Nummer 4 -The Shawshank Redemption - 1994 Nej, dette er ikke verdens bedste film som IMDB siger, men det er fandme tæt på. The Shawshank Redemption er intet mindre end et mesterværk og en af mange gode Stephen King fortolkninger.
Normalt er fængselsfilm ikke min yndlingsgenre, men det her er virkelig en stor undtagelse. Der er ikke noget bedre end en film, hvor man bliver helt varm indeni til sidst. :)
Og så ikke et ord på filmen, da jeg tror de fleste har set den og synes om den.
Så for den, nu skal der nok komme kommentare til filmen hehe.
Men jep jeg er også ret vild med filmen, regnvejrsscenen er så forløsne, og hvem er den Geniale Mand der har lavet scoret til filmen, damm det lyder godt 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#261 MMB 14 år siden
Nej, dette er ikke verdens bedste film som IMDB siger, men det er fandme tæt på.
The Shawshank Redemption er intet mindre end et mesterværk og en af mange gode Stephen King fortolkninger.
Normalt er fængselsfilm ikke min yndlingsgenre, men det her er virkelig en stor undtagelse. Der er ikke noget bedre end en film, hvor man bliver helt varm indeni til sidst. :)
Og så ikke et ord på filmen, da jeg tror de fleste har set den og synes om den.
#262 elwood 14 år siden
Men jep jeg er også ret vild med filmen, regnvejrsscenen er så forløsne, og hvem er den Geniale Mand der har lavet scoret til filmen, damm det lyder godt 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#263 BN 14 år siden
Det er Thomas Newman. :-)
#264 BN 14 år siden
Fuldstændig enig!
Denne film rangerer også meget højt hos mig selv.
#265 elwood 14 år siden
Wow han lyder bare som en rigtig god komponist, jeg er sikker på han har lavet mange andre geniale scores til film.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#266 Lord Beef Jerky 14 år siden
#267 BN 14 år siden
Han har også lavet musik til f.eks.:
Scent of a Woman
Meet Joe Black
The Green Mile
In the Bedroom
Road to Perdition
Finding Nemo
WALL-E
Revolutionary Road