vil være retfærdigt at sammenligne de to med ham..
Gravatar

#130 ks 21 år siden

Okay, Pollox, så kan vi jo diskutere det samme over og over i en uendelighed hvis vi skal debatere, jeg ændrer næppe min mening, det gør du vel heller ikke.

Med hensyn til Ebbe's defensive arbejde, så skal vi huske på han faktis burde være boks spiller, det er meningen Jon skal være den hængende angriber, og det nytter altså ikke noget at vores boks spiller løber rundt nede i forsvaret, og generelt ikke er særlig målfarlig når han får chancen. Til hans forsvar kan det siges at han arbejder meget, ja, og hvad så, der er 10000 andre fodboldspillere som sagtens kan blive set ind og løbe efter bolden i 90 minutter. Hvis vi bare skla have en der arbejder, så kan vi jo bruge hvem som helst. Det gælder jo om at finde en der besidder flere kvaliteter, og jeg synes bestemt at Ebbe han generelt ikke er særlig meget værd, og det virker ikke som om andre får chancen for at vise hvad de kan.

Skriv ny kommentar: