#21 De er alle i samme stil :) (måske med undtagelse af genreromanen "Pulp").
Men hvis du kan lide "Ham on Rye", vil du nok også kunne lide hans andre romaner, der meget er i samme stil (set fra den voksne Chinanskis synspunkt, hvor "Ham on Rye" jo omhandler Chinanskis/Bukowskis barndom):
Post Office Factotum Women Hollywood
Derudover har Bukowski jo skrevet et væld af noveller og digte, der alle kan anbefales.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Grænsende til afasi, mumler han det døde livs gentagelige drøm, hvor "natten" vil "falde" og "aftenen" vil "udslukke". Findes der andre, der så konsekvent nægter at definere drømmen med det vågnes sprog? Måske, men næppe med samme spænding, syntaktiske kompleksitet og flertydighed. Trakl er det søvnløses ubestridte hersker!
Måske dette skyldes en symbralistisk enoktovens af mandens fimbralogiske mausologi?
#15 Det er forhåbentlig plads til al slags litteratur. :)
Hobbitten synes jeg er fantastisk - jeg foretrækker den faktisk frem for Ringenes Herre - men med Silmarillion nåede jeg vist til side 10-15 stykker inden jeg droppede den. Den kunne slet ikke fange mig.
Det var kommentarer som denne, der fik mig til at frygte, hvad jeg havde i vente, da jeg gik igang med Silmarillion. Hvilket jeg så ikke forstod, da jeg var færdig med den en uges tid senere. Fantastisk bog, der sætter Ringenes Herre i et helt andet perspektiv. Den kan i den grad anbefales til alle, der ønsker at vide mere om forholdet mellem mennesker, elvere og dværge. (Samt et par andre småting, selvfølgelig.)
Mht. til Tolkien, hvor meget bedre er han så at læse på engelsk? Jeg har vel ikke læst Tolkien siden jeg var 15 år eller lignende, og så vidt jeg husker, var der alt for meget fyldstof (hvilket måske i høj grad er derfor jeg synes filmene er så gode, som de er), og jeg har derfor ikke de bedste minder med hans forfatterskab.
#21 bhs 12 år siden
#22 chandler75 12 år siden
Men hvis du kan lide "Ham on Rye", vil du nok også kunne lide hans andre romaner, der meget er i samme stil (set fra den voksne Chinanskis synspunkt, hvor "Ham on Rye" jo omhandler Chinanskis/Bukowskis barndom):
Post Office
Factotum
Women
Hollywood
Derudover har Bukowski jo skrevet et væld af noveller og digte, der alle kan anbefales.
#23 bhs 12 år siden
Mange tak, er helt vild med han skrive stil og jeg nyd virkelig at læse "Ham on Rye"
#24 BN 12 år siden
Måske dette skyldes en symbralistisk enoktovens af mandens fimbralogiske mausologi?
#25 davenport 12 år siden
#26 MMB 12 år siden
#27 BN 12 år siden
Nej, bare et remake.
;-)
#28 Kochie 12 år siden
Det var kommentarer som denne, der fik mig til at frygte, hvad jeg havde i vente, da jeg gik igang med Silmarillion. Hvilket jeg så ikke forstod, da jeg var færdig med den en uges tid senere. Fantastisk bog, der sætter Ringenes Herre i et helt andet perspektiv. Den kan i den grad anbefales til alle, der ønsker at vide mere om forholdet mellem mennesker, elvere og dværge. (Samt et par andre småting, selvfølgelig.)
#29 Muldgraver 12 år siden
Hvorfor overhovedet den kommentar, BN?
#30 MMB 12 år siden