Det er nu ikke fordi jeg absolut vil diskutere det samme om og om igen, men der er nu ikke meget ved en debat hvis alle er enige.. ;) Og jeg tror du har ret i at vi ikke bliver enige. Jeg ser ikke Ebbe Sand som den bomber du gerne vil have, men jeg mener heller ikke at det er det vi skal bruge.. Jeg mener at en angriber der spiller som Sand er det der passer bedst ind i vores system og ikke en der stikker af i håb om en lang stikning, hver gang vi har bolden. Vores spillestil kræver, at der er en spiller man kan lægge bolden op til og som kan spille den ud på fløjene eller til Jon Dahl når han kommer bagfra. Selvfølgelig ville en angriber der scorede på alle chancer være at foretrække, men på den måde Morten Olsen bruger Ebbe Sand så kommer han ikke frem til ret mange chancer og på den baggrund mener jeg at kritikken af ham er uretfærdig og usaglig. Det er nemt bare at sige at han skal score flere mål, men hvis man ikke ser det i en større sammenhæng med hele holdet, holder den ikke. Hvis han bare stak af hver gang og måske fik scoret at par mål, men på den måde forhindrede Jon Dahl eller fløjene i at komme frem til noget er der jo ikke meget vundet... Men det er selvfølgelig bare min mening og du har ret i at der ikke er meget pointe i at diskutere det mere.. :)
Nu ved jeg ikke om jeg ser de samme kampe som dig, men for fanden. Ebbe sand har bunkevis af chancer, han er bare ikke skarp nok, og scorer derfor ikke på dem.
Ja, naturligvis er det en fornuftig type at have, en som man kan skyde bolden op til - sådan bruger Tjekkiet fx Koller - men de måtte nu gerne kunne mere end brikke bolden tilbage til dem som kommer løbende. Hvad jeg siger er bare jeg synes ikke Ebbe Sand er en særlig komplet spiller, han løber meget, han har en god fysik, og så er der heller ikke meget mere ved ham. Han har en kluntet teknik, og han er utrolig ineffektiv foran mål, noget som en angriber ikke burde være over så lang en periode som Ebbe har været det.
Hold da op en kanon kamp imellem Portugal og England, måske ikke turnerings bedst spillet kamp, men der var fandme spænding til de døende sekunder, fantastisk!
#139 Ja jeg hørte på tv2 at målmanden faktisk efter redningen signalerede til den spiller der ellers skulle have sparket at han skulle vende om og lade ham skyde i stedet for - og man må jo sige at han gjorde det meget godt. -
#131 filmz-Pollux 21 år siden
Jeg ser ikke Ebbe Sand som den bomber du gerne vil have, men jeg mener heller ikke at det er det vi skal bruge.. Jeg mener at en angriber der spiller som Sand er det der passer bedst ind i vores system og ikke en der stikker af i håb om en lang stikning, hver gang vi har bolden. Vores spillestil kræver, at der er en spiller man kan lægge bolden op til og som kan spille den ud på fløjene eller til Jon Dahl når han kommer bagfra. Selvfølgelig ville en angriber der scorede på alle chancer være at foretrække, men på den måde Morten Olsen bruger Ebbe Sand så kommer han ikke frem til ret mange chancer og på den baggrund mener jeg at kritikken af ham er uretfærdig og usaglig. Det er nemt bare at sige at han skal score flere mål, men hvis man ikke ser det i en større sammenhæng med hele holdet, holder den ikke. Hvis han bare stak af hver gang og måske fik scoret at par mål, men på den måde forhindrede Jon Dahl eller fløjene i at komme frem til noget er der jo ikke meget vundet...
Men det er selvfølgelig bare min mening og du har ret i at der ikke er meget pointe i at diskutere det mere.. :)
#132 ks 21 år siden
Ja, naturligvis er det en fornuftig type at have, en som man kan skyde bolden op til - sådan bruger Tjekkiet fx Koller - men de måtte nu gerne kunne mere end brikke bolden tilbage til dem som kommer løbende. Hvad jeg siger er bare jeg synes ikke Ebbe Sand er en særlig komplet spiller, han løber meget, han har en god fysik, og så er der heller ikke meget mere ved ham. Han har en kluntet teknik, og han er utrolig ineffektiv foran mål, noget som en angriber ikke burde være over så lang en periode som Ebbe har været det.
#133 bobber 21 år siden
-
#134 ks 21 år siden
#135 ks 21 år siden
#136 filmz-joliegirl 21 år siden
Men fuck en gyser!!! fedeste kamp kan kan huske at have set!
Har sagt det en gang, men siger det gerne igen : Danmark og Portugal i finalen tak!!!! :D
#137 bobber 21 år siden
-
#138 ks 21 år siden
#139 filmz-joliegirl 21 år siden
#140 bobber 21 år siden
-