Gravatar

#141 Lord Beef Jerky 14 år siden

The Departed var en stor overraskelse for mig. Både fordi jeg ikke har været grebet af Scorsese i lang tid, men også fordi jeg følte, at filmen overgik originalen... noget der stort set aldrig sker. Jeg ved dog ikke om den ville være at finde på min top 100.... tror det sgu ikke, men fin film er den.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#142 BN 14 år siden

#139:

'The Departed' siger mig nul og nix. Karaktertegningen er for overfladisk, spændingen mestendels fuldstændig fraværende (undtagen i et par enkelte scener) og slutningen virker klodset og usammenhængende. Desuden virker det som om Martin Scorsese lefler lidt for det unge publikum, idet der hviler en irriterende "smart" tone over filmen, både som følge af fortællestil, klipning og valget af musik til at akkompagnere billederne.

Det var ihvertfald ikke den her film, han skulle have haft en Oscar for.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#143 wimmie 14 år siden

Jeg er enig i at The Departed er en rigtig fed film...jeg er dog også enig med BN i at det ikke er den film Martin Scorsese skulle have vundet en oscar for.

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#144 Lord Beef Jerky 14 år siden

#143 Den tankegang vil jeg gerne tilslutte mig. Scorsese har lavet en håndfuld bedre film, men jeg anser nu stadig The Departed som hans bedste i nyere tid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#145 MMB 14 år siden

#142-144

Jo, han skulle have en Oscar for den film. Der er dog også mindst en anden, han Oscar skulle have fået den for. :)
Gravatar

#146 filmz-Bruce 14 år siden

Til tider velspillet, men ofte overspillet, kopi af en bedre og langt mere underfundig film. Når man vælger at være så ledende i skuespillet og ty til dobbelte twists, må man spørge sig selv, om Scorsese er ved at miste grebet om filmsprogets mekanismer? Hans dokumentar film peger i en anden retning! Shutter Island vil give svaret, om han er hoppet i seng med tidens trend, den udpenslede melodramatik, eller han stadig er i kontrol! Er ikke imponeret, men skuffet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#147 Skeloboy 14 år siden

#146 - hvad er der nu i vejen med melodramatik?...du skal vist se noget mere Douglas Sirk...:)
Gravatar

#148 filmz-Bruce 14 år siden

#147 Hver ting til sin tid :) Written on the Wind og All That Heaven Allows er gode eksempler på det. For mig føltes det anstrengt til genrevalget, som når Sonny kommer hjem, snotter, pisser lige ned i kummen, sparker soveværelses døren ind og råber "nu skal der kneppes". Joan Ørting elsker det sikkert, men subtilt er en god mellemvej :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#149 MMB 14 år siden

Nummer 15 - The Lord of the Rings: The Return of the King - 2003
Ringenes Herre triologien er intet mindre end fantastisk. 1'eren og 2'eren ligger lige uden for min top 24, men de er alle 3 fantastiske.

Det er dog Return of the King min yndlingsfilm i serien.

Stort set alt er fortalt om triologien, så ingen grund til at remse det hele op.
Gravatar

#150 MOVIE1000 14 år siden

meget uenig 3eren kører i det samme og det samme i 2 timer, men nu har jeg så fået bekræftet at Extended cut versionen skulle være helt anderledes men ud fra bio versionen synes jeg det er den svageste i trilogien.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: