Gravatar

#11 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Ha, jeg har til gengæld lige fået en toldopkrævning på præcis 150kr... hvilket jo normalt bare er lig med gebyret for opkrævningen. Den er jeg lidt spændt på. Gad vide, om de har behandlet en pakke uden at opkræve moms for indholdet og så bare smækket gebyret på 150kr på?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#12 McPeter 16 år siden

#11 - hehe

Var det også fra play eller var det fra et andet sted? Lader til de er ret grundige lige her med alt julesalget...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#13 dyg 16 år siden

#10 - Awesome! Takker.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#14 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#12 - Nej, fra US, sandsynligvis en pakke fra dvdpacific, selvom jeg ikke er sikker. PostDK har ikke skrevet afsender på.

På dahf.dk står der dog, at posten har en speciel regel for pakker sendt med særlig kurerpost fra USA eller Japan. Her er gebyret kun på 67kr, så det kan være det er det, der er tale om.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#15 gi-jones 16 år siden

#14: Min var også kun på 150,- ligeud. Så vidt jeg forstod var gebyret kun de 120,- af dem. Nej vent lidt. Hun sagde at momsen var de 30,-. Men 120*1,25=150!! Det vil altså sige at jeg fik et toldopkrævningsgebyr, selvom jeg ikke skulle betale told! Hvad fanden er nu det for noget?

Er der i øvrigt nogen der kender Plays returpolitik? Jeg nægtede jo modtagelse af pakken, så den bliver sendt tilbage. Hvad sker der så?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#16 The Insider 16 år siden

Play sucks! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 filmz-yoshimura 16 år siden

Den seneste pakke jeg modtog fra Play var røget en tur gennem tolden og havde fået stemplet "FRIGIVET". Nogen, der ved, hvad det kan skyldes? Forsendelsens værdi var over bagatelgrænsen, så når de nu havde lagt deres klamme fingre på den, undrer (og glæder!) det mig, at jeg ikke kom til at betale noget ...

Måske gad de bare ikke.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#18 Memphiz 16 år siden

Jeg har købt over 10 film på play gennem tiden og aldrig er de blevet nuppet i tolden. Jeg var ikke engang klar over risikoen (forsendelsen fra Jersey). Har pt. bestilling på Sin City collectors edition, og satser bestemt på at den ryger gennem tolden igen igen :)
Gravatar

#19 Steve 16 år siden

#15 Jeg har før stået i samme problem, når der er gået 28 dage efter din bestilling går du bare ind og beder dem om at sender et nyt eksemplar af din varer da du ikke har modtaget den, og så må vi håbe at den denne gang, går igennem tolden.
Gravatar

#20 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#15 - Det er fandeme gustent, hvis PostDK opkræver gebyr uden at kradse penge ind til statskassen også. I så fald viser det da netop, at gebyret ikke afspejler de reelle omkostninger, som PostDK påstår, men er en ren pengemaskine for dem.

#18 - Jeg er (7-9-13 og bank under bordet) heller aldrig blevet snuppet med film fra Play. Men jeg er til gengæld blevet snuppet nogle gange med store bokssæt fra HMV, der også sender fra en af kanaløerne, så siden har jeg begrænset mine bestillinger fra ø-boerne til enkelt-dvd'ere.

Det værste var næsten, at den ene boks, jeg måtte betale told og moms for, var i stykker, fordi HMV havde pakket den elendigt ind. Den røg så tilbage, men HMV kunne ikke skaffe den længere, fordi den var udgået, så jeg fik pengene retur. Man kan så godt få PostDK til at tilbagebetale moms og told, hvis man kan dokumentere, at man har sendt varen tilbage. Men gebyret på de 150kr kan man skyde en hvid pind efter. Så reelt kom jeg til at betale 150kr for at få leveret ingenting. :-)

Skriv ny kommentar: