Gravatar

#1 SpielbergFreak 22 år siden

Jeg vil godt sætte fokus på alle mænds/drenges ømme punkt, når det drejer sig om at knibe en tåre under en film. "Græder du skat"?? "Nej jeg har bare fået noget i øjet" YEAH RIGHT!!!

Jeg er typen der ikke lægger skjul på at jeg godt kan knibe et par tåre i en film.

Jeg har nogle eksempler:

Jeg var 5 år gammel og var i biografen og se Bambi (repremiere) med min mor og en af mine kammerater, da Bambis mor bliver skudt var der ikke et øje tørt, det eneste man kunne høre, var mig og min ven.

Scenen i Forrest Gump hvor Forrest taler ved Jennys grav, (jeg kan ikke holde det tilbage)

A Time to Kill hvor den lille pige bliver voldtaget i starten, er næsten ved at kaste op!

Green Mile, Shawshank Redemption, Color Purple, Stepmom, Deer Hunter og øøøhhhh what da fuck også Titanic.
Og mange flere..........

Men jeg ville gerne høre om jeres pinlige situationer og græde-film. (Og nej jeg er ikke homo) Håber der kommer nogle ærlige svar.
Gravatar

#2 coolflash 22 år siden

Hvad så tudefjæs!? :D Ej joke...

Det er ikke noget at skamme sig over at man lader sine følelser få frit spil. Det ser jeg ikke som en svaghed, men derimod en styrke.

Du har selv nævnt nogle gode eksempler. Jeg kan lige tilføje, at da jeg så Band of Brothers knækkede jeg totalt sammen indeni under KZ-lejer-scenen. Nok måske det stærkeste jeg har oplevet på film. Da jeg så Lion King første gang kneb jeg også en tåre under Muffassas død. Klimakset i Requiem for a Dream var også en ufattelig hård nød at sluge.

Det er dog ikke kun sorg der kan rykke mig rundt. Glædestårer forekommer også. Eksempelvis under Cuba Gooding Junior´s takketale-scene i Jerry Maguire. Og selvf. andre filmscener jeg ik lige kan komme på nu.

Der er andre gange hvor det har været meget tæt på at jeg bryde sammen. Utroligt hvad film-mediet kan gøre ved vore følelser. Magisk...
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Gravatar

#3 Morbid 22 år siden

Der er jo også forskel på at tude over en film og fælde en tåre. Jeg tror ikke der er nogen som benægter at de fælder en tåre af og til i film, og hvis de gør har jeg ondt af dem.

Må også nævne Requiem for a Dream, Lion King og alle de andre rørende film.

Ligefrem at bryde grændende sammen har jeg dog aldrig prøvet
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#4 SpielbergFreak 22 år siden

Som nummer to skriver er der også glædeståre. Jeg elsker at kunne fælde en tåre og få en klump i halsen til en film, det viser virkelig hvor gode nogle er til at lave film og spille skuespil.
Gravatar

#5 azathoth 22 år siden

#2, #3: Jeg har netop set Lion King, og jeg må da indrømme at der lige trillede en tåre eller to der hvor Mufasa dukker op på himlen...

Tit synes jeg det er musikken der har størst indvirkning på mig, fx. scenen i ROTJ hvor Luke går amok i kampen til sidst, sekvensen hvor Maximus dør i Gladiator, eller farvel scenen imellem Willis og Tyler i Armageddon... det er musikken der får mig hver gang! Jeg prøver standhaftigt at holde imod, men når musikken kommer på, så vræler jeg som et barn!! The power of a good soundtrack!! ;)
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#6 filmz-Kadann 22 år siden

*lidt spoiler*

Hehe.. Jeg tuder som et lille barn, når jeg ser Schindler's List.. den får mig hver gang, når Oskar Schindler knækker sammen til sidst, fordi han ikke kunne redde flere.

Udover det, tror jeg at E.T. er den eneste film jeg har tudet til, hvilket var da jeg så den i biffen i 1982/1983 stykker.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#7 filmz-nemesis 22 år siden

Er der en film jeg har det hårdt med så er der GØGEREDEN, til sidst hvor den store indianer putter puden over McMurphy for bagefter at løfte den store vask, smide den gennem gittervinduerne og kommer ud i friheden, med musik og det hele er jeg virkelig færdig, det er en film jeg kun ser alene. Den er sublim.

Af andre film er: Lassie vender tilbage, slutningen.
Løvernes konge, Elton John's musik og filmen er hårde sager.
Gravatar

#8 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

**SPOILER**?

I The Shawshank Redemtion, når Red og Dufresne møder hinanden igen til sidst.
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#9 filmz-Daedalos 22 år siden

Hey ! :D

**SPOILER**

Scenen da bruce fortæller tyler han ik kommer hjem i
armageddon. Band of Brothers et par steder, og specielt den
virkelige historie fortalt af de rigtige soldater til sidst.
Slutningen i Donnie darko, American Beauty, hvor de sidder og
kigger på den pose der har fået vind og flyver rundt..

8 mm, der hvor han Cage ringer til moren, og spørger hvor
meget hun elskede sin datter .. osv

og der er mange andre eksempler ... Jeg synes ikke der er
noget galt med at fælde en lille tåre, betyder bare filmen
ramte noget inden i det = god :)):)

Det var mine 2 cents

#10 filmz-Daedalos 22 år siden

Til det fik jeg også lige glemt at sige, at musikken især gør
stort udslag på scenen, f.eks. MadWorld i donnie darko :)

Skriv ny kommentar: