Gravatar

#251 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg er enig med MOVIE1000 meget i disse dage. Jeg har nævnt det før, at jeg har det ligesom med instruktøren på filmen.... det klipperi Hollywood-hovederne har lavet i filmen giver ikke meget mening. Nu har jeg naturligvis aldrig set den version, som instruktøren oprindeligt ville lave, men jeg finder ikke hovedpersons forvandling til en helgen særlig troværdig, og slutningen er noget værre vås i mine øjne. Filmen har da bestemt sine lyspunkter, men det er mere i kraft af spændingsopbyggelse end en egentlig interessant håndterring af problematikken og ligeså karakterudviklingen. Filmen lander på 3/6 eller 4/6 for mit vedommende, alt afhængigt af hvor godt humør jeg er i =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#252 Kruse 14 år siden

Jeg synes at det er en glimrende film, og jeg er glad for at den endte ud som den gjorde :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#253 BN 14 år siden

Lord Beef Jerky (251) skrev:
jeg finder ikke hovedpersons forvandling til en helgen særlig troværdig, og slutningen er noget værre vås i mine øjne.

Jeg har mere end svært ved at se, at en skildring af voldens onde cirkel - deriblandt at provokation mod kriminelle kan give alvorligt bagslag - skulle være noget vås.

Jeg har personligt set mennesker ændre sig ligeså radikalt og ligeså hurtigt som hovedpersonen i 'American History X'. Som jeg allerede har skrevet andetsteds: INTET kan i den grad ændre éns syn på tingene som det at se grundlaget for éns holdninger smuldre, og INTET kan i den grad påvirke éns holdninger som det få stillet nogle skarpe spørgsmål, som man ikke kan argumentere imod ..... og hovedpersonen i filmen møder BEGGE dele.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#254 Åkepool 14 år siden

#248 - Intet mindre end end fantastisk film, og ja, Norton skulle ha' snuppet den Oscar.

#249 - Jo den er ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#255 Skeloboy 14 år siden

American History X er megafed, men Oscaren var nu ganske fortjent til Roberto Benigni
Gravatar

#256 wimmie 14 år siden

Enig med American History X :)

Og enig i at Edward Norton havde fortjent en oscar...dog også enig i at Roberto Begnini bestemt havde fortjent den dét år.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#257 Åkepool 14 år siden

#255 - Øh, nej ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#258 elwood 14 år siden

Fucking Kantsten, den scene er så inprintet I mig!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#259 BN 14 år siden

Jeg vil erklære mig 50% enig med Skeloboy og wimmie .... og 50% uenig med Skeloboy og wimmie, samt 100% enig med Åkepool, såfremt HANS uenighed gælder de samme 50% som det gør i MIT tilfælde.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#260 MMB 14 år siden

Også her. Den og fængsels badeværelsesscenen er næsten mine værste mareridt. :(

Skriv ny kommentar: