Gravatar

#231 Lord Beef Jerky 14 år siden

#229 Nu er jeg ikke helt så kold igen, men langt mere kompleks (ligesom alle mennesker nu er) end man kan fange i en kort sætning, som den jeg fremførte før. Alle dem jeg har set på din liste, synes jeg rigtig godt om... med undtagelse af Million Dollar Baby... den er kun acceptabel i mit kolde hjerte.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#232 MOVIE1000 14 år siden

Rain man er rigtig mange år siden jeg så den sidst, jeg kan ikke huske den så godt, udover en scene som Simpsons laver sjov med , men det er en som jeg snart skal se igen
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#233 MMB 14 år siden

Hvem har efterhånden ikke lavet en parodi på den scene? :D
Det er dog forståeligt nok, da den bestemt er mindeværdig. :)
Gravatar

#234 MMB 14 år siden

Nummer 7 - Reservoir Dogs - 1992
Hvem havde troet, at en film, der nærmest kun foregår i en lagerhal kunne være så fantastisk? Ikke mig i hvert fald.

Dette er Quentin Tarantino's største film, og selvom jeg ikke er den største Tarantino fan, så anerkender jeg hans talent, og han har da også lave mange gode film, men det her er den bedste, hvis du spørger mig.

Filmen her indeholder en fantastisk åbningsscene. Det seje slæng diskuterer, hvad det er Madonna's Like a Virgin egentlig handler om. Her ser vi, hvad Tarantino i sandhed mestrer, nemlig dialogerne.

Det er utroligt at Tarantino formåede at strikke sådan en debutfilm sammen med så lille et budget. Filmen er intet mindre end et mesterværk, i hvert fald hvis du spørger mig.
Gravatar

#235 elwood 14 år siden

Tip, og samtalen om deres nicknames er også klassisks.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#236 Lord Beef Jerky 14 år siden

#234 Rigtig fin film ja. Har ikke set den film den skulle være baseret på, men kritikken om at det hele er stjålet der fra, skulle efter sigende ikke være berettiget. Jeg foretrækker dog personligt Pulp Fiction, men ingen tvivl om, at de 2 er hans bedste film til dato, og jeg tror næppe han topper dem.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#237 MMB 14 år siden

Hvilken film skulle det være?

Er du forresten Lord Beef Jerky på Roskilde Festival forummet?
Gravatar

#238 Lord Beef Jerky 14 år siden

#237... æh åh oh... tror den hedder City On Fire eller noget i den dur. Ja, det er jeg. Jeg er den eneste Lord Beef Jerky jeg kender til =)
Gravatar

#239 Highland Park 14 år siden

Det er nemlig ganske rigtigt Ringo Lams "City on Fire", der er tale om. Jeg har dog ikke selv set den endnu.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#240 Lord Beef Jerky 14 år siden

#239 Ringo Lam? Så kunne det være man snart skulle opsøge den =)

Skriv ny kommentar: