Gravatar

#21 Steffan Rasmussen 16 år siden

Opsummeres ovenstående betyder det at flg. gælder for de fleste af Play.com's kunder (indtil Kommissionens forslag måtte træde i kraft, hvilket tilsyneladende ikke er sket endnu, men formentlig først sker d. 1. december 2008):
- Forsendelsens værdi (inkl. fragt) under 80 kr.: Der skal hverken betales moms eller told.
- Forsendelsens værdi (inkl. fragt) over 80 kr., men under 165 kr.: Der skal betales moms plus et evt. Post Danmark-gebyr på 150 kr.
- Forsendelsens værdi (inkl. fragt) over 165 kr.: Der skal betales told af toldværdien, moms (25 %) heraf, samt evt. et Post Danmark gebyr på 150 kr.

sakset fra denne blog

No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#22 filmz-Le Samouraï 16 år siden

Nå, så fik jeg hentet min pakke, og det var nøjagtigt det samme som Gi-Jones': Gebyr 120kr + moms af gebyr 30kr = 150kr. Toldværdien er angivet til 156kr, som jeg egentligt også burde have betalt 25% moms af. Men det har de åbenbart glemt.

Jeg kan selvfølgelig være glad for, at jeg sparer 39kr, fordi julehjælpen på det internationale postcenter klokker i det. Men et eller andet sted så forarger det mig, at PostDK har opkrævet penge for et arbejde, de reelt ikke har udført.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#23 christianhg 16 år siden

Hmm.. nu tør jeg jo ikke købe fra play.com før til januar. Hvor skal jeg så erhverve nye film? Nogen der kan anbefale nogle gode sider?
Are you crazy? The fall will probably kill you.
Gravatar

#24 Highland Park 16 år siden

#23: Hvorfor ikke bare benytte markedspladsen på f.eks. play.com og amazon.co.uk? Man kan ofte finde filmene til fine priser hos velrenommerede UK-sælgere, og så er der jo intet problem. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#25 gi-jones 16 år siden

Måske er der bare mig der er langsom, men hvad er det præcis der sker fra d. 1 december???

#22: Du kunne ringe til PostDK og spørge om hvad fanden der foregår. Jeg ville selv have gjort det, men da jeg nægtede modtagelsen af pakken tog Hestekragen alle papirerne, så jeg har ingen referencenumre af nogen slags.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 Steffan Rasmussen 16 år siden

Så vidt jeg har læst mig til (Tror det var i Jyllands-Pesten) så stiger bagatel-grænsen på tolden til 1125 kr., eller deromkring.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#27 filmz-Le Samouraï 16 år siden

#26 - Desværre flyttes bagatelgrænsen for momsen ikke, og det er ligesom hovedposten (plus Post Danmarks vilde gebyr)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#28 McPeter 16 år siden

Told-grænsen kan flytte sig alt det den vil - den er i forvejen højere. Men moms-grænsen på 80 kr sutter r*v. Forstår ikke hvorfor de ikke bare gør det lettere for dem selv...

Enten fjern det bøvl - eller lav en side hvor man kan forud-registrere sin told/moms så man slipper for det forp*lede gebyr på 150 til post-dk som ikke har en sk*d med noget at gøre...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#29 Confused101 16 år siden

I kan stadig handle gennem Play uden at risikere told - inddirekte så at sige. Gå ind på Play og find i stedet en playtrader, til rimelige penge. Mange af dem er flinke til at skrive om de sender fra UK Mainland eller Jersey (eller et 3. sted). Indimellem kan man endda være heldig at finde priser der er lavere end Play's. Altså vælg dem som ligger i EU. Som nævnt før er Jersey ikke i EU.

Samtidig vil jeg råde til ikke at købe fra Playtrader med minimum 85% positive responser. Har haft lidt problemer tidligere. Heldigvis har man 3 gange man kan afkræve Play for beløbet, hvis Playtraderen tager røven på en.
Gravatar

#30 DarkLight 16 år siden

Det er bare crap. Jeg har LIGE bestilt LBP fra Play.com
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: