Så var jeg lige ovre på posthuset og gå amok i morges, da jeg har fået en af de højt skattede toldopkrævninger. Hvad der undrer mig er bare, at det er på en pakke fra Play.com! Kan det lade sig gøre? Burde man ikke være sikker når det er inden for EU?
Jeg sendte pakken tilbage med nægtet modtagelse, da toldgebyret var væsentligt højere end filmens pris :( Samtidig fik jeg en historisk dårlig behandling af hende der gamle snog der kom til for at hjælpe deres Ny-I-Job som ellers først hang på den.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Var selv så dum at bestille en duft ved Strawberry.net forleden, nu har jeg også lige fået en told opkrævning... Så kunne jeg sgu lige så godt have købt den ved Matas :(
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Har selv en lille bunke ude at flyve fra play så krydser fingre. Især fordi de fleste af dem kun overstiger moms/toldgrænsen med 20kr hvilket jo er latterligt...
Det jeg ikke kan lide ved told er at man ikke har nogen mulighed for at betale det på forhånd. Hvis man kunne betale dansk moms minus UK moms oven i pakkens pris som en "garanti" mod at få den mega gebyr regning fra post-dk så kunne man da selv vælge om man vil tage chancen.
Men som det er nu så er der nogle varer der kun kan købes i udlandet og så må man jo bare tage chancen...
Det ved jeg sgu egentligt ikke - jeg kan godt lige prøve at kigge efter når jeg kommer hjem hvis jeg husker det. Hvis jeg ikke lige svarer tilbage så smid mig lige en huskekage på en pm. ;-)
Var selv så dum at bestille en duft ved Strawberry.net forleden, nu har jeg også lige fået en told opkrævning... Så kunne jeg sgu lige så godt have købt den ved Matas :(
Jeg bestiller tit ved Strawberrynet.com. Der er altid told på. Men send en mail med indskannet opkrævning, så refunderer de beløbet.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
#1 gi-jones 16 år siden
Jeg sendte pakken tilbage med nægtet modtagelse, da toldgebyret var væsentligt højere end filmens pris :( Samtidig fik jeg en historisk dårlig behandling af hende der gamle snog der kom til for at hjælpe deres Ny-I-Job som ellers først hang på den.
#2 DarkLight 16 år siden
At det så er sjælden man bliver taget, er en service :)
#3 filmz-Kadann 16 år siden
Jersey er en del af UK, men har selvstyre og har valgt ikke at være med i EU. Det samme gælder en del af de andre småøer.
#4 dyg 16 år siden
#5 Notional 16 år siden
Men ja, told på film stinker.
#6 McPeter 16 år siden
Det jeg ikke kan lide ved told er at man ikke har nogen mulighed for at betale det på forhånd. Hvis man kunne betale dansk moms minus UK moms oven i pakkens pris som en "garanti" mod at få den mega gebyr regning fra post-dk så kunne man da selv vælge om man vil tage chancen.
Men som det er nu så er der nogle varer der kun kan købes i udlandet og så må man jo bare tage chancen...
#7 christianhg 16 år siden
#8 Notional 16 år siden
#9 McPeter 16 år siden
#10 DarkLight 16 år siden
Jeg bestiller tit ved Strawberrynet.com. Der er altid told på. Men send en mail med indskannet opkrævning, så refunderer de beløbet.